واکسن ترک اعتیاد قوی‌ترین ماده مخدر جهان ساخته شد

رویای بسیاری از خانواده های درگیر اعتیاد این است که واکسنی برای ترک اعتیاد ساخته شود یا واکسنی ساخته شود که جلوی معتاد شدن افراد را بگیرد. اکنون این رویا محقق شده است.

به گزارش ترک باما ، شاید برای ارزیابی تاثیر واکسن ترک اعتیاد اندکی زود باشد اما تردیدی نیست که دانشمندان گام بزرگی به سوی ساخت این واکسن برداشته اند. اگر تحقیقاتی که اکنون در جریان است و در گام های ابتدایی نتایج امیدوارکننده ای داشته،  به موفقیت کامل برسد برای اولین بار بشر به دارویی در قالب واکسن دست خواهد یافت که می تواند انسان را در برابر قوی ترین مخدر حال حاضر جهان تا حدی مصونیت بخشد.

البته افرادی که تجربه سال های طولانی پرهیز از مواد مخدر را دارند اظهار می کنند که وسوسه مصرف تنها یک فعل و انفعال شیمیایی در مغز نیست که بتوان با واکسن از آن ممانعت کرد و لازم است برای ترک اعتیاد علاوه بر دارو درمانی و شیوه های پزشکی به ریشه یابی و درمان ابعاد روانی اعتیاد نیز اقدام شود که بهترین روش آن حضور در جلسات گروه درمانی همچون na است.

با این حال شکی نیست خبر موفقیت اخیر محققان دانشگاه هیوستون در ساخت واکسن ترک اعتیاد انقلابی در روش های درمان اعتیاد در حوزه پزشکی ایجاد می کند. این واکسن می تواند از ورود ماده مخدر فنتانیل به مغز جلوگیری ‌‌کند.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

براساس بیانیه دانشگاه هیوستون، محققان این دانشگاه واکسنی ساخته اند که ممکن است محافظت موثری در برابر ایجاد اعتیاد به مواد افیونی فنتانیل ایجاد کند. این واکسن از ورود ماده کشنده فنتانیل به مغز جلوگیری می‌ کند.

مطالب مهم را بخوانید:

بد نیست بدانیم فنتانیل 50 برابر قوی تر از هروئین و 100 برابر قوی تر از مورفین است و مسئول مرگ بیش از 150 نفر در روز است. در حال حاضر، تخمین زده می شود که 80 درصد از افرادی که به این دارو وابسته هستند، هنگام تلاش برای ترک، دچار مشکل می شوند.

محققان معتقدند که این یافته‌ها می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر مشکل بسیار جدی‌ای که سال‌ها جامعه را درگیر کرده یعنی سوء مصرف مواد افیونی، داشته باشد.

محققان گفتند: واکسن ما می‌تواند آنتی‌بادی‌های ضد فنتانیل تولید کند که به فنتانیل مصرف‌شده متصل می‌شود و از ورود آن به مغز جلوگیری می‌کند و آن را از کلیه ها به بیرون می فرستد و بنابراین مصرف کننده احساس سرخوشی نخواهد کرد و هوشیار می شود.

مطالب مهم را بخوانید:

واکسن ترک اعتیاد فعلا فقط روی موش ها آزمایش شده است

مطالعات در مورد کارایی واکسن ترک اعتیاد تاکنون فقط روی موش‌ها انجام شده، با این حال، محققان دریافته‌اند که واکسن ترک اعتیاد هیچ عارضه جانبی ایجاد نکرده است. این تیم اکنون قصد دارد آزمایش‌های بالینی را روی انسان انجام دهد تا ببیند آیا واکسن روی انسان ها به اندازه موش‌ها مؤثر است یا خیر.

آنتی بادی های ضد فنتانیل مخصوص فنتانیل و مشتقات فنتانیل بودند و با سایر مواد افیونی مانند مورفین واکنش متقابل نداشتند. این بدان معناست که یک فرد واکسینه شده همچنان می تواند برای تسکین درد با سایر مواد افیونی درمان شود. واکسن جدید حاوی ماده کمکی مشتق شده از باکتری  اشریشیا کُلی(E. coli، نوعی باسیل گرم بی‌هوازی اختیاری به نام dmLT است که پاسخ سیستم ایمنی به واکسن ها را تسریع می کند. این یک معیار کلیدی و حیاتی برای اثربخشی واکسن‌های ضد اعتیاد است که توسط این تیم با کمک محققان دانشکده پزشکی دانشگاه تولان ساخته شده است.

امروزه، درمان‌های موجود برای اختلال مصرف مواد افیونی شامل متادون، بوپرنورفین و نالترکسون است، اما همیشه مؤثر نیستند. ترز کوستن، استاد روانشناسی و مدیر برنامه علوم اعصاب رشدی، شناختی و رفتاری در دانشگاه هیوستون، واکسن ترک اعتیاد جدید را یک تحول‌آفرین بالقوه می نامد.

در گذشته، دانشمندان دانشکده پزشکی ویک فارست با حمایت موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر یک مسکن غیر اعتیادآور برای مبارزه با اعتیاد به مواد افیونی تولید کردند. این ترکیب شیمیایی جدید که AT-12 نام دارد، دارای یک اثر درمانی دوگانه است که اثرات اعتیادآور مواد افیونی را سرکوب و اثرات ضددردی شبیه مورفین را در پستانداران غیر انسانی ایجاد می کند.

یافته های جدید در مورد واکسن ترک اعتیاد در مجله Pharmaceutics منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه ها

ناشناس

ترک اعتیاد هیچ واکسنی نداره. همه این حرفا دروغه. فقط می خوان جیب معتادا رو خالی کنن

ا.ل

سلام عزیزان من ۳۷ سالمه و بعد از ۵سال متادون ۴۰ اون روزی ۳تا الان از ۱۶تا ۲۵ زیر نظر دکتر که شمارشون تو این سایت هم هست کاملا پاک و راحت دارم ارایشگریم رو میکنم دوستان به چشم بهم زدن غافل نشین زندگی چیزای زیادی داره بدون این متا ارزش خودتو ببر بالا

ناشناس

سلام دوستان من متادون۴۰ رو از روزی ۳ عدد رسوندم به اندازه ۱.۵ قرص۴۰ در مدت ۴ماه بعداز اون با تماس و روش دکتر که تو همین سایت شمارشون هست از ۱۶ اسفند تا ۲۵ اسفند رسوندم به صفر و الان کاملا بی درد و راحتم عزیزان کمتر از یه چشم بهم زدن بود شماهم مینونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *