روش جدید ترک شیشه و تریاک با کمک هوش مصنوعی!

معتادانی که به دنبال روش جدید ترک شیشه و تریاک و سایر مخدرها باشند، تا مدتی دیگر هوش مصنوعی را به عنوان یار کمکی در خدمت خود خواهند داشت.

به گزارش ترک باما ، استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای درمان اعتیاد به تریاک و هرویین و سایر مواد اعتیاد آور، روشی نویدبخش برای کمک به افرادی است که با این بیماری ویرانگر دست و پنجه نرم می کنند.

اعتیاد به مواد افیونی در ایران به یک اپیدمی تبدیل شده است و هوش مصنوعی می تواند یکی از راه های مقابله با آن باشد. روش جدید ترک شیشه و تریاک مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص بهتر، نظارت بهتر بر پیشرفت بیماران در طول درمان و برنامه‌های مراقبت شخصی‌تر را که به‌طور خاص برای هر بیمار طراحی شده است، ارائه دهد.

علاوه بر این مزایا، هوش مصنوعی همچنین ممکن است با ارائه اطلاعات دقیق در مورد علل و درمان‌های ترک اعتیاد که مبتنی بر کلیشه‌های قدیمی یا اطلاعات نادرست درباره خود معتادان نباشد، به کاهش انگ مرتبط با اعتیاد به مواد افیونی کمک کند.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

روش جدید ترک شیشه چه ارتباطی با هوش مصنوعی دارد؟

یکی از کاربردهای بالقوه هوش مصنوعی در روش جدید ترک شیشه از طریق ابزارهای غربالگری خودکار است که می تواند افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد را قبل از شروع استفاده از داروهای اعتیادآور و یا سایر مواد مخدر شناسایی کند.

این ابزارها می توانند توسط پزشکان و درمان گران اعتیاد هنگام ارزیابی بیمارانی که برای آنها داروهای اعتیادآور تجویز شده است و همچنین کسانی که به دنبال مراکز درمانی یا برنامه های سم‌زدایی به ابتکار خود هستند، استفاده شوند.

این شناسایی زودهنگام به متخصصان پزشکی اجازه می‌دهد تا در صورتی که به نظر می‌رسد فردی احتمالاً با سوءمصرف مواد مواجه می‌شود، زودتر مداخله کنند و یا داروهای غیراعتیادآور را جایگزین داروهای اعتیادآور کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی ممکن است به تشخیص زودتر نشانه‌های لغزش معتادان کمک کند، به طوری که مداخلات مناسبی به سرعت و قبل از وارد شدن هر گونه آسیب بیشتر به معتاد، توسط درمانگران انجام شود.

مطالب مهم را بخوانید:

روش جدید ترک شیشه

در نهایت، فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قبلاً با موفقیت در بسیاری از حوزه‌های خارج از مراقبت‌های بهداشتی – از جمله امور مالی، بازاریابی خرده‌فروشی و غیره – پیاده‌سازی شده‌اند، که نشان می‌دهد در مورد اختلالات سلامت روان مانند اعتیاد نیز استفاده از هوش مصنوعی با روش جدید ترک شیشه می توانید مفید باشد.

برای مثال هوش مصنوعی، الگوریتم‌های یادگیری همراه با تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی را ایجاد می کند که رایانه‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌های متنی از روی مشارکت های انجام شده در انجمن‌های آنلاین معتادان و الکلی ها را بخوانند و مشارکت های مشابه تولید کنند!

این بدان معنی است که یک فرد معتاد، روش جدید ترک شیشه ،  دیگر برای بهبودی از اعتیاد و کار کردن روی جنبه های روانی اعتیاد خود نیازی به حضور در جلسات حضوری و حتی آنلاین NA و AA نخواهد داشت و هوش مصنوعی برای هر فرد معتاد در حال بهبودی مشارکت شخصی سازی شده و مناسب وی را به هر تعداد که لازم باشد، تولید خواهد کرد.

ایسنا نیز در گزارشی با موضوع استفاده از هوش مصنوعی در ترک اعتیاد نوشته است؛ هر ساله بیش از ۸۰ هزار آمریکایی در اثر سوءمصرف مواد مخدر، جان خود را از دست می‌دهند. می دانیم که این رقم در ایران نیز قابل توجه است و آمارها از 5 تا 7 هزار نفر را سالانه قربانی اعتیاد در ایران می دانند.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

کشف داروهای جدید برای درمان اعتیاد به کمک هوش مصنوعی

لزلی سالاس استرادا از آزمایشگاه مارتا فیلیزولا در دانشکده پزشکی ایکان در مونت سینای(Mount Sinai) اکنون امیدوار است که با کشف داروهایی که گیرنده‌ای موسوم به گیرنده کاپا-افیونی(kappa-opioid) را مهار می‌کنند، اعتیاد به مواد افیونی را کاهش دهد.

استرادا می‌گوید: اگر معتاد باشید و سعی می‌کنید اعتیاد خود را ترک کنید، در برخی مواقع علائم ناشی از ترک اعتیاد خود را مشاهده خواهید کرد و غلبه بر آنها می‌تواند واقعاً سخت باشد.

وی افزود: بعد از قرار گرفتن در معرض مواد افیونی زیاد، مغز شما به مواد مخدر بیشتری نیاز دارد. مسدود کردن فعالیت گیرنده کاپا-افیونی در مدل‌های حیوانی نشان داده است که نیاز به استفاده از دارو در دوره ترک را کاهش می‌دهد.

چالش در کشف داروهایی است که در واقع می‌توانند در روش جدید ترک شیشه و تریاک و سایر مخدرها موثر عمل کنند و فعالیت پروتئینی مانند گیرنده کاپا-افیونی را در دریایی از نامزدهای بی‌شمار مسدود کنند. به همین دلیل استرادا برای کارآمدتر کردن این فرآیند به ابزارهای محاسباتی روی آورده است. وی از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی سیستم‌های یافتن داروی خود استفاده می‌کند.

استرادا می‌گوید: هوش مصنوعی این مزیت را دارد که می‌تواند حجم عظیمی از اطلاعات را بگیرد و یاد بگیرد که الگوها را از میان آنها تشخیص دهد. بنابراین ما معتقدیم که فناوری یادگیری ماشینی می‌تواند به ما کمک کند تا اطلاعاتی را که می‌توان از پایگاه‌های داده شیمیایی بزرگ برای طراحی داروهای جدید به دست آورد، مورد استفاده قرار دهیم و به این ترتیب، ما به طور بالقوه می‌توانیم با استفاده از هوش مصنوعی زمان و هزینه‌های مرتبط با کشف داروهای جدید برای ترک اعتیاد را کاهش دهیم.

مطالب مهم را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

ناشناس

یعنی هوش مصنوعی برات مشارکت بهبودی پخش کنه؟! یعنی مثلا بگی من الان حالم بده ، هوش مصنوعی مشارکتتو گوش کنه بعدشم چند تا مشارکت مناسب با وضعیتت برات پخش کنه ؟؟؟؟ این خیلی کار بزرگیه ولی بازم انرژی که آدم توی جلسات حضوری و از مشارکتای بچه های بهبودی میگیره بعیده داشته باشه

نجمه

سلام
کار من تولید محتوا در زمینه هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند هست داشتم تو اخبار مرتبط با هوش مصنوعی سرچ میکردم که سایتتون رو دیدم و خیلی خوشحال شدم که سایتای داخلی اینقدر آپدیت هستن و اطلاعات مفید و کاربردی رو از اخبار بین المللی میذارن
الگوریتم های هوش مصنوعی در زمینه پزشکی رشد قابل توجهی داشتن و در حال حاضر برای درمان بیمارهای صعب العلاج مثل سرطان و بیماری های قلبی سخت و سایر بیماری ها خیلی عملکرد عالی از خودشون نشون دادن
خوشحالم برای درمان اعتیاد هم میشه از این حوزه کمک گرفت

ناشناس

در جواب دوستی که گفتن بعیده تاثیر جلسات رو داشته باشه مطمنا هر روشی میتونه به صورت مکمل در کنار هم تاثر خوب خودش رو داشته باشه کما اینکه تعدادی از دوستان به تنهایی و بدون کمک درمانگر نمی تونن اعتیادشون رو کنار بذارن و نیاز به کمک تخصص دارن

احمد رضا 13

من یه مقاله خوندم در مورد تشخیص افسردگی با کمک هوش مصنوعی از روی صدا بود ، خیلی مقاله سخت و بلندی هم بود ولی اینقدر جذاب بود تا آخر خوندم
یادمه نوشته بود افرادی که افسردگی داشتن موقع صحبت عموما خیلی کند حرف میزدن و بین حرفاشون مکث های نسبتا طولانی داشتن و از کلمات و عبارتای خاصی استفاده میکردن اگر دوست داشتین براتون مقاله اش رو بفرستم بذارید تو سالیتتون

عباس

من نفهمیدم چیکار میکنه دقیقا؟ از کجا باید بگیریم؟

مرتضی

برای ترک حتما باید کمپ بخوابیم تا تو خونه هم میشه تورو خدا جواب بدین این زن من کچلم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *