اعتراض به فروش داروهای مخدر در داروخانه‌‌ها؛ معترضان دلسوزند یا سودجو؟

در پی ابلاغ فروش داروهای مخدر در داروخانه‌ها مخالفان این ابلاغیه که خود را درمانگر اعتیاد معرفی می‌کنند مقابل ستاد مبارزه با مواد مخدر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

صبح امروز سه‌شنبه 6 اردیبهشت ماه افرادی که از جلوی ساختمان مرکزی ستاد مبارزه با مواد مخدر عبور می کردند، شاهد یک تجمع اعتراضی بودند. این تجمع اعتراضی را تعدادی از مسئولان کلینیک‌های ترک اعتیاد و افرادی که خود را درمان‌گر اعتیاد می‌نامند، برگزار کردند.

فروش داروهای مخدر در داروخانه‌ها فاجعه ملی است!

دلیل این تجمع اعتراض به ابلاغیه سازمان غذا و دارو مبنی بر توزیع و فروش داروهای مخدر در داروخانه‌ها بود. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرده و نوشته است؛ برخی افراد دست اندرکار در درمان اعتیاد امروز در اقدامی اعتراضی به اقدام سازمان غذا و دارو مبنی بر توزیع و عرضه داروهای مخدر و تحت کنترل در داروخانه‌ها مقابل ستاد مبارزه تجمع کردند.

بنا به گزارش خبرنگار این خبرگزاری، این افراد به دخالت غیرکارشناسی سازمان غذا و دارو در موضوع درمان اعتیاد اعتراض داشتند. معترضان، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آنها نوشته بود: مداخله غیرعلمی در درمان اعتیاد فاجعه‌ایست ملی !

همچنین شرکت کنندگان در این تجمع ابلاغیه مذکور را مخالف با مصوبات قانونی مبنی بر ممنوعیت عرضه هر گونه داروی آگونیست در داروخانه‌ها اعلام کردند. داروهای آگونیست به زبان ساده داروهای شیمیایی مُسکنی هستند که اثرات تسکین دهنده درد دارند.

این داروها با اتصال به گیرنده‌های مغز اثری مخدر بر این گیرنده‌ها می‌گذارند و خود این داروها به‌شدت اعتیاد آورند. مورفین و مشتقات آن همچون شربت تریاک از معروفترین داروهای آگونیست هستند.

منتقدانی که خود باید پاسخگو باشند!

اعتراض افرادی که خود را درمان‌گران اعتیاد معرفی می کنند به ابلاغیه سازمان غذا و دارو در حالیست که عملکرد خود این افراد نیز با انتقادات شدیدی روبرو است. این انتقادات از سوی برخی معتادان در حال بهبودی و فعالان اجتماعی این حوزه مطرح می شود که معتقدند بعضی کلینیک‌ها و مراکزی که با مجوز وزارت بهداشت اقدام به توزیع و فروش داروهای مخدر می‌کنند، خود عامل فروش غیرمجاز این داروها هستند.

به‌گفته آنها فروش داروهای مخدر به‌صورت غیرمجاز یک متهم اصلی دارد و این متهم همان کلینیک‌داران و درمانگران اعتیاد است. بررسی‌های میدانی نیز نشان می‌دهد داروهایی همچون شربت تریاک را می توان از برخی عطاری‌ها و اشخاص در پیج‌های اینستاگرامی خریداری کرد.

به گفته منتقدان، کلینیک داران و صاحبان مراکز ترک اعتیاد بدون آن که فعالیت آنها به کاهش آمار اعتیاد منجر شود، با فروش آنها به واسطه‌هایی همچون برخی عطاری‌ها، سود کلانی از فروش غیرقانونی این داروها به جیب می زنند!

اعتراض آنها هم به این دلیل است که ابلاغیه جدید سازمان غذا و دارو آنها را از منافع سرشار فروش غیر مجاز داروهای مخدر محروم می‌کند و این سود را به سوی داروخانه‌داران سوق می‌دهد!

شایان ذکر است در پایان این تجمع اعتراضی بیانیه‌ای خطاب به وزارت بهداشت قرائت شد که در آن از مسئولان این وزارتخانه درخواست شده بود به درمانگران اعتیاد احترام گذاشته شود و از اجرای سیاست‌های نادرستی که موجب گسترش اعتیاد به مواد مخدر می‌شود، جلوگیری کنند.

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

مهسا

خب معلومه سودجو هستن!

علی

تجارت مواد مخدر بسیار پرسود هست و عمرا آقایون از پول چشم‌پوشی کنن

کریم

کلا تو این مملکت هرکی بخواد واسطه ها و سیستم دلالی رو دور بزنه، کلاهش پس معرکه است!
واسطه های کالا، دارو و حتی خدمات و مذهب.

احمدرضا

اصلا مهم نیست اون طرفی که داره آسیب میبینه انسان باشه یا حیوون هر جا یه قشر ضعیفی باشه یه عده هم مثل مگس میچسبن بهشون تا از کنارشون منافع خودشونو تامین کنند ترک اعتیاد هم همینه مشکلشون اینه چرا خودشون نمیتونن شربت تریاک بدن دست مردم مثل قبل

Kaveh

حتی توی کشور های خیلی بی در و پیکر تر از اینجا مثل عراق این داروها یا اصلا پیدا نمیشه یا خیلی سخت پیدا میشه.
اون وقت توی ایران سر لحاف ملا دعوا میشه که کی سهم بیشتری ازش داشته باشه.
جون و سلامت مردم کیلویی چند؟؟؟؟

زهرا

داروخانه‌ها داروهای بیماری خاص رو بیارن لازم نکرده مواد بیارن 😒😒😒

وحید

این افراد دلسوز مردم نیستند، نگران جیب خودشون هستن که یک وقت چیزی ازش کم نشه. دولت هم که اختیار داره و ترجیح میده خودش منفعت ببره تا غریبه.
چرا یک کاری که برای مردم مفید باشه انجام نمیدن؟ فقط یک کار😑

میثم

یه مثلی هست میگه این دغل دوستان که میبینی مگسانند کرد شیرینی نقل این کمپی ها و الکی دلسوزان

بارش

راز بقا رو میبینم . جنگلی که شیر و روباه و گرگ نشستن به حیوونای ریزه میزه که به جون هم انداختن و سر کار گذاشتن پوزخند میزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *