مبارزه با اعتیاد و افسردگی پس از زایمان به روش مدل زیباروی آمریکایی

روش هایی که ستارگان دنیای مد و سینما – افرادی مثل هایدن پانتیر – برای مبارزه با اعتیاد و افسردگی در پیش گرفته اند می تواند برای سایر معتادان هم الهام بخش باشد.

به گزارش ترک باما، هایدن پانتیر بازیگر 33 ساله، آخرین ستاره روی جلد مجله Women’s Health است. این بازیگر پس از آنکه مدتی طولانی از انظار عمومی دور بوده است، دوباره بر روی پرده بازگشته و در نقش کربی رید در فیلم Scream VI بازی می‌کند .

هیدن بازیگری را از سن بسیار پایین شروع کرده و تجارب بازیگری متنوعی داشته است. از اولین روزهای بازیگری در کودکی (اولین کارش در چهار سالگی بود) تا نامزدی جایزه گرمی در 10 سالگی و بازی در کنار دنزل واشنگتن در فیلم تایتان‌ها در سن 11 سالگی، نشان می‌دهد که او در مقایسه با اغلب افراد هم سن و سال‌اش، زندگی غیرمعمولی داشته است.

هایدن پانتیر در مصاحبه‌ای، در‌مورد بسیاری از تجربیات سختی که در یک دهه گذشته داشته و همچنین درس‌هایی که از این تجربیات آموخته صحبت می‌کند.

مطالب مهم را بخوانید:

برای مشاوره ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

آغاز مبارزه با اعتیاد و افسردگی از اوایل جوانی

هایدن به‌صراحت در‌مورد تلاش‌های خود برای مبارزه با اعتیادو افسردگی صحبت می‌کند. اعتیاد او زمانی شروع شده که در اوایل دهه 20 زندگی‌اش برای بازی در برنامه تلویزیونی نشویل به تنسی نقل مکان کرده است. همانطور که او می‌گوید، نوشیدن الکل به این هنرپیشه، برای مقابله با استرس و فشار ناشی از نحوه زندگی‌اش کمک می‌کرده است.

افراد زیادی در زندگی‌ام به من می‌گفتند چگونه باشم و چگونه زندگی کنم. او می‌گوید: «من می‌خواستم تصمیم‌های خاص زندگی‌ام با خودم باشد و هیچ‌کس نتواند جلوی من را بگیرد. با نوشیدن الکل، احساس می‌کردم که کنترل را به‌دست می‌گیرم و با افرادی که سعی در کنترل تصمیماتم داشتند سرپیچی می‌کنم.»

ترک اعتیاد زنان

بعضی از افراد ورزش می‌کنند، کاش این مکانیسم مقابله‌ای من برای مواجهه با مشکلات بود. الکل ممکن است باعث شود در آن لحظه احساس بهتری داشته باشید، اما باعث می‌شود روز بعد احساس بسیار بدتری داشته باشید و سپس دوباره این کار را انجام دهید.

در‌سال 2014، این ستاره مشهور و دوست پسر سابق‌اش ولادیمیر کلیچکو، که بوکسور سابق اوکراینی است، صاحب دختری به نام کایا شدند. پس از تولد فرزندش، او افسردگی پس از زایمان را تجربه کرد و سپس به‌دلیل جراحت شدید از ناحیه گردن، شروع به مصرف مسکن‌های اعتیاد‌آور کرد.

«من درد زیادی داشتم و این موضوع باعث شد مصرفم خیلی سریع بالا رود و این موضوع برایم مشکل‌ساز شد. من باید از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کردم (برای مقابله با افسردگی پس از زایمان)، و الکل را کنار می‌گذاشتم. مصرف الکل با این داروها سازگاری ندارد، اما مشکل اینجا بود که من تمایلی به ترک الکل نداشتم.»

ماهیت اعتیاد چنین است و صحبت‌های بی‌پرده هیدن در مورد تجربه‌اش، قدرت این بیماری را نشان می‌دهد.اولین دوره توانبخشی او در سال 2015 و در اواسط فیلمبرداری سری چهارم نشویل اتفاق افتاد.

من کسی بودم که برای مبارزه با اعتیاد و افسردگی خودم را در اولین مرکز درمانی بستری کردم. او می‌گوید؛ من در حال غرق شدن بودم، شخصیتی که من در سریال بازی می‌کردم هم زنی بود که افسردگی پس از زایمان داشت و فرزندش را رها کرده و به کشور دیگری می‌رود. رفتن به صحنه و نشان دادن احساسات در مورد چیزهایی که واقعاً در زندگی از آن‌ها رنج می‌بردم برای من بسیار دشوار بود.

در‌نهایت، هیدن تصمیم دشواری گرفت و صنعت سرگرمی را ترک کرد تا بهبودی خود را در اولویت قرار دهد. اما حتی بدون استرس‌های شغلی، او باز هم به نوشیدن بازگشت و تأثیرات این موضوع بسیار چشمگیر بود.

من با کم خوابی دست‌و‌پنجه نرم می‌کردم. تاثیرات بیخوابی بسیار زیاد بود و حتی بر مهارت‌های حرکتی، توانایی فکر کردن و سلامتی‌ام تأثیر گذاشته بود. من به جایی رسیدم که دیگر نمی‌توانستم این اثرات را نادیده بگیرم.

بالا‌رفتن سن او را وادار به تأمل کرد. من به 30 رسیده بودم، در‌حالی‌که صورتم متورم شده بود، یرقان گرفته بودم و چشمانم زرد شده بود. من باید پیش متخصص کبد می‌رفتم تا وزنم را ثابت نگه دارم، موهای من نازک شده بود و دسته دسته می‌ریخت.

در سال 2021 هیدن به درمان بازگشت و در یک برنامه 12 قدمی وارد شد. من روی خودم خیلی کار کردم. پس از هشت ماه درمان فشرده، احساس کردم که سبک شدم و مثل یک نقاش با بوم خالی هستم که حالا می‌توانم روی بومم نقاشی کنم.

جراحی اندام و بازیابی اعتماد به نفس

در‌نهایت این ستاره گفت که کوچک کردن سینه بخشی از روند بازیابی او بوده است.”بدن من در اثر اعتیاد به شدت تغییر فرم پیدا کرده بود، جوری که احساس نمی‌کردم متعلق به من است (توضیح اینکه چرا او تصمیم گرفته در نوامبر 2022 عمل کوچک کردن سینه را انجام دهد). فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشد اگر کسی بخواهد چیزی را تغییر دهد، تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. من با آن چیزی که با اعتیاد سر خودم آورده بودم مشکل داشتم و تنها چیزی که در مورد این عمل باید بگویم آن است که پس از آن اعتماد به نفس من برگشت.

با این حال، قوی‌ترین عنصر شفای هیدن، و آنچه به او در مبارزه با اعتیاد و افسردگی کمک کرده ، چیزی درونی‌تر بوده است.

او می گوید: «بخش بزرگی از درمان من زندگی بر مبنای بخشش بوده است. یک گام در برنامه 12 قدمی متمرکز بر جبران خسارت است. اگر کسی می‌خواهد انسان خوبی باشد و بهترین نسخه از خودش‌، می تواند این راه را امتحان کند.»

انتهای مطلب

دیدگاه ها

ح م

من خیلی این بازیگره رو دوست داشتم نمی‌دونستم اعتیاد به الکل داشته منم دو سالیه ترک کردم سرگذشتشو خوندم یاد گذشته خودم افتادم

جمال

کاش جلسات گروه درمانی بذارید من خیلی دوست دارم مشاورتون رو ببینم تا اان چند باری باهاش حرف زدم خیلی حرفاش خوب بوده قلمبه سلمبه حرف نمیزنه حرفایی میزنه که واقعا به درد بخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *