طلاق غیابی به دلیل اعتیاد همسر

350 بازدیداعتیاد و خانواده
0 دیدگاه

طلاق غیابی به دلیل اعتیاد همسر

سلام . شوهر من 38 سالشه 10 ساله ازدواج کردیم و یک بچه – دختر – هم داریم. من متوجه شدم از اول ازدواجمون یعنی حدود 10 ساله که اعتیاد داره . ممکنه قبل از ازدواجمونم اعتیاد داشته و اینو من نمی دونم.  از 3 سال پیش من متوجه اعتیادش شدم یعنی توی جیبش تریاک پیدا کردم و چند بار هم قول داده ترک کنه ولی متاسفانه هر بار بعد از مدت کوتاهی دوباره شروع کرده.  الان چند وقته سر کار هم نمیره یعنی اخراج شده. از قبل هم در انجام مسئولیت هاش کوتاهی می کرد الان که دیگه اصلا نه خرجی خونه میده و نه هیچ هزینه دیگه ای رو قبول می کنه. من الان مدتیه به قهر اومدم خونه پدرم و می خوام تقاضای طلاق کنم به دلیل اعتیاد شوهر. اگه کسی تجربه ای داره منو راهنمایی کنه. ضمنا من خودم شاغلم و ایشونم پیغام داده که طلاق توافقی به هیچ وجه نمیده. مهریه من هم سنگین و بیشتر از 300 سکه هست

س. ب سوال پاسخ داده شده 9 بهمن 1401
6
0 دیدگاه

به نظرم شما خیلی چیزارو پشت سر گذاشتید و در شرایط سختی هستید.  ولی یادتون نره که تنها نیستید و خیلی ها تجربه های مشابه شمارو دارن. مهمه که این موضوع رو به یاد داشته باشید که شما همیشه حق انتخاب دارین و باید بدونید  چطور می خواید ادامه بدین و این حق روهم دارین که بر اساس اونچه برای شما و دخترتون بهترینه تصمیم بگیرید.

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 9 بهمن 1401
0
0 دیدگاه

سلام عزیزم

با توجه به وضعیتتون اول از متخصص برای اعتیاد شوهرتون کمک بگیرید. گروه‌های حمایتی و درمانی هم هست که بتونه بهش کمک کنه . البته باید حواستون باشه که شوهرتون تو محیطی قرار نگیره که برای ترک اعتیادش مناسب نیست و ضمنا باید دسترسیش به مواد مخدر محدود بشه.

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 9 بهمن 1401
0
0 دیدگاه

در مورد درخواست طلاق باید از  قوانین اطلاع داشته باشین. با یه وکیل صحبت کنید تا مطمئن بشید از حقوقتون محافظت می شه. یادتون باشه طلاق یک فرآیند طولانیه و داشتن صبر تو سراسر فرایند انجام کارهاتون رو می طلبه  .

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 9 بهمن 1401
0
0 دیدگاه

با عرض سلام و درود. از نظر حقوقی شما می تونید طبق بند ۲ تبصره ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی تقاضای طلاق کنید. البته اثبات اعتیاد شوهرتون به عهده شما خواهد بود چون مطمئنا ایشون وقتی به دادگاه بیاد اعتیادشو انکار می کنه. اثبات اعتیاد به سادگی ممکن نیست و اگر از دادگاه برای ایشون تست اعتیاد بنویسن با چند روز مصرف نکردن که از قبل آمادگیشو ممکنه داشته باشه این تست منفی میشه و از اتهام اعتیاد تبرئه میشه.

بنابراین باید بدونید اعتیاد شوهرتون را باید بتونید با دلیل محکمه پسند اثبات کنید و همین که شما مدعی باشید کافی نیست. ماده قانونی میگه؛ « اعتیاد شوهر به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به‌اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی‌که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است. ‌در صورتی که زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک، مجدداً به مصرف‌ موارد مذکور روی آورد، بنا به درخواست زوجه، طلاق انجام خواهد شد.»

درباره این که گفتید خرجی خونه نمیده هم طبق قانون مدنی در صورت عدم پرداخت نفقه یا همون خرجی خونه، زن حق طلاق دارد. بر اساس ماده 1111 قانون مدنی زن می تواند در صورت سرپیچی شوهر از پرداخت نفقه به دادگاه رجوع نماید در این صورت دادگاه میزان نفقه را معین و شوهر را به دادن آن محکوم می کند.

ضمنا اگر شوهر باز هم از دادن خرجی معین شده توسط دادگاه خودداری کرد دادگاه می تواند اگر مالی از شوهر در دسترس باشد آن را توقیف کرده و به فروش برساند و از آن پول، نفقه همسر را بپردازد. پیشتر هم گفتم که همین پرداخت نکردن نفقه هم می تونه یکی از دلایل طلاق باشه. در هر صورت اینا راهکارهای حقوقی هست برای شما.

اما در مورد این که وارد فاز حقوقی و طلاق بشید من هم با نظر دوست قبلی موافقم. یعنی تلاش کنید زندگی تونو حفظ کنید. با شوهرتون صحبت کنید . اگر همکاری می کنه ببریدش پیش مشاور برای ترک اعتیاد. اگه تمایل نشون میده کمکش کنید از اعتیاد نجات پیدا کنه. شما پیمان ازدواج بستید که در زمان بیماری هم کنار همسرتون بمونید و کمکش کنید. حالا ایشون بیماره و بیماریشم اعتیاده. پس اگر تمایل نشون میده کمکش کنید. اما اگر تمایل نشون نمیده اون یه بحث دیگه س و حق شماست که از نابود شدن زندگی تون در کنار ایشون جلوگیری کنید و از راهکارهای قانونی برای جدایی استفاده کنید.

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 9 بهمن 1401
7
0 دیدگاه

سلام خواهر محترم

شما درباره مشکلت و طلاق غیابی و این جور مسائل باید با وکیل مشورت کنی. تا جایی که من می تونم تجربه بدم کسی که معتاده مثل خود من – البته در 4 سال قبل که مصرف کننده مواد مخدر بودم الان خدا رو شکر 4 ساله پاکم – باید خودش با تمام وجود بخواد که پاک شه و تا خودش نخواد هیچکس نمی تونه بهش کمکی کنه. من به شما حق میدم از شوهرتون تقاضای طلاق کنید اما قبلش باهاش صحبت کنید و بگید اگه می خوای زندگی کنیم راهی جز پاکی و بهبودی از اعتیاد نیست. ضمنا بهش بگید که از نظر شما اون مجرم نیست و متهم نیست و آدم بدی نیست بلکه فقط دچار بیماری اعتیاد شده و این بیماری هم درمان پذیره و می تونه کمک بگیره و درمان بشه. اگه ایشون قبول کرد که این بیماری رو داره و از شما کمک خواست که بیماری اعتیادشو مداوا کنه ، بازم یه مدت کمکش کنید و ببینید در تصمیمش جدیه یا نه. کمک شما هم به ایشون اینه که بفرستیدش یه مرکز سم زدایی که از نظر فیزیکی ترک کنه و بعدم به جلسات na وصل بشه و جلسه بره. چون شما یک بچه دارید تلاش کنید زندگی تون از هم نپاشه. معتاد بعد از ترک هم نیاز به حمایت داره که برگرده به کار و اشتغال و این هم تا حد زیادی به این بستگی داره که خودش بخواد و شما هم کمکش کنید. خلاصه کنم ؛ معتاد یک بیماره و می تونه از این بیماری نجات پیدا کنه. سریع به فاز طلاق نرید لطفا. این تجربه من بود و همین کار رو هم زن من انجام داد و خودمم خواستم نجات پیدا کنم از مواد و اعتیاد و خداروشکر موفق شدم و تا ابد مدیون زنم هستم که کمکم کرد و مدیون انجمن na  هستم که راه پاک موندن به من نشون داد.

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 9 بهمن 1401
0
پاسخ خود را بنویسید