درد ساق پا بعد ترک متادون چند روز طول می‌کشد؟

معتادان به متادون با قطع مصرف معمولا ظرف حدود 24 ساعت با علائم خماری که یکی از آنها درد ساق پا بعد ترک متادون است، مواجه می شوند.

به گزارش ترک باما، معتادانی که می خواهند از شر این ماده اعتیاد آور جهنمی خلاص شوند از پادرد بعد از ترک متادون شکایت دارند. برای آن که بدانید درد ساق پا بعد ترک متادون از کجا سرچشمه می گیرد و چند روز طول می کشد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قرص متادون از چه ترکیباتی ساخته می شود؟

قرص متادون از ترکیب داروی مصنوعی متادون هیدروکلراید با سایر مواد تشکیل می شود تا یک قرص جامد تشکیل شود. متادون هیدروکلراید معمولا با لاکتوز، تالک، سلولز و اسید استئاریک مخلوط می شود. این مواد سپس به شکل قرص فشرده می‌شوند. قرص‌ها معمولاً به‌منظور شکستن آن‌ها به دوزهای کوچک‌تر نمره‌گذاری می‌شوند. همین قرص ها و البته شربت متادون منشاء درد ساق پا بعد ترک متادون هستند.

ترکیب شیمیایی متادون چیست؟

متادون یک ماده افیونی مصنوعی است که از ترکیبات شیمیایی C21H27NO تشکیل شده است. وزن مولکولی آن 309.21 گرم بر مول و نقطه ذوب 78-80 درجه سانتیگراد است. این پودر کریستالی و سفید رنگ است که بی بو و کمی تلخ است.

نخستین بار متادون به چه منظوری تولید شد؟

متادون اولین بار در طول جنگ جهانی دوم در آلمان به دلیل کمبود مرفین تولید شد. در ابتدا به عنوان مسکن و بی حس کننده استفاده می شد، اما بعداً مشخص شد که در درمان اعتیاد به مواد افیونی مؤثر است. امروزه از متادون برای درمان اختلال مصرف مواد افیونی ، کاهش هوس و کمک به پرهیز از سایر مواد افیونی استفاده می شود. با این حال همین دارو وقتی بی رویه مصرف شود خود یکی از بدترین اعتیادها را به دنبال دارد که قطع مصرف آن ،  عوارض متعدد مثل درد ساق پا بعد از ترک متادون ایجاد می کند.

مطالب مهم را بخوانید:

درد ساق پا بعد از ترک متادون چقدر ادامه دارد؟

درد ساق پا بعد ترک متادون اغلب از علائم ترک مواد افیونی است. شاید بپرسید مواد افیونی چه چیزهایی هستند؟ اپیوئیدها دسته ای از مواد مخدر هستند که شامل مواد مخدر غیرقانونی مثل تریاک، مورفین، هروئین و مواد افیونی مصنوعی مانند فنتانیل، و مسکن هایی هستند که به صورت قانونی با نسخه در دسترس هستند.

آنها از طریق تعامل با گیرنده های مواد افیونی در بدن برای کاهش سیگنال های درد به کار می روند و همچنین این مواد می توانند با تحت تاثیر قرار دادن سیستم پاداش مغز، احساس سرخوشی ایجاد کنند. مواد افیونی می توانند بسیار اعتیادآور باشند و می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند، بنابراین فقط باید تحت نظر پزشک استفاده شوند.

هنگامی که فردی به مواد افیونی مثل متادون وابسته است و مصرف آنها را قطع می کند، بدن او ممکن است با علائمی مانند درد ساق پا بعد از ترک متادون دردهای عضلانی، درد مفاصل و گرفتگی پاسخ دهد. این علائم ناشی از عدم وجود ناگهانی مواد افیونی در بدن است که می‌تواند باعث عدم تعادل در ترکیبات شیمیایی طبیعی بدن شود.

این وضعیت می تواند منجر به درد در قسمت های مختلف بدن مخصوصا ساق پاها شود. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از متادون می تواند منجر به آسیب عصبی و تحلیل عضلانی در ناحیه ساق پا شود. درمان این نوع درد ممکن است شامل فیزیوتراپی، استراحت و داروهای مسکن باشد.

بسیاری از معتادان درد ساق پا بعد ترک متادون را بدون کمک گرفتن از داروهای مسکن پشت سر می گذارند. بنابراین بسته به این که چند سال از عمر شما گذشته باشد و بدن شما چقدر توانایی بازسازی داشته باشد، می توانید این درد را بدون دارو هم پشت سر بگذارید.

درد پا بعد از ترک متادون معمولا حدود 20 روز طول می کشد اما گاهی به دلیل مصرف بالا و آسیب بیشتر ، تا 30 و 40 روز هم ممکن است طول بکشد. برای ترک این ماده مخدر باید این درد را تحمل کنید.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

نیره

چقدر پاهای این آقاهه بی مو و صافه اولش فکر کردم پای زنه

ناشناس

من مت ترک کردم. روزی 10 سی سی می خوردم . درد ساق پا تا 20 روز داشتم بعدش کم کم خوب شد

ناشناس

داروی گیاهی برای ترک متادون سراغ ندارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *