خواب آلودگی بخاطر مصرف قرص های اعصاب

341 بازدیدترک قرص خواب
0 دیدگاه

خواب آلودگی بخاطر مصرف قرص های اعصاب

با سلام و احترام

بنده مدتی است که داروی ضدافسردگی و وسواس مصرف می کنم منتها در هفته های اخیر به شدت خواب الوده شده به طوری که گاهی تمام روز را خواب هستم و اکثر روزها نیز دیر به محل کارم می رسم و وقتی هم که اینجا هستم همچنان خواب الوده و بی حوصله هستم، اصرارم برای قطع دارو به جایی نرسیده و دکتر عنوان کرده که دارو را نصف کنم اما من هم حوصله نصف کردن ندارم و درسته می خورم. می دانم که الان خیلی در تخصص شما نیست اما بهرحال یک نوع اعتیاد هست و من باید می پرسیدم.

مژده سوال پاسخ داده شده 9 اسفند 1401
0
0 دیدگاه

سلام

بیماری وسواس که مطمئنا صرفا با این که بیمار دارو بخوره خوب نمیشه . وسواس زمینه های اضطرابی داره و اگه از نوع شدید باشه شاید یه مقدار دارو بتونه کمک کنه برای تثبیت شرایط بیمار اما حتما باید همراه با دارو روان درمانی و رفتار درمانی انجام بشه . افسردگی هم همین طوره. شما باید حتما روان درمانی بشید ضمنا باید در ارتباط نزدیک با روانپزشک خودتون باشید و به توجه به تغییراتی که در شما ایجاد میشه داروهاتون رو تغییر بدید. یعنی هر دستور دارویی که روانپزشک شما داد باید دقیقا انجام بدید وقتی دارویی رو نصف می کنه و شما همون دوز قبلی مصرف می کنید طبیعتا بدن شما نیازی به اون دوز دارو نداره و عوارضی مثل خواب آلودگی بیش از حد ایجاد میشه. اینم بدونید که وقتی روانپزشک دارویی تجویز می کنه معمولا 3 ماه طول می کشه که بتونه اثر این دارو رو ارزیابی کنه و وقتی قرار باشه دارویی رو هم کمتر کنه یا تغییر بده باید صبور باشید و معمولا این طوری نیست که مثلا در دو ماه متوالی داروها رو تغییر بدن یا کمتر کنن.

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 14 بهمن 1401
0
شما در حال مشاهده 1 از 3 پاسخ هستید ، برای مشاهده همه پاسخ ها اینجا را کلیک کنید.
پاسخ خود را بنویسید