اعتیاد به رابطه جنسی واقعیت داره؟

447 بازدید
0 دیدگاه

اعتیاد به رابطه جنسی واقعیت داره؟

سلام

لطفا درباره اعتیاد به سکس توضیح بدید. دوست پسر من از دخترای دیگه دلبری میکرد و من باهاش کات کردم. الان پی ام میده که دست خودم نبوده و اعتیاد جنسی داشتم. جلسه میره که گروه درمانی بشه. من به حرفش اعتماد ندارم. سوالم اینه که واقعا همچين اعتیادی هست؟ و اگه هست خوب شدنیه؟

الناز سوال پاسخ داده شده 22 اردیبهشت 1401
2
0 دیدگاه

سلام

بله ! اعتیاد به سکس واقعا وجود داره .  اعتیاد به سکس یعنی این که من در یک جایی از زندگی م ، در کودکی، آسیبی دیدم که این آسیب در روح و روان من رسوب کرده. این آسیب منو اذیت می کرده همیشه . وقتی سکس رو تجربه کردم، برای چند دقیقه یا چند ساعت یا چند روز ، از اون اذیتی که توی روح و روانم بود رها شدم ، خلاص شدم. بعد برای این که از این اذیت شدنه رها باشم دائم رفتم سراغ سکس، هی سکس رو تکرار کردم. معتاد شدم به سکس.

دوست پسر شما اگه میگه معتاد به سکس هست و جلسه میره معنیش اینه که از سکس برای آرام کردن خودش به طور افراطی استفاده یه به عبارتی سوء استفاده می کرده یا همچنان می کنه. ممکنه وقتی حتی با شماست حس کنه به اندازه کافی نتونه سکس کنه . حس کنه امنیت جنسی نداره. سکس برای اون یک جور مخدره که باید خیالش راحت باشه همیشه بهش دسترسی داره. از بقیه دلبری می کنه که اگه شما رو از دست بده یکی دیگه و یکی دیگه و یکی دیگه باشن که نیازش به سکس رو برطرف کنن. سکس نکنه چنان مضطرب میشه چنان افسرده میشه چنان عصبی میشه که کنترل خودشو از دست میده.

من می دونم که معتاد به سکس هستم. 5 ساله جلسه میرم. جلسه افراطی های جنسی گمنام به من کمک کرده از سکس سواستفاده نکنم . سکس مصرف نکنم برای فرار از مشکلات درونی خودم . 12 قدم این انجمن کمکم کرده که مشکلات درونی خودمو بشکافم و باهاشون روبرو بشم. این مشکلات کمرنگ شده برای من و دیگه مجبور نیستم برای آروم کردن درونم دائم سکس کنم یا به سکس فکر کنم.

اعتیاد به سکس طبق تجربه من به طور کامل خوب شدنی نیست. یعنی محو نمیشه . اما میشه از این اعتیاد با همین برنامه 12 قدم رها شد . من  باید جلسه برم . باید اصول 12 قدم رو هر روز در زندگیم اجرا کنم تا در زندگی خودم آروم باشم و نیازی به مصرف افراطی سکس نداشته باشم.

امیدوارم تجربه من به شما کمک کنه و جواب سوالتو تا حدودی داده باشم

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 22 اردیبهشت 1401
2

اعتیاد به موادی مثل نیکوتین، الکل و دیگر مخدرات و آسیب‌های ناشی از آن را در جامعه به عنوان یک پدیده واقعی پذیرفتنی است. اما اعتیاد به سکس به عنوان یک پدیده واقعی پذیرفتنی نیست. اعتیاد به سکس به عنوان یک بیماری با تشخیص بالینی شناخته نمی‌شود.

این موضوع باید در زمره اختلالاتی مثل اختلال غذا خوردن بیش از حد دسته بنده شود و به عنوان اعتیاد نباید به آن برچسب بزنیم.

به طور کلی باور داشتن و نداشتن به این که کسی می‌تواند معتاد به سکس شود بستگی به تعریف ما از اعتیاد دارد.

اعتیاد، وابستگی فیزیولوژیک به چیزی است که ترک آن باعث آسیب جسمانی شود. بنابراین سکس نمی‌تواند اعتیاد باشد.

طلب پاداش، اعتیاد را از سایر رفتارهای افراطی و اجباری متمایز می‌کند، اما شباهت‌های فراوانی میان این دو وجود دارد که گاها موجب میشود ما این دو پدیده را منفک از هم نپنداریم. اما، وقتی ما همه در پی لذت هستیم، چه چیزی طلب پاداش‌ ما را از جستجوی لذت افراد معتاد، متمایز می‌کند؟
باید توجه داشت که رفتاری اعتیاد تلقی می‌شود که به حدی برسد که به فرد و اطرافیان او آسیب برساند.

اگر سکس راهی برای مقابله با افسردگی، اضطراب یا ضربه روحی باشد، در این صورت سکس مشکل ثانوی به حساب می‌آید. بنابراین به رسمیت شناختن اعتیاد به سکس و چسباندن برچسب اعتیاد به آن لزوما کمک‌کننده نیست، بخصوص برای افرادی که از سکس برای مقابله با مسائل دیگر استفاده می‌کنند.

باید بپذیریم که رفتارهایی که معمولا به عنوان اعتیاد به سکس از آن یاد می‌شود، در واقع علائم درمان‌نشده اختلال خلقی و اضطراب است که شواهد و یا جسارت کافی برای درمان آن وجود ندارد.
معادل خواندن سکس و خودارضایی با الکل و موادمخدر مضحک است. افرادی که به مواد اعتیاد دارند، ممکن است در صورت ترک آن بمیرند. ولی در سکس چطور؟….
و نکته اصلی اینکه اعتیاد به سکس بیشتر بستگی دارد به برداشت‌هایی که از ارزش‌های اخلاقی درباره سکس سالم وجود دارد؛ ولی سوال اینجاست که آیا محققی تا کنون سکس سالم مطلق را اندازه گیری یا تعریف کرده است؟ پس از نظر اینجانب اگر بیشتر سکس داشته باشی یا سکس متفاوت از برداشت درمانگر داشته باشی، معتاد به سکس نخواهید بود. چون منابع این درمانگر نامشخص، غیر علمی و غیر مکتوب است. چرایی این نقیصه هم احوالات و سلایق بسیار گستره هر انسان در زمینه سکس میباشد که شرح آن در این مجال کوتاه غیر ممکن است. فقط به ذکر یک مثال بسنده میکنم و اگر کسی پاسخی دارد ممنون میشوم در ادامه کامنت دهد:
آیا اگر شخصی دوست داشته باشد با پارتنر خود مثلا یک روز روی جا کفشی سکس داشته باشد یا روزی دیگر به نحوی دیگر…. دیوانه است؟!

اصولا عاقلانه بودن یا نبودن و همچنین رفتار جنسی زیاد نباید بر اساس قضاوت‌ اخلاقی یا مردود شمردن تکانه‌های جنسی صورت پذیرد.

اما اگر کسانی هستند که می‌خواهند این عارضه به رسمیت شناخته شود و اسمی روی آن گذاشته شود، بهتر است کمی در اختلال خلقی و اضطراب شخص خاطی و یا جامعه پیش روی این شخص جستجو کنند.
م.خ
خبرنگار سابق معادل گیر هر خبر

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 22 اردیبهشت 1401
1
0 دیدگاه

اعتیاد به سکس اعتیاد به رابطه های متنوع با جنس مخالف واقعا وجود داره. جلساتی هم هست که معتادای جنسی گروه درمانی می کنن. توی گوگل سرچ کن اطلاعات جلساتش هست

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 2 خرداد 1401
1

اعتیاد به سکس وجود دارد.

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 23 اردیبهشت 1401
0
پاسخ خود را بنویسید