وام قرض الحسنه 100 میلیونی برای بعضی معتادان ؛ تبعیض بی‌دلیل!

معتادان در حال بهبودی می‌توانند از وام قرض الحسنه 100 میلیونی با کارمزد 4 درصد بهره‌مند شوند. البته همه نه، بلکه بعضی از آنها !

شاید شما هم یک معتاد در حال بهبودی باشید که می‌خواهید کسب وکار راه بیندازید و نیاز به وام و نقدینگی دارید. در این صورت بد نیست بدانید وام قرض الحسنه 100 میلیونی با کارمزد 4 درصد برای معتادانی که در مسیر بهبودی قرار می گیرند، در نظر گرفته شده است.

این خبر، برای معتادانی که با زحمت و تلاش مسیر بهبودی را طی می‌کنند خوشحال کننده به نظر می‌‎رسد اما باطن ماجرا به زیبایی ظاهر آن نیست.

یک  مشکل بزرک در مسیر دریافت این وام وجود دارد و آن این است که این وام برای تمام معتادانی که اعتیادشان را ترک کرده اند نیست. در واقع این تسهیلات با تبعیض به برخی معتادان پرداخت می‌شود و به برخی تعلق نمی‌گیرد.

معتادان واجد شرایط وام قرض الحسنه 100 میلیونی

بنا به اعلام سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی واجدان دریافت این تسهیلات معتادانی هستند که در مراکز درمانی طولانی مدت سازمان بهزیستی حضور یابند و فرایند درمانی خود را طی کرده باشند و بهبود یافته باشند. علاوه بر این یک سال از زمان پاکی آنها گذشته باشد. ضمنا در چند مرحله نیز تست اعتیاد آنها منفی باشد و کلاس‌های حرفه‌آموزی را گذرانده باشند و گواهی فنی حرفه‌ای را از سازمان مربوطه اخذ کرده باشند و دارای جواز کسب باشند!

تبعیضی که کسی پاسخگوی آن نیست

بنابراین اگر معتادی خود توانسته باشد در خانه ترک کند یا در یک کمپ 21 روزه اعتیادش را ترک کرده باشد حتی اگر 10 سال از پرهیز او از مواد مخدر گذشته باشد، این وام قرض الحسنه 100 میلیونی به او تعلق نمی گیرد!

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی در مورد شرایط سخت دریافت این وام و علت تبعیض آمیز بودن این تسهیلات توضیحی نداده است! سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی این را هم سال گذشته گفته است که تا 5 سال حق بیمه معتادان بهبودیافته در واحدهای شغلی عنوان حق بیمه آنها به عنوان حق خویش‌فرمایی پرداخت خواهد شد.

همچنین اگر کارفرمایی باشد که در کارگاه یا کارخانه این افراد را به‌کار بگیرد به هر نفر 50 میلیون تومان به عنوان وام اشتغال به کارفرما پرداخت می‌شود که تا سقف 40 نفر به کارفرما این تسهیلات پرداخت می‌شود که در حال رایزنی هستیم این رقم به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

شایان ذکر است مشخص نیست این تسهیلات تا چه اندازه واقعیت داشته است چرا که آماری از کارفرمایانی که از این تسهیلات استفاده کرده باشند منتشر نشده است.

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

علی

پس ما هم بریم معتاد بشیم

مصطفی

خب ببینید زمانی که فرد معتاد تحت نظر سازمان بهزیستی هست، اونها ناظر بر روند درمان فرد قرار میگیرند و از این طریق راه دور زدن رو کمتر میکنند.
اما ایا واقعا این تسهیلات به افراد یا کارفرماها داده میشه؟ یا قراره کفش آهنین به پا کنند برای دریافت وام و اخرش دست خالی بمونند؟

hassan

آفرین به بانک رسالت

اسیر

عجب هزارتویی که آخرشم معلوم نیست بدهند یا ندهند . خودشونم نمیدونن چند چندن و چرا به کی بدهند و چرا کی ندهند…

ناشناس

شما در این کشور یک نقطه رو نشون بده که تبعیض وجود نداشته باشه بعد من بهت میگم چرا بین معتادان در حال بهبودی تبعیض قائل می‌شوند😐
معروف است که به شتر گفتند چرا ک و نت کجه گفت کجام صافه😑😑

علی

عمرا که وام بدن. شرایط وام‌های بانکی خیلی مسخره شده

مجید

حالا صد تومن تو این دوره و زمونه چه دردی از کسی دوا میکنه که برای گرفنش این شرایط مسخره هم میذارن الان دیگه وامای میلیاردی میتونه زندگی آدمارو یه تکونی بده که همه این میلیاردی های بلاعوض برای خودشونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *