سم زدایی شیره تریاک برای یک معتاد 68ساله(داستان واقعی – قسمت 4)

سم زدایی شیره سخت ترین مرحله ترک اعتیاد برای معتادان به این ماده مخدر است اما پدر 68 ساله من در این مورد خوش‌شانس بود.

آن شب سرنوشت‌ساز پدرم بعد از مدتها کلنجار رفتن با خود برای ترک اعتیاد اعلام آمادگی کرد. آن شب من علاوه بر شادی، نگرانی های خاص خودم را داشتم.

من از طرفی شاد بودم چون صبرم نتیجه داده بود و پدرم با تمایل خودش می‌خواست از اعتیاد رها شود. از طرفی نگران بودم که یک معتاد 68 ساله چطور می‌خواهد دوره سم زدایی شیره تریاک را پشت سر بگذارد.

در زندگی شخصی خودم هم مشکلاتی داشتم که آن شب اجازه نداد خواب آرامی داشته باشم. من چندماه بود که کار دائم نداشتم و به صورت نویسنده آزاد برای کافرمایان مختلف کار می‌کردم.

انتخاب مهم در لحظه حساس

دقیقا دو روز قبل از این که پدرم تصمیم به ترک اعتیاد بگیرد یکی از دوستانم مرا به یک خبرگزاری معرفی کرده بود تا به عنوان مجری گزارش‌های تصویری آنجا مشغول کار شوم.

با مسئول آن خبرگزاری که به صورت تخصصی درباره معدن و صنایع معدنی کار می‌کرد شرایطم را از نظر حقوق و ساعت کار تلفنی مطرح کرده بودم و او شرایط مرا قبول کرده بود.

قرار بود فردای آن شبی که پدرم برای ترک اعتیاد، اعلام آمادگی کرد به مصاحبه حضوری بروم. تقریبا مطمئن بودم که بعد از مصاحبه حضوری آنها مرا استخدام خواهند کرد. اما ماجرای ترک اعتیاد پدرم را که این همه سال برایش صبر کرده بودم، چه می کردم؟ آیا باید در این شب خاص از زندگی‌م فقط به این فکر می کردم که پدرم چگونه موفق به سم زدایی شیره تریاک شود؟ یا به کار و حرفه خودم فکر می‌کردم؟

شاید می توانستم به آن شخص بگویم حداکثر یک هفته به من مهلت بدهد و بعد سر کار بروم. مشکل اینجا بود که می دانستم سم زدایی شیره تریاک و پیگیری های بعد از سم زدایی پدرم بیشتر از یک هفته زمان خواهد برد.

می توانستم به پدرم بگویم مدتی صبر کند و قطع مصرفش را به تاخیر بیندازد. در این مدت – مثلا دو ماه – من در کار جدیدم جا می‌افتادم و بعد می توانستم برای ترک اعتیاد پدرم فکری بکنم .  پدرم قطعا از خدا می خواست چنین چیزی بگویم!

مشکل اینجا بود که احتمال داشت تمایل پدر برای ترک اعتیاد طی مدتی که من در کار جدید جا می‌افتادم به بی‌میلی تبدیل شود. من نمی‌خواستم این فرصت طلایی که با تمایل پدرم به ترک اعتیاد ایجاد شده بود را از دست بدهم.

سفری به مقصد سم زدایی شیره تریاک !

یک مساله مهم دیگر سختی های دوره سم زدایی شیره تریاک بود که عبور از آنها برای یک معتاد سن و سال دار کار آسانی نبود.

این افکار اجازه نداد آن شب خواب به چشمان من بیاید. سپیده صبح که دمید من تصمیمم را گرفته بودم. هیچ چیز مهم تر از ترک اعتیاد پدرم نبود و باید این کار بلافاصله شروع می شد.

قبلا برای سم زدایی شیره تریاک مطالعه و تحقیق کرده بودم. روشی را که برای سم زدایی پدرم و شزایط سنی او مناسب تر بود را انتخاب و برنامه ریزی کردم.

صبح آن روز منتظر شدم تا پدرم صبحانه‌اش را بخورد و بعد به او گفتم: همین الان برنامه ترک اعتیاد شما را شروع می کنیم.

پدرم کمی دستپاچه شد و گفت: می توانیم بگذاریم برای فردا !

من گفتم: از همین امروز شروع می کنیم و برنامه هم این است که می رویم به خانه روستایی مان. آنجا مصرف شما را کم می کنیم تا به مرحله ترک کامل برسید.

ساعتی بعد ما در حال حرکت به سوی خانه روستایی مان بودیم. آنجا اتفاقات عجیب فراوانی افتاد که هیچ تصوری از آنها نداشتم.

این داستان ادامه دارد … .

مطالب مهم درباره بهبودی از اعتیاد را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

علی

یک داستان کاملا واقعی که میتونه رااهگشای خیلی از افرادی که میخوان قطع مصرف کنن.

اکبر

واقعا با ۶۸ سال سن چطوری تونستن ترک کنن خیلی عالی من چطوری میتونم با شما ارتباط برقرار کنم برای ترک یکی از اقوام مشورت بگیرم این حاجی ما هیچ جوری حاضر به ترک نیست در موردش با شما حرف بزنم ب بینم چه روشی رو پیشنهاد میکنید

phoenix

شما می تونید سوال های خودتونو در بخش های مختلف سایت مطرح کنید. افراد باتجربه و معتادان در حال بهبودی با پاکی های بالا پاسخگوی پرسش های شما خواهند بود.

phoenix

لطفا در قسمت پرسش سایت ترک باما موضوع و سوال خودتونو مطرح کنید به شما مشورت داده میشه. در ادامه اگر لازم بود تماس و مشاوره تلفنی هم می تونیم داشته باشیم.

مهدی

واقعا این ماجرا درس های بزرگی داره . چه گذشت ها و بزرگواری ها و چقدر پختگی. لذت بردم .

داود

سلام دوست عزیز
کارت حرف نداره
از نظر من خداوند یه فرصتی رو داده برای قطع مصرف که حتما باید تو باعث انجامش میشدی به نظر من هیچ چیز خدا بی حکمت نیست من مشتاقانه داستان رو دنبال میکنم موفق باشید

سالار محبی

روش خاص شما برای سم زادیی شیره چی بود؟

phoenix

باید این ماجرا را دنبال کنید . در قسمت های بعدی این روایت نحوه سم زدایی بیان خواهد شد.

ناشناس

باید به این پدر آفرین گفت چون تا همت خودشان نباشه ترک اعتیاد مشکل خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *