از اعتیاد به قرص ب 2 تا افتخار به تولید یک محصول دانش بنیان!

شاید برای افرادی که در گرداب اعتیاد به قرص ب 2 دست و پا می زنند جالب باشد که بدانند رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم رونمایی از خط تولید این قرص در کشور شرکت کرده و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم از تولید این قرص تقدیر کرده است.

گشت و گذار در دنیای اخبار مرتبط با اعتیاد برخی نکات جالب توجه را پیش چشم می گذارد که تاسف آور و حیرت انگیز است. برای مثال خبری که بهار سال گذشته در مورد تولید قرص ب2 در کشور منتشر شده یکی از این اخبار است.

معتادانی که صابون قرص بوپرنورفین یا همان ب2 معروف به تن شان خورده می دانند این قرص یک داروی به شدت اعتیادآور با عوارض جانبی شدید است. اعتیاد به قرص ب 2 در حال حاضر یکی از مشکلات شایع در جوانان کشور است. حال تصور کنید سه تن از مسئولان ارشد کشور که یکی از آنها رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر است در مراسم تولید این قرص در کشور شرکت کنند.

جالب‌تر آن که مسئولان مذکور تولید این قرص و ارزان کردن قیمت آن با داخلی سازی را گامی در جهت درمان اعتیاد تلقی کنند!

برای آن که حسابی شگفت زده شوید بد نیست بدانید صندوق نوآوری و شکوفایی که مسئویت حمایت از تولیدات دانش بنیان را به عهده دارد، از پروژه تولید قرص بوپرنورفین با پرداخت 36 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت حمایت کرده است.

اظهارنظر عجیب درباره اعتیاد به متادون و اعتیاد به قرص ب 2

مدیرعامل شرکتی که تولید این قرص را در کشور به عهده دارد در این مراسم توضیح داده است که منشأ قرص ب2 تریاک است که ماده اولیه تدائین از آن تهیه شده و بعد از انجام ۹ فرآیند شیمیایی به بوپرنورفین تبدیل می‌شود. وی در یک اظهار نظر عجیب این طور گفته که این قرص جایگزین مناسب و منطقی برای متادون است! در واقع این فعال صنعت دارو اعتیاد به قرص ب 2 را بهتر از اعتیاد به متادون تشخیص داده اند!

این درحالیست که به باور بسیاری از افرادی که تجربه اعتیاد به متادون و ب 2 را داشته اند، اعتیاد به قرص ب 2 مشکلات و عوارضی ایجاد می کند که دست کمی از اعتیاد به متادون ندارد.

وی همچنین اظهار کرده است: تولید این دارو نیاز به فناوری پیشرفته دارد و ما با استفاده از توان علمی خود توانستیم به تولید تجهیزاتی دست یابیم که قیمت نهایی این محصول را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اگر از وفور قرص ب 2 در دست معتادان و دلالان و عطاران شگفت زده هستید بد نیست بدانید کارخانه‌ای که سردار مومنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور آن را با افتخار افتتحا کرده اند ظرفیت تولید ۸۲۶ کیلوگرم قرص ب 2 معادل ۴۱۳ میلیون عدد قرص را دارد!

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

لیلا سلیمانی نژاد

از ماست که برماست😔😔😔😔

علی

مسئول مرده بهتر مملکت رو اداره میکنه تا مسئول زنده

سمانه

دشمنان مردم از روی بغص و کینه ایران رو در نظر نگرفته بودن برای تبدیل شدن به قطب مواد مخدر منطقه اما خداروشکر روشون رو کم کردیم و آسه آسه قراره دست به تولید طیف وسیعی از مواد مخدر بزنیم.
ننگ بر شما که دانسته جوانان مملکت رو به هلاکت میرسونین

Kaveh

کاش یکی از این مسوولان حال و روز کسانی که مصرف قرص ب ۲ رو قطع میکنن میدیدن
چطور از درد و بی قراری به خودشون میپیچن و ذهنشون بهم میریزه و تا چند ماه باید عوارض بسیار بد مصرف ب ۲ رو تحمل کنن.

ب ۲ اصلا یه دارو نیست ب۲ یه ماده مخدر جایگزین که خیلی خطرناک تر از مواد مخدره
و فقط سود حاصل از تولید و فروش اون و ظاهر دارویی فرم اون باعث شده از طرف مافیای درمان به عنوان یک دارو تولید و تجویز بشه

ستیا

چقدر عجیب و تاسف آوره و چقدر خوب که این آگاهی رو بوجود میارین👌

ناشناس

من این یارو رو میشناسم
واسه یه شرکت الکی دیگه با کلی تبلیغ صدها میلیارد وام داده همش هم نمایشه . در حدی که صدا و سیماهم به عنوان نخبه و قهرمان واسش انیمیشن ساخته و … کثافت و ریا موج میزنه
اینها خودشون با هم بستن. این به اون وام میده حمایت میکنه و با هم می زنند تو رگ. اینها معتاد پول و قدرت هستند . یکی شون با هزار تا لابی و زدوبند میره بالا سرطان هزار شاخه رو شروع میکنه و یه بسم ال ه و یه سوختگی شبیه دوربین آیفون ۱۳ بالای ابرو و شروع با آخرین توان در خون مردم

زهرا

کلا کمر به نابودی مملکت بستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *