درمان اعتیاد به گل ؛ 5 باور غلط که شما را معتاد می‌کند!

هر کس گل را دست کم بگیرد و باورهای غلطی درباره این ماده مخدر داشته باشد کارش به درمان اعتیاد به گل خواهد کشید.

باورهای اشتباه درباره گل بسیار شایع است و کار ما را به درمان اعتیاد به گل خواهد کشاند. پس بهتر است قبل از آن که این باورهای غلط کار دست ما بدهد آنها را اصلاح کنیم.

کسانی که باورهای غلط درباره گل را اشاعه می دهند غریبه نیستند. آنها دوستان و خویشان ما هستند! اغلب مصرف کنندگان گل، پسران و دختران جوانی هستند که ظاهرا مصرف این ماده در زندگی‌شان تاثیر مخربی ندارد. همین ظاهر فریبنده زندگی و رفتار این افراد است که خطر اعتیاد به گل را چند برابر می‌کند.

مطالب جذاب را بخوانید:

در ادامه 5 باور غلط درباره گل که ما را در خطر اعتیاد قرار می‌دهد، می‌خوانید.

1. مصرف گل ما را شوخ طبع و شاد می‌کند

ما مصرف کنندگان گل را در پاره‌ای اوقات افرادی شوخ طبع و خنده‌رو می‌بینیم. آنها گاه دور هم جمع می‌شوند و با کوچکترین بهانه قهقه می‌زنند. به نظر می‌رسد گل آنها را قادر می‌کند هر چیزی را به باد شوخی بگیرند. بهتر است بدانید این خنده ها اصلا طبیعی نیست و دوامی نخواهد داشت.

با تکرار مصرف گل، خنده‌های هذیان‌گونه و بی‌دلیل جای خود را به اضطراب، استرس و افسردگی می‌دهد. اگر با کسانی که مدتی طولانی با مصرف کنندگان گل در ارتباط نزدیک قرار دارند صحبت کنید به شما خواهند گفت که مصرف گل آن فرد را به انسانی بیمار ، پرخاشگر، توهم‌زده و افسرده تبدیل کرده است.

اعتیاد به این مخدر فریب انگیز به دلیل توهماتی که ایجاد می‌کند برای او و نزدیکانش مشکل ساز است. اطرافیان فرد مصرف کننده گل بعد از مدتی به شدت به دنبال روشی برای درمان اعتیاد به گل می گردند تا او را از این وضعیت بغرنج نجات دهند! بنابراین مصرف گل به هیچ وجه روشی برای شاد شدن یا رهایی از افسردگی نیست.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد به گل با شماره 09194085047 تماس بگیرید

2. درمان اعتیاد به گل آسان است

هنگامی که یک دوست یا آشنا گل به شما تعارف می کند ممکن است با نه گفتن مشکلی نداشته باشید. شاید فردی با شخصیت قوی باشید و بگویید نمی‌خواهید مصرف کنید چون می‌دانید این ماده اعتیاد آور است. باید بدانید مصرف‌کنندگان گل در پیدا کردن هم‌مصرف بسیار سمج هستند و به راحتی دست از سر شما برنمی دارند! آنها به شما این باور غلط را تزریق می‌کنند که اصلا قرار نیست با مصرف گل معتاد شوید. برخی از مصرف کنندگان گل ادعا می کنند روشی یافته اند که هم گل بکشند و هم معتاد نشوند! البته این ادعا توهم محض است! ضمنا آنها مدعی می‌شوند اگر هم به این ماده مخدر وابسته شدید درمان اعتیاد به گل بسیار آسان است.

این یک باور کاملا غلط است. ترک گل اگرچه خماری و بدن درد و عوارضی مشابه ترک مواد مخدری مثل تریاک و هرویین ندارد اما به هیچ وجه کار ساده ای نیست. اگر باور ندارید سری به کلینیک ها و مراکز درمان اعتیاد بزنید و از افراد شاغل در این مراکز درباره سختی یا آسانی درمان اعتیاد به گل سوال کنید. می‌توانید از معتادان در حال بهبودی که در جلسات انجمن معتادان  گمنام شرکت می‌کنند هم در این زمینه پرس و جو کنید.

ترک گل نه تنها فرد مصرف کننده را با کلافگی‌ها و بی‌قراری‌های کمرشکن مواجه می‌کند بلکه عوارض مصرف گل در مغز و جسم او تا سال‌ها باقی می‌ماند و برخی از این عوارض هرگز برطرف نمی‌شود.

درمان اعتیاد گل

3. گل دارو است !

مصرف کنندگان قهار گل این جمله را ورد زبان خود دارند که گل مخدر نیست بلکه دارو است. کسانی که این جمله را باور کنند به زودی به درمان اعتیاد به گل نیاز پیدا می کنند! مشکل جمله مذکور این است که حقیقت را با دروغ مخلوط کرده است! این که گل دارو است چندان خالی از حقیقت نیست اما این که گل مخدر نیست، کاملا دروغ است.

برای بررسی خواص و ویژگی های دارویی گل باید به تحقیقات علمی که درباره گیاه کانابیس یا همان شاهدانه انجام شده است رجوع کرد. این تحقیقات نشان می دهد کانابیس و فرآورده های آن یعنی ماریجوانا و گل و حشیش ترکیباتی از THC دارند که می تواند اثرات دارویی داشته باشد.

تاثیرات دارویی گل توسط برخی مراجع بهداشتی رسمی جهان همچون سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. البته این مراجع استفاده از ترکیبات THC به صورت محدود و کنترل شده و به شکل قرص به عنوان دارو را تایید کرده اند و نه کشیدن گل را! واضح است که دارو بودن قرص‌های فرآوری شده از گیاه کانابیس نمی‌تواند اعتیادآور بودن گل را نفی کند.

4. گل کشیدن ما را باهوش می‌کند!

اگر می خواهید کارتان به درمان اعتیاد به گل نکشد حرف علم را باور کنید نه حرف گل بازان را! تحقیقات علمی می گوید ماریجوانا و مشتقات آن همچون گل عملکرد حافظه و ذهن را در دراز مدت مختل می‌کند. شاید شما چشمه‌هایی از هوش و ذکاوت را در معتادان گل ببینید اما تصور نکنید این هوش پایدار خواهد ماند. مختل شدن حافظه و هوش فرد معتاد به گل دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

این که قدرت ذهن و هوش مصرف کنندگان گل چه وقت کاهش پیدا کند بستگی به مقدار و طول دوره زمانی مصرف دارد. مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به طور روزمره گل مصرف می‌کنند، از نظر هوش و قدرت ذهن، در سطح پایین‌تری نسبت به دیگران قرار دارند.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد به گل با شماره 09194085047 تماس بگیرید

مطالب جدید و جذاب را بخوانید:

5. دوره درمان اعتیاد به گل با 3 روز نکشیدن تمام می شود!

وقتی گل بکشید نورها را شفاف تر خواهید دید. اشتهایتان تحریک می شود. میل جنسی بیشتری پیدا می کنید. می خندید و همه چیز را به شوخی می گیرید. تمام این سرخوشی ها ساعاتی بعد تمام می شود و شما می‌مانید و سیستم پاداش مغزتان که آسیب دیده است! وقتی بخواهید گل کشیدن را کنار بگذارید و وارد پروسه درمان اعتیاد به گل شوید حتی اگر چند بار بیشتر مصرف نکرده باشید آسیب وارد شده به مغزتان به زودی برطرف نمی شود.

گل بازان قهار با لبخند به شما می‌گویند هر وقت اراده کنند سه روزه گل را ترک می‌کنند اما این هم فقط یک توهم است. بد نیست بدانید بعضی آسیب‌های وارد شده با مصرف گل به مغز حتی با ترک دراز مدت آن برطرف نمی‌شود.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

اکبر

سلام دقیقا همینه دیگه طبق بررسی های عملی و میدانی حاجی، گل دارو حساب میشه چرا اطلاعات غلط نشر میکنید وقتی حاجی بگه دارو ینی دارو

ثمین

متاسفانه خیلی ها گرفتار این ماده هستند

ناشناس

مطالب بسیار آموزنده بودند.
سپاسگزارم🙏🙏🙏

علی

دقیقاااا تولید کننده ها این خزعبلات به خورد مصرف کننده میدن ک گل اعتیاد نداره اصلا

حافظ

میگن گل بکشی بدنت ضد تمام ویروسا میشه. هیچ ویروسی دیگه مریضت نمیکنه. کرونا هم نمیگیری

ناشناس

تریاک گرون شده گلم گرون میشه؟

ناشناس

مخدر مخدره واعتیاد آور بقیه اش همش چرندیاته…

وحید

ما برای این گل میکشیم که افسردگیمون یادمون بره
حالا برای بدبختی بعدش یه فکر دیگه میکنیم

مجید

من نمی دونم کی گفته 3 روز نکشی گل رو ترک میکنی من آخرین باری که کشیدم فقط یه هفته تو توهمم گیر بودم اونوقت چطور میشه3 روزه ترکش کنی

مریم

عاشق اون عده‌ای هستم که میگن گل داروعه

مجید

یکی از دوستای من هر مشکلی داشته باشیم میگه گل بکشی خوب میشه

نیره

برادر منم همین حرفا ‌و باورا به خاک سیاه نشوند🥺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *