ترک اعتیاد رانندگان کامیون و 3 نکته مهم درباره آن

شاید تصور کنیم ترک اعتیاد رانندگان کامیون تفاوت چندانی با افراد دیگری که خواهان بهبودی از اعتیاد هستند، ندارد اما در واقعیت این طور نیست.

به گزارش ترک باما، بیماری اعتیاد در بین صاحبان بعضی مشاغل و حرفه‌ها گسترش بیشتری دارد. شاید در سایر کشورهای جهان این گونه نباشد اما در ایران راننده کامیون معتاد به وفور پیدا می‌شود. آمارها هم نشان می‌دهد یکی از حرفه‌هایی که دست‌اندرکاران آن با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، رانندگی کامیون است.

هم مرز بودن ایران با کشور افغانستان در این امر بی تاثیر نیست. رانندگی کامیون در ایران به معنی حضور مداوم در جاده‌های ترانزیتی پرخطر است. جاده‌هایی که برای ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به سایر نقاط جهان استفاده می‌شود. تعداد بسیار فراوان معتاد در کشور ما نیز مصرف کننده مواد مخدری هستند که در کشور همسایه شرقی تولید می‌شود.

اغلب این مواد‌مخدر که بخش مهم آن هم تریاک است روی جاده‌ها و توسط کامیون‌ها به شهرهای ایران حمل می‌شود. به این ترتیب اگر به مقوله ترک اعتیاد رانندگان کامیون از این دیدگاه نظر کنیم، حرفه رانندگی کامیون موجب دسترسی آسان‌تر به مواد مخدر می‌شود.

چه‌بسا رانندگانی که با پیشنهادهای وسوسه‌کننده سوداگران مرگ ابتدا فقط حمل‌کننده مواد مخدر از شهرهای مرزی به سایر نقاط بوده‌اند. اما در ادامه خود نیز با دستاویزهایی مثل خستگی از کار فرساینده رانندگی یا دردهای جسمانی به جمع معتادان پیوسته‌اند.

در ادامه 3 نکته مهم که در موفقیت‌آمیز بودن ترک اعتیاد رانندگان کامیون تاثیر فراوانی دارد، را مرور می‌کنیم.

1. ترک اعتیاد رانندگان کامیون سخت‌تر از مشاغل دیگر است

رانندگان کامیون که دچار بیماری اعتیاد هستند باید بدانند رهایی از این بیماری برای آنها سخت‌تر است. علت دشوارتر بودن درمان اعتیاد برای رانندگان کامیون این است که اولا مواد مخدر ساده‌تر از سایر اقشار در دسترس آنها قرار می‌گیرد. در نتیجه وسوسه مصرف مجدد برای آنها شدیدتر است. ثانیا فشار وارد شده به زانو و گردن رانندگان در دوران رانندگی، هنگام قطع مصرف دردهایی برای آنها ایجاد می‌کند که اگر آمادگی لازم را نداشته باشند، آنها را از ترک منصرف می‌کند. لازم است همینجا تاکید کنیم که دشوارتر بودن ترک اعتیاد رانندگان کامیون به معنی آن نیست که شانس آنها برای بهبودی از دیگران کمتر است.

2. مشروب الکلی جایگزین مناسبی برای اعتیاد رانندگان کامیون نیست

ممکن است شما یک راننده کامیون باشید که قصد ترک اعتیاد دارد و برخی همکاران شما توصیه کنند مشروبات الکلی را جایگزین کنید. باید بدانید این توصیه نمی‌تواند راهکاری مناسبی برای درمان اعتیاد شما باشد. مشروبات الکلی صدمات فراوان جسمی و روانی در مصرف کنندگان ایجاد می‌کنند و می‌توانند منجر به اعتیادی شدیدتری شوند که اعتیاد به مواد مخدر در برابر آن کوچک به نظر برسد.

3. پرهیز درمانی از دارو درمانی بسیار موثرتر است

بسیاری از رانندگان کامیون که با معضل اعتیاد به مواد مخدر مواجه شده‌اند و تصمیم به ترک دارند دائما از درمانگران و روانپزشکان و حتی عطاری‌ها درخواست داروهایی برای ترک اعتیاد دارند. این افراد باید بدانند موثرترین روش ترک اعتیاد رانندگان کامیون ، روش پرهیز مدار است. برای کسب اطلاع درباره روش پرهیز مدار و چگونگی آن می توانید به بخش های مختلف این سایت مراجعه کنید و یا با مشاوران «ترک باما» به شماره 09194085047 تماس بگیرید.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

ناشناس

راننده کامیونا خیلیاشون اعتیاد به تریاک دارن. بنویسید چطوری میشه ترک کن اخه ۱۰ ساعت بکوب پشت تریلی بخوای خماریم بکشی خیلی سخته

مریم

عموی من راننده کامیون بود و دائم سیگار دستش بود اینقدر سیگار میکشید که سیبیلاش زرد شده بود میدونستیم که اعتیاد هم داره ولی بعد از اینکه دکتر گفت اوضاع قلبش خرابه تریاک و سیگار رو با هم گذاشت کنار براش سخت بود ولی بالاخره تونست خودتون رو نبازین کلا زندگی سخته اگر بخواین اینجوری در نظر بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *