سم زدایی شیشه و 2 نکته مهم که قبل از ترک باید دانست

سم زدایی شیشه معمولا در روزهای اول دردناک نیست اما اخیرا معتادانی که این ماده را ترک می کنند از درد فیزیکی شکایت دارند.

به گزارش ترک باما، افرادی که برای ترک موادی مثل متادون و شیشه اقدام به مراجعه به کمپ ها می کنند باید بدانند سم زدایی شیشه و متادون یک جزء حیاتی در روند بهبودی اعتیاد است. دوره ای است که در آن فرد از مواد مخدر و الکل خودداری می کند و به بدنش اجازه می دهد تا سموم باقی مانده را دفع کند.

این امر می تواند به کاهش میل به مواد کمک کند و سلامت جسمی کلی و همچنین سلامت روان را بهبود بخشد. سم زدایی همچنین می تواند فرصتی را برای افراد فراهم کند تا استراتژی های مقابله ای جدیدی ایجاد کنند که به آنها کمک می کند پس از پایان سم زدایی پاک از مواد مخدر و هوشیار بمانند.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

متأسفانه، برخی از معتادان به دلیل عدم تعهد یا عوامل دیگر مانند علائم شدید خماری در سم زدایی شیشه یا مسائل روانی مرتبط با اختلال سوء مصرف مواد در سم زدایی شکست می خورند. در این موارد، دریافت مراقبت های پزشکی مناسب برای اطمینان از تکمیل ایمن و موفقیت آمیز سم زدایی بسیار مهم است. داروهای جایگزین ممکن است توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی بسته به نیازهای هر فرد تجویز شود. با این حال، اگر بیمارانی که به دنبال درمان هستند و اهداف بلندمدت پاکی و هوشیاری را می‌خواهند، باید بپذیرند که خماری بخشی از فرآیند بهبودی است و گرچه می توان از شدت آن کم کرد اما نمی توان کاملا از آن گریخت.

مطالب مهم را بخوانید:

سم زدایی شیشه

مشخص شده است که آب درمانی در هر دو جنبه فیزیکی و ذهنی در طول فرآیند سم زدایی شیشه زمانی چنانچه به طور مناسب تحت نظارت حرفه ای استفاده شود، اثرات مثبتی دارد. بی‌خوابی نیز می‌تواند یک علامت رایج در میان معتادان به مواد مخدر باشد که در حال ترک اعتیاد هستند و این بیخوابی یکی از عواملی است که به طور بالقوه می تواند آنها را به عود مجدد و لغزش سوق دهد.

بیخوابی هم بخشی از سم زدایی است که می توان آن را با دارو تخفیف داد اما بهتر از معتادان در پروسه ترک اعتیاد این واقعیت را بپذیرند که مثل تمام بیماران دیگری که عوارض بیماری خود را در زمان درمان قبول می کنند، باید مقداری بی خوابی و اختلال خواب را تحمل کنند.

1. آیا سم زدایی شیشه در خانه امکان پذیر است؟

سم زدایی شیشه و سایر مواد مخدر در خانه می تواند امکان پذیر باشد. همچنین انجام این کار بدون آگاهی لازم می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد. سم زدایی متادون و مخدرهای شیمیایی  بدون نظارت پزشک می تواند منجر به مشکلات جدی مانند تشنج و کم آبی شدید شود. برنامه های سم زدایی سرپایی و بستری موجود در مراکز درمانی به جلوگیری از عوارض خطرناک کمک می کند.

افراد مبتلا به اعتیاد شدید بهتر است سم زدایی در خانه را پیگیری نکنند و به دنبال سم زدایی بستری باشند زیرا تجربه ترک برای این افراد می تواند بسیار دردناک و عذاب آور باشد. سم زدایی در کوتاه ترین زمان آن شامل ایزوله شدن و بستری و پشتیبانی و نظارت حداقل ۲۴ ساعته است. دوره های 21 روزه سم زدایی نیز در کمپ های کشور ما به وفور اجرا می شود.

2. عوارض سم زدایی

سم زدایی در کمپ ها و با نظارت پزشک معمولا بسیار کم خطر تر از سم زدایی شخصی است. سم زدایی با نظارت پزشکی به بیماران این امکان را می دهد که در محیطی امن و راحت سم زدایی کنند. میزان نظارت در توانبخشی بستری و سرپایی و بسته به نیاز هر شخص متفاوت است.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

سم زدایی شیشه تحت نظارت پزشکی و با آگاهی از عوارض، خطرهای این فرآیند را کمتر می کند.با اینحال اگرچه سم زدایی پزشکی علائم ترک را محدود می کند، برخی از پیامدهای خماری اجتناب ناپذیر است. برخی از شایع ترین عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عصبی یا مضطرب بودن

بیخوابی

حالت تهوع

ناراحتی بدن و درد

نوسانات خلقی

خواب بد

اختلال در تمرکز

انتهای مطلب

دیدگاه ها

مجتبی

شیشه خیلی خانمانسوزه من زندگیم سر شیشه رفت زنم رفت مغازه مم رفت هست و نیستم نابود شد ۳ سال طول کشید تا ترک کنم سم زدایی شیشه کار سختی نیست بعدش که تا چن ماه گیج و منگی و هیچی برات معنی نداره سخته

سالار

سلام یعنی میشه 24 ساعته هم ترک کرد یکم بیشتر در موردش میگین

ناشناس

سلام شیشه ای ها کلا معتادای خطرناکی ان از دستشون امنیت چجانی نداری تو دوره ترکشون هم اینجوری هستن یا نه ؟ برای کسی دارم میپرسما خداروشکر خودمون معتاد نداریم

ناشناس

میشه بگین دقیقا چند روز برای سم زدایی شیشه باید بخوابیم کمپ ؟

ناشناس

امان از بیخوابیش اماننننننننن

ناشناس

من حدودا شیش ماهی هست ترک کردم ولی این عوارض ترک شیشه ای که شما نوشتین رو دارم هنوز بیشتر از همه هم اختلال تمرکز چون کارم حسابداریه خیلی داره برام مشکل ساز میشه به نظرتون عادیه و خودش رفع میشه یا برم دکتر

ناشناس

من یه چیزی در مورد ترک شیشه تو خونه بگم درسته شدنیه ولی دکتر از روزگارتون در میاد برین کمپ بهتره

احمد رضا

ترک شیشه و کلا مواد از نظر پس دادن خماری خیلی سخت نیست بعدش که باید پرهیز کنی سخت میشه برای من که اینجوری بود دور و بریام همه پای بساط من نمی تونستم بکشم

نادر

خسته نباشید ، جدیدترین درمان ترک شیشه چی هست قربان ؟ روشی هست برای ترک شیشه که بدون درد باشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *