مشاوره ترک اعتیاد سالمندان ؛ عملیات نجات پدربزرگ از مصیبت تریاک!

مشاوره ترک اعتیاد سالمندان  به من، که پدربزرگی ناامید از بهبودی بودم، کمک کرد اعتیاد به تریاک را ترک کنم.

من یک پدربزرگ هستم که سال ها درگیر اعتیاد به تریاک بودم. اگر مشاوره ترک اعتیاد سالمندان به کمکم نیامده بود، سرنوشتی جز مرگی ننگ آمیز نداشتم. انسان ها وقتی پیر می شوند نیاز به احترام در آنها بیشتر می شود. متاسفانه من با دست خودم اعتبارم را از بین برده بودم و در روزهای پیری، احترامی برایم نمانده بود.

اعتیاد از حدود 30 سالگی در زندگی من خودش را نشان داد. قبل از 30 سالگی گاهی به صورت تفننی با دوستانم تریاک می کشیدم و هرگز فکر نمی کردم معتاد شوم. وقتی 30 سالم شد روزهای مصرفم دیگر فقط پایان هفته‌ها نبود و هفته‌ای 3 الی 4 بار مصرف می‌کردم.

سر وکارم به مشاوره ترک اعتیاد سالمندان افتاد

دوستانم که با آنها مصرف می کردم همه مثل خودم کارمند بودند. ما چند سال برای مصرف به باغ یکی از آنها می رفتیم ولی کم کم مصرف همه ما زیاد شد و هر کدام روشی برای ادامه مصرف در پیش گرفت. من در خانه خودم اتاقی در زیرزمین به این کار اختصاص دادم.

همسر من خانه دار بود و از ابتدای زندگی من با پرخاش و عصبانیت های خودم او را ترسانده بودم. همسرم جرات نداشت به روی من بیاورد که هر روز چند ساعت در زیرزمین خانه چه کار می کنم! من همیشه ساعت 4 عصر تا 7 شب در زیرزمین به تنهایی در حال تریاک کشیدن بودم. این کار از 30 سالگی تا 66 سالگی ادامه داشت.

در 66 سالگی من در حالی که چند سال از بازنشستگی ام می گذشت بسیار افسرده و منزوی شده بودم. فرزندان و نوه هایم به خانه ما می آمدند بدون این که مرا ببینند چون من همیشه در آن زیرزمین وحشتناک مشغول تریاک کشیدن بودم. اینجا بود که کارم به مشاوره ترک اعتیاد سالمندان کشیده شد.

پول داشتم ولی تریاک نشاطم را گرفته بود

من با خودم فکر می کردم هر چه سنم افزایش پیدا کند، تریاک با من سازگارتر می شود. باور داشتم تریاک از من در برابر بیماری هایی مثل دیابت و فشار خون و کبد چرب محافظت می کند. وقتی سن من از 60 گذشت متوجه شدم وضعیت سلامتی ام اصلا خوب نیست. درست است که دیابت نداشتم ولی فشار خون داشتم و بسیار افسرده و گوشه گیر شده بودم. من مشکل مالی نداشتم و علاوه بر حقوق بازنشستگی، با درآمد اجاره دو مغازه ای که ارثیه پدری ام بود، به راحتی موادم را تهیه می کردم و در زندگی ام هم کم و کسری وجود نداشت.

خواندن مطلب زیر می تواند به شما کمک کند:

خواننده ای که در سن بالا ترک کرده بود

یک روز در خانه با حال بد نشسته بودم که یک برنامه تلویزیونی از ماهواره پخش شد. مجری آن برنامه از یک خواننده مشهور دعوت کرده بود که درباره زندگی اش برای مخاطبان صحبت کند. آن خواننده که من تعلق خاطر زیادی به صدای او داشتم گفت مدتها اعتیاد داشته و سال هاست ترک کرده است.

او گفت با وجود این که پول و شهرت داشت اما به خاطر مصرف مواد بسیار غمگین و گوشه گیر شده بود. شنیدن حرف او برای من جالب بود چون دقیقا من هم همان شرایط را داشت. خواننده مورد اشاره در بین صحبت هایش گفت وقتی اعتیادش را ترک کرده که سنش نزدیک به 50 سال بوده و تصور می کرده برای ترک اعتیاد بسیار دیر است. اما وقتی اعتیادش را ترک کرده با کسانی آشنا شده که از او سن بالاتری داشته اند اما موفق شده بودند از این بلا نجات پیدا کنند.

معاینه قلبی و مشاوره ترک اعتیاد

با شنیدن صحبت های آن خواننده به فکر افتادم که شاید من هم بتوانم در سن بالا ترک کنم. به عنوان اولین قدم تصمیم گرفتم به پزشک مراجعه کنم. پزشکی که به او مراجعه کردم به من گفت بهتر است قبل از ترک، از نظر قلبی توسط یک متخصص معاینه شوم. من این کار را انجام دادم و مشخص شد قلبم برای ترک مشکلی ندارد. همان پزشک مرا نزد مشاوره ترک اعتیاد سالمندان در یک کلینیک فرستاد. مشاور آن کلینیک برنامه ای برای کاهش مصرف من، ارائه کرد ولی گفت که روزهای قطع مصرف را باید در همان کلینیک سپری کنم. سعی و تلاش من موجب شد در عرض یک ماه مصرفم را از 3 گرم در روز به یک گرم در روز کاهش دهم . بعد از این مرحله، من 2 هفته در آن کلینیک بستری شدم و سم زدایی را در آنجا پشت سر گذاشتم و قطع مصرف کامل کردم.

سخت ترین قسمت ترک اعتیاد برای من کنار گذاشتن داروهای خواب آوری بود که بعد از ترک در آن کلینیک برایم تجویز کرده بودند. البته پادرد و بی خوابی و بدن درد هم خیلی آزاردهنده بود اما من از این دردها نمردم! امروز که این تجربه را می نویسم نزدیک به 3 سال است که پاکم. من حالا یک پدربزرگ غیرمعتاد و واقعی هستم نه پدربزرگی که اختیارش دست مواد مخدر بود. ترس از سکته کاملا بیجا بود.

برای مشاوره ترک اعتیاد سالمندان با شماره 09194085047 تماس بگیرید

دیدگاه ها

اکبری

بسیار جالب بود. اراده معجزه می کنه حتی در سن بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *