کیت متادون چیست ؟ آیا بجای ترک متادون می‌توان در این تست تقلب کرد؟

این روزها درخواست برای کیت متادون به دلیل شیوع اعتیاد به این ماده مخدر افزایش یافته است. این تست یکی از روش های تشخیص اعتیاد به متادون است و در هنگام قطع مصرف متادون کاربرد فراوانی دارد.

به گزارش ترک باما، از زمان ترویج متادون به عنوان یک مخدر کم خطر و جایگزین به جای تریاک و هروئین و شیره تریاک، اعتیاد به این داروی اعتیاد آور در ایران افزایش چشمگیری داشته است. فروش خارج از چرخه قانونی متادون توسط برخی مراکز درمان اعتیاد و پزشکان و داروخانه ها و عطاری ها نیز بر عمق این مشکل افزوده است.

گام اول ترک اعتیاد به مخدرهای اپیونی همچون تریاک ، شیره و هروئین با متادون یعنی سمزدایی با متادون را می توان در برخی موارد توصیه کرد اما این که متادون را یک داروی مخدر جایگزین کم خطر بدانیم که می توان سال ها بدون عارضه جدی آن را به جای تریاک و شیره و هرویین مصرف کرد، یک اشتباه فاجعه بار است.

برای مشاوره تخصصی رایگان درباره ترک اعتیاد به تریاک، شیشه، متادون،
شربت تریاک و سایر مخدرها با شماره 09194085047 تماس بگیرید

کیت متادون

قبل از پرداختن به کیت متادون و روش های تشخیص اعتیاد به متادون بهتر است بدانید متادون مخدری بسیار موذی است و عوارض اعتیاد به آن دست کمی از مخدرهای سنگین ندارد. ضمنا ترک اعتیاد به متادون هم – بسته به این که میزان مصرف چقدر باشد – بسیار سخت تر و طاقت فرساتر از اعتیاد به تریاک و شیره است. صحت این موضوع را می توانید از کسانی که اعتیاد به متادون را تجربه کرده اند، بپرسید.

مطالب پربازدید را بخوانید:

تست اعتیاد به متادون اختصاصی چیست؟

سایت «مشاورانه» در مطلبی به معرفی تست اعتیاد به متادون پرداخته و در این باره نوشته است: مثبت شدن تست اعتیاد به وسیله متادون به شرایط مختلفی بستگی دارد، زمانی که فرد برای ترک اعتیاد از متادون استفاده می کند، پزشک آن را در دوز محدود تجویز می کند. این امر اگر همراه با قطع مصرف مواد باشد باعث می شود تا تست اعتیاد منفی شود اما برخی از افراد بدون دستور پزشک متادون را جایگزین مواد مخدر می کنند.

حتی گاهی اوقات آن را همزمان با مواد مخدر استفاده می کنند این کار باعث می شود تا تست اعتیاد مثبت شود. در این شرایط برای تشخیص اعتیاد به متادون بهتر است تست اختصاصی آن انجام شود.

کیت متادون

کیت متادون یا همان نوار تست سریع متادون یک تست غربالگری ادرار می باشد و نیازی به وسایل آزمایشگاهی ندارد  جواب این تست در صورتی که سطح متادون بیش از ۳۰۰ نانوگرم در میلی لیتر باشد مثبت خواهد شد.

کیت تست متادون حاوی بروشور و نوار تست می باشد و فرد می تواند با مطالعه آن، تست را انجام دهد، هم چنین برای انجام این تست نیاز به ناشتا بودن نمی باشد  بلکه نمونه ادرار در ظرف یک بار مصرف جمع آوری می شود ( حدود یک سانتی متر) و مورد آزمایش و تفسیر قرار می گیرد. هریک از این نوارها یک بار مصرف می باشد و بعد از انجام تست باید بیرون انداخته شود.

برای مشاوره تخصصی رایگان درباره ترک اعتیاد به تریاک، شیشه، متادون،
شربت تریاک و سایر مخدرها با شماره 09194085047 تماس بگیرید

تست ادرار متادون با جواب سه روزه

روش آنالیز ادرار نیازمند یک نمونه ادرار است، این آزمایش را می توان با استفاده از نوار کاغذی به صورت سریع و یا از طریق پروسه های طولانی مدت آزمایشگاهی با کیفیت بالاتر انجام داد.

یکی از مشکلات این روش، جا به جایی و تقلب در ارائه نمونه می باشد. برخی از افراد برای این که جواب تست اعتیاد آن ها منفی‌شود مقدار زیادی آب آشامیدنی می نوشند تا ادرارشان رقیق شود در این شرایط با توجه به رنگ و شفافیت نمونه ممکن است پذیرفته نشود. زمان تقریبی ردیابی متادون با این روش حدود ۳ روز می باشد. دقت این روش از کیت متادون بیشتر است.

تست بزاق متادون

تست بزاق توسط کارشناس جمع آوری می شود به همین دلیل راحت و بی دردسر می باشد و درصد تقلب در آن به شدت کاهش می یابد. نتیجه این تست در حد چند دقیقه آماده است و نیاز به آزمایشگاه ندارد. با توجه به نوع تست می تواند چندین ماده را به طور همزمان در بزاق دهان، شناسایی کرد.

این تست روش عالی برای ارزیابی مصرف اخیر فرد می باشد. یکی از معایب این روش این است که با توجه به میزان تولید بزاق و نوع ماده مصرفی، بازه زمان ارزیابی از چند ساعت تا چند روز متغیر است.

زمان تقریبی ردیابی متادون به وسیله این روش حدود ۲۴ ساعت می باشد، این تست برای سایر مواد هم چون شیشه هم مورد استفاده قرار می گیرد. دقت این روش نیز از کیت متادون بیشتر است.

تقلب در کیت متادون

هر آنچه ادرار را رقیق یا مواد شیمیایی خارجی به ادرار اضافه کند می تواند تست اعتیاد به متادون را با اشتباه و اختلال مواجه کند. قطع مصرف 24 ساعت قبل از تست و خوردن مقادیر زیاد آب،  اضافه کردن خون، جوهر لیمو، مواد ضدعفونی کننده و غیره در ادرار، سطح PH را تغییر می دهد و احتمال خطا در جواب تست اعتیاد به متادون افزایش می یابد.

نسخه کامل این مطلب را می توانید در سایت مشاورانه بخوانید.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

علی

تو همه چی این مملکت میشه تقلب کرد

ناشناس

مرسی از آموزشتون. حتما برای تست بعدی از توصیه های شما استفاده خواهم کرد

اکبر

سلام
حاجی پس این کلک ها رو میزنه تستش منفی درمیاد باید موقع تست دادن بیشتر مواظبش باشم

سمیرا

سلام با تشکر از اطلاعات مفیدتون
از کجا باید این کیت هارو تهیه کرد که نگرانی برای اصل بودن، تاریخ انقضا و… نداشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *