نسخه‌‎ای که رئیسی در کمپ ترک اعتیاد برای بهبودی معتادان پیچید!

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در بازدید از یک کمپ ترک اعتیاد رهنمودهایی برای موفقیت در مسیر بهبودی به معتادان ارائه کرد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران شنبه 3 اردیبهشت 1401 از یک کمپ ترک اعتیاد بازدید کرد. نکته جالب توجه این که رئیسی در این بازدید با معتادان در حال بازپروری و بهبودی گفتگو کرد و کیفیت خدماتی که به آنها ارائه می شود را جویا شد.

وی در بخشی از سخنرانی خود در این کمپ ترک اعتیاد گفت: مددجویان عزیزی که در این مرکز حضور دارند با زحمات و خدماتی که مجموعه همکاران سازمان بهزیستی می کشند، آماده بازگشت به جامعه می‌شوند.

اشاره رئیس جمهور به عذاب خانواده معتادان در کمپ ترک اعتیاد 

رئیسی اظهار امیدواری کرد معتادان این مرکز بعد از پاک شدن از هرگونه اعتیاد بتوانند برای خود، خانواده و جامعه به انسان‎های سازنده و مفید تبدیل شوند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنرانی خود به خانواده های معتادان هم اشاره کرد و گفت:  اعتیاد نه تنها بلای خانمانسوز برای خود فرد معتاد است بلکه خانواده این افراد هم به این بلا گرفتار می شوند. وی تصریح کرد: زجر و عذابی که خانواده های معتادان از بلای خانمانسوز اعتیاد متحمل می شوند، گاه بسیار دردآورتر از عذاب خود معتاد است.

مطالب پربازدید را بخوانید:

نسخه رئیسی برای جایگزینی مواد مخدر

رئیسی همچنین در ادامه به ارائه رهنمودهایی برای بهبودی از اعتیاد به معتادان حاضر در این کمپ ترک اعتیاد پرداخت و اظهار کرد:  معتادان برای رهایی از چنگال این معضل باید به قوی کردن اراده خود بپردازند و تصمیم جدی برای ترک اعتیاد اتخاذ کنند.

رئیس جمهور با اشاره به تقدس شب های قدر خطاب به معتادان در حال بازپروری افزود: در شب‌های قدر که شب های خاص و مورد عنایت پروردگار است قاطعانه تصمیم بگیرید دیگر سراغ نکبتی به نام اعتیاد و مواد مخدر نروید.

وی تصریح کرد: شما می توانید تصمیم بگیرید به جای این عادت زشت مصرف مواد مخدر، عادت کسب روزی حلال و ادا کردن نماز اول وقت را جایگزین کنید.

یک مددکار اجتماعی درباره بازدید رئیس جمهور از کمپ معتادان و رهنمودهای وی به مددجویان این کمپ به «ترک باما» گفت: بازدید آقای رئیسی از کمپ برای روحیه دادن به معتادان و بررسی کیفیت خدمات ارائه شده به آنها اقدامی شایسته و قابل تحسین است. وی افزود: سخنان ایشان درباره ترک اعتیاد از منظر اخلاقی بیان شده است. نمی توان این سخنان و جایگزین های پیشنهادی ایشان را به عنوان راهکارهای موثر برای بهبودی از بیماری پیچیده و چند بعدی اعتیاد تلقی کرد.

این مددکار اجتماعی تصریح کرد: توسل به باورهای مذهبی همچون نماز اول وقت به عنوان جایگزین اعتیاد این خطر را به دنبال دارد که فرد معتاد بعد از مدتی به دلایل گوناگون دچار عود بیماری و بازگشت به چرخه مصرف شود و باورهای مذهبی وی نیز خدشه دار شود.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

پریسا

بیچاره‌ها رو زد پودر کرد! فقط یه خاک بر سرتون نگفته که اونم از لابلای حرفاش معلومه. هیچ اشاره‌ای هم نمی‌کنه که فرد معتاد قربانی جامعه و ساختار فاسده. کل مسئولیت رو از گردن ساختار رسمی و غیررسمی برداشت و به گردن خود فرد انداخت.

حکیم

یعنی معتادها پول موادشون رو غیرحلال کسب میکنن؟
یا اگه یکی کسبش حلال باشه، بهش مواد نمیفروشن؟

ناشناس

و چه کسبی حلالتر از کسب مسئولین محترم…!
از بس که در شبهای قدر، بیدار موندن و برای ملت چاره اندیشی کردن تا خود صبح!

ناشناس

خوب بود

زهرا

معتاد عزیز مواد زشته..عه دست نزن! این همه کار میتونی بکنی، برو نماز بخون ببین چه حالی میده، قشنگ نعشه میشی میری برای خود هفت آسمون رو میدری، حتما باید مواد بکشی که پدر خودتو و خانوادت دربیاد؟
این دیدگاهی هستش که نه تنها آقای رئیسی بلکه هرکسی که تخصصی در این زمینه نداره بیان میکنه. و شاید همین حرف ها نتیجه معکوس بده و فرد معتاد رو جری تر بکنه که بیشتر در مواد مخدر حل بشه.

علی

بیچاره معتادا

مسعود

من راهنما ندارم
میخوام رئیسی رو بکنم راهنمام

مهتاب

عاقلانه ترین کار ممکن رو انجام میدین ولی زودتر اقدام کنین تا وقتشون پر نشده

الهه

آقای رئیسی شرایط جامعه را بهبود ببخشید تعداد معتادان کم خواهد شد. یک معادله ساده است و نیازی به این همه لقمه دور سر خود چرخاندن ندارد!

اکبری

چه بگویم والا

ف

بابای من همیشه میگه اینا عاشق ایننن که مردم معتاد شن و مشورب نخورن راست میگه آدم معتاد گرفتار خودشه سرش پایینه اینام مردمو همینقدر سر افکنده میخوان

ناشناس

حالا حتما باید یا مخدر باشه یا مشروب؟!

بارش

من از اولم میدونستم این یه چیزایی بارشه . با این که اولین بارشه .
یکی دیگه از سخنرانی های خفت بارشه .
ولی هر جا میره پر از بارشه. ولی خدایی ناهار خوب میده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *