یک درمانگر اعتیاد: بعضی معتادان باید تا آخر عمر مصرف کنند!

فردی که درمانگر نامیده شده در مصاحبه با یک رسانه رسمی کشور مدعی شد برخی معتادان باید تا آخر عمر به مصرف داروهای مخدر ادامه دهند. این ادعا مخالفان بسیاری دارد که معتقدند هیچ معتادی ناگزیر از ادامه مصرف نیست و می توان اعتیاد را در نقطه ای از فعالیت متوقف کرد.

به گزارش «ترک باما» از نظر پزشکی یکی از روش‌های درمان اعتیاد جایگزین کردن داروهای مخدر بجای مواد مخدر است. این جایگزینی باید تحت نظر پزشکان متخصص انجام شود.

از نظر انجمن معتادان گمنام که بیشتر بهبودیافتگان اعتیاد را پوشش می دهد تنها راه جلوگیری از فعال شدن بیماری اعتیاد، خودداری از مصرف در همان بار اول است. اعضای این انجمن بر این باورند که با یک برنامه روحانی – و نه مذهبی – می توان خودداری از مصرف را برای سال های طولانی و تا پایان عمر حفظ کرد.

توجیه پزشکی برای باقی ماندن در چرخه اعتیاد!

طرفداران روش های پزشکی درمان اعتیاد خود را درمانگر اعتیاد می نامند. این عنوان به صورت رسمی برای این افراد در رسانه ها درج می شود. آنها در دفاع از روش های درمانی خود توضیحاتی ارائه می دهند که در نوع خود قابل تامل است.

برای مثال یکی از این افراد امروز در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان اظهار کرده است که برخی معتادان به دلایل وراثتی نمی توانند هرگز از اعتیاد خود نجات پیدا کنند. وی در این باره توضیح داده است: از نظر علم پزشکی ممکن است در بعضی افراد به‌ صورت اکتسابی و همچنین به‌ صورت ژنتیکی مدیاتورهای مغزی که به آنها OPA گفته می‌شود، اصلا تولید نشود یا کمتر از نیاز تولید شود. همین کمبود و نقص ژنتیکی یا نقصی که برای فرد در طول زندگی ایجاد شده باعث افزایش تمایل این افراد به مصرف مواد مخدر می‌شود.

به گفته وی، برای چنین افرادی باید مواد – به صورت دارو – توسط پزشکان متخصص تجویز ‌شود. او تاکید کرده است: افرادی که به دلیل مشکلات ژنتیک و وراثتی تولید OPA در آنها کاهش دارد، نقص دارد یا اصلا تولید ندارد، این افراد دیگر بهبودیافتنی نیستند و تا آخر عمر باید تحت درمان قرار بگیرند.

وی تصریح کرده است که معتادانی که از نظر ژنتیکی بدن‌شان نمی‌تواند پوشش مواد موردنیاز آنها را بدهد، وابسته به این مواد محسوب می‌شوند و بیمار هستند. به گفته این درمانگر اعتیاد چنین افرادی تا ابد یعنی تا زمانی که زنده هستند، باید مصرف کنند!

فرزندان برخی معتادان هم باید تحت نظر باشند!

وی پا را از مصرف اجباری این قبیل معتادان فراتر گذاشته و افزوده است: این معتادان باید فرزندانشان هم از زمان طفولیت تحت‌نظر باشند. به این معنی که اگر لازم باشد آنها هم تحت درمان قرار گیرند!

اخیرا نیز افرادی که خود را درمانگر اعتیاد می نامند تجمع اعتراض آمیزی برگزار کرده و خواستار لغو ابلاغیه فروش داروهای مخدر در داروخانه شده بودند.

شایان ذکر است این اظهارات مخالفان سرسختی دارد که معتقدند کسانی که خود را درمانگر اعتیاد می‌دانند با این توجیهات تنها به دنبال نگه داشتن معتادان در چرخه مصرف و سودجویی از راه  فروش داروهای مخدر به معتادان هستند.

مخالفان به تجربه موفق افراد فراوانی اشاره می کنند که سالها از مراکز درمان اعتیاد دارو خریداری کرده اند اما اکنون با حضور در جلسات رایگان تشکل هایی همچون انجمن معتادان گمنام ، اعتیاد خود را ترک کرده اند و  بدون نیاز به هیچ ماده مخدر یا داروی جایگزین به زندگی خود ادامه می دهند.

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

احمد

اینکه کسانی که زمینه اعتیاد رو دارن از نظر ارثی تمایل بیشتری نسبت به مواد دارن درسته ولی یکی از دوستان نزدیک من دقیقا با این تمایل شدید به مصرف ترک کرده و سالهاست که داره پاک زندگی نمیکنه واقعا برام جالبه که یه نفر این اراجیف رو میگه و تو یه نشریه هم منتشر میشه

علی

اینم که خودش همون اعتیاد….. داروی مخدر مصرف کنی تا آخر عمر … پس چجور اسمش گذا‌شتن درمان … این یارو خودش فهمیده چی گفته اصلا

سها

زمانی که حرف و باور خودشون رو با کلمات علمی ترکیب کنن همین میشه و عده ای زودباور هم دنباله رو این افراد میشن.
فرد معتاد نه به راحتی ولی مطمئنا میتونه مواد مخدر رو ترک کنه و در این راه ثبات داشته باشه بدون اینکه به داروی جایگزین یا بهتر بشه گفت مواد مخدر دیگری روی بیاره

ته خط

عجب کلاش ها و کلاهبردار هایی چمبره زدن روی زندگی معتادایی خودشون تو بدبختی خودشون گرفتارن. واقعا انسان چقدر باید به لجن کشیده شده باشه . یک مقدار ماخوذبه حیا باشید . آخه تا چقدر این پول کثیف بشه بازم میخواینش .

ناشناس

والا کوچکتر از اونم که نظر بدم ولی به نظرم افراد بالای 70 سال که وضعیت مالی خوبی دارند وبازنشست شده آمد واز طرفی تحرک بدنی وپیاده روی به همراه تغذیه مناسب دارند نیازی به ترک ندارند(البته و صد البته فقط مصرف کنندگان تریاک )

داود

سلام پدرم یکسال هستش از این شربت استفاده میکنه البته ن به صورت خوراکی.
شربت رو میجوشونه سفت که میشه مثله شیره درمیاد یه مدت خودم هم درگیرش بودم روزای اول مزه الکلش تو ذوق میزد ولی چندروز بعد عادی شد
گرایش به شربت اوپیوم صرفا از لحاظ مادی هستش به خاطر هزینه پائینی که داره ولی نمیدونم ازچی درست کردن که خماری شدیدی داره. خوب بود بیشتر عوارض مصرفش رو هم میگفتید.
امیدوارم این مراکز سوءمصرف مواد دلشون به حال مردم بسوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *