سم زدایی تریاک و 3 اشتباه مهلک در دوران خماری

سم زدایی تریاک معمولا حدود یک تا دو هفته زمان می‌برد و طی مدت باید از بعضی کارها که خماری را تشدید می‌کند، به شدت پرهیز کرد.

اگر به عنوان یک معتاد به تریاک می خواهید اعتیاد خود را ترک کنید به شما تبریک می گوییم. اما بهتر است بدانید  دوران خماری سم زدایی تریاک زمان مناسبی برای کارهای اشتباه و دیوانه‌وار نیست.

پیش از هر اقدامی بهتر است این را در نظر داشته باشید که تریاک رایج‌ترین ماده مخدر در ایران است. معتادان به تریاک بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری اعتیاد را در کشور ما تشکیل می‌دهند. به همین نسبت متقاضیان ترک تریاک هم در ایران نسبت به متقاضیان ترک سایر انواع مخدرها و محرک‌ها بیشترند.

اما این را هم بدانید که اطلاعات درست درباره سم‌زدایی تریاک چنان با اطلاعات اشتباه آمیخته است که یافتن اطلاعات و باورهای درست از میان انبوه اطلاعات غلط، مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است!

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

سم زدایی تریاک

معتادان به تریاک در اولین گام ترک این ماده مخدر باید جسم خود را سم زدایی کنند. سم زدایی تریاک حدودا دو هفته طول می‌کشد اما ممکن است این زمان چند روزی کمتر یا بیشتر باشد. اینکه سم‌زدایی جسمی تریاک چقدر طول بکشد به شرایط سنی، جسمی، روانی و مقدار و سابقه مصرف فرد بستگی دارد.

در ادامه 3 اقدام اشتباه و خطرناک در دوران سم زدایی تریاک را می‌خوانید. این اشتباهات از  افرادی که این روش‌ها را تجربه کرده و به جز درد و رنج نصیبی نبرده‌اند، استخراج شده است.

مطالب مهم و پربازدید را بخوانید:

1. جایگزین کردن قرص بی 2 به جای تریاک

مصرف قرص‌ بی 2 به جای تریاک یکی از خوددرمانی‌های خطرناک و رایج در میان معتادان است. قرص بی 2 یا همان بوپرنورفین یک داروی اعتیاد آور است. سم زدایی تریاک با این قرص باید الزاما زیرنظر متخصص انجام شود.
اگر وضعیت افرادی که در دام اعتیاد به این قرص افتاده‌اند را ببینید هرآنچه در مورد مزیت‌های جایگزینی  بی 2 بجای تریاک شنیده‌اید را فراموش خواهید کرد.

2. سم زدایی تریاک با مشروبات الکلی

مصرف مشروبات الکلی در دوران خماری ترک تریاک مثل آن است که بخواهید از خود انتقام بگیرید! این کار آنچنان دیوانه وار است که کمتر کسی به آن اقدام می کند. با این حال برخی مصرف کنندگان جوان و خوش بنیه برای کوتاه کردن دوران سم زدایی تریاک مشروب الکلی می‌نوشند. اگر خواستید به دستورالعمل این افراد گوش کنید بد نیست برای کفن و دفن خود هم تمهیداتی داشته باشید!

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

3. معجزه دروغینی به نام هیات درمانی

برخی معتادان به تریاک در مسیر درمان اعتیاد به دام افرادی می‌افتند  که از باورهای مذهبی آنها سو استفاده می‌کنند. آنها به بهانه سم زدایی تریاک معتادان را شب هنگام در اماکنی که به امور مذهبی اختصاص دارد همچون هیات‌ها، تکایا و مساجد گرد می‌آورند. بعد برای آنها سخن از شفای بیماران توسط معصومین زده و مراسم عزاداری پرشوری ترتیب می‌دهند.

در مرحله بعدی ضمن توبه و زاری پرسوز و گداز آنها داروهای ضد مورفین و آب فراوان به معتادان می‌خورانند. به فاصله کوتاهی بعد از این ماجرا، معتادان دچار خماری شدیدی شده و به حال تهوع دچار می‌شوند. با گذشت چند ساعت بسیار سخت و دردناک، سوء‌استفاده‌کنندگان از باورهای مذهبی معتادان مدعی می‌شوند که آنها شفا گرفته‌اند! آنها چنین تلقین می‌کنند که هم سم‌زدایی بی‌نقصی انجام داده‌اند و هم دیگر وسوسه مصرف مجدد سراغ معتاد نخواهد آمد.

معتادانی که موفق به ترک اعتیاد خود به تریاک شده‌اند توصیه می‌کنند مراقب باشید به دام این حقه بازان نیفتید. آنها نام این فریبکاری را به کنایه «هیات درمانی» یا «ابوالفضل درمانی» گذاشته‌اند. سم زدایی تریاک با این معجزه دروغین نتیجه‌ای جز درد و رنج و نابودی باورهای مذهبی شما ندارد.

مطالب مهم را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

اکبر

خیلی سخته سم زدایی بسیار دردناکه ولی ارزش داره باید پاک بشی به هر قیمتی

بهزاد

سم زدایی تریاک دهن سرویس میکنه. پا دردش بی خوابیش عرق سردش اینا مگه تموم میشه اسمش یکی دو هفته س ولی این دو هفته اندازه ۲ ماه طول میکشه . این سه موردی که در مورد خماری تریاک نوشتید دقیقا درسته ممنون

الهام

خیلی عالی مطالبتون 👍

ساناز محمدی

با سلام مطالب خیلی خوبی تو این سایت مطرح میشه که کمتر در جامعه ما ازش صحبت میشه کرد من استفاده زیادی میکنم از مطالب مختلفی که راجع به اعتیاد می نویسید چون نمیخام خانواده م دچار این معضل بشن
با تشکر از شما.

الهام

خماری انقدرام ترسناک نیست بزرگش نکنید الکی

داود

سلام خیلی لذت بردم از اینکه وقتم رو برای مطالبی میزارم که ارزشش رو داره من خودم خیلی ادعای این رو داشتم که تجربه دارم با اینکه نزدیک چهل سالم هست الان متوجه شدم که این طوری که فکر میکردم نبود ممنون

هادی

با سلام و خدمت دوستان هم درد و پاک و غیر پاک من اسمم هادی هست و یکی از آدم های هستم خیلی داخل انجمن دست پا زدم خودمو به در دیوار کوبیدم تا بلکه بتونم فقط و فقط ۲۴ ساعت. بدون مواد زندگی کنم البته خداروشکر با درک الآنم دارم این مطلب می‌نویسم شاید به درد یکی بخور در مورد مطلب بالا حقیقتا مواد سیاه خیلی ترک سختی داره و با من بمیرم و تو بمیری. دست از سر شخص بر نمی داره البته راه داره دوره اولش که بین یک هفته تا ۲۱ روز به گفته ی بعضی افراد زمان می‌بره ولی چیزی که مهمه بعده ۲۱ روزه که شخص با بعد روانی باید روز هاشو سپری کنه هر کی ام ماشالله یه دکتر این بخور اون بخور. دوست عزیزی که. اینو می‌خونی و حالت خوب نیست تنها راه کاهش درد فیزیکی و روحی و روانی و احساسی برای شما. حضور در جلسات سعی کن اول از همه بری جلسه برای من اینجوری کار کرد که از روز های اول پاکی. کار جلسه استخر خانواده و حرف گوش کردن شاید یکم از بحث دور بود ولی مطمینم تویی که داری می‌خونی روز های خوبی پیش رو داری براتون پاکی بی تاریخ آرزو میکنم یا حق

محمد

ابوالفضل درمانی رو من تجربه کردم. پدرم دراومد از خماری نزدیک بود بمیرم . جالب اینجا بود که وقتی نتونستم ترک کنم اون یارو مسئول هیات گفت شما قلبتون صاف نبود و دعا و عزاداریتون قبول نشد. الان می خوام ببینمش بهش بگم پس چطور الان بدون اون مسخره بازی رفتم کمپ و جلسات na
ترک کردم 7 سال و 4 ماهه پاکم

داود

ممنون از راهنمایی شما دوست عزیز آقا هادی

پریسا

خداییش از این جماعت همه‌چی درمیاد حتی ابوالفضل درمانی!

خاطره

ابوالفضل درمانی برای ترک تریاک دیگه واقعا نوبره خخخخ

ناشناس

کاش مادر من سواد داشت این چیزارو میخوند هی تو روی ما نگه من پاکی شمارو از ابوالفضل گرفتم والا ما اینقدر سرویس شدیم رفتیم خوابیدیم ترک کردیم وگرنه که اگر بهمون حال میداد تا قیامت میزدیم

ناشناس

برای کنترل ،،،تریاک باید کوپنی بشه ،،به فکر معتادین نباشید به فکر نسل بعد باشین ،نسلی بدون مواد مخدر ،،ما دیگه چند سالی به زندگیمون نمونده مواد را کوپنی کنید ،تا نسل بعدی ساقی و مواد و قاچاق چی نبینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *