داروی گیاهی ترک تریاک ؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

داروی گیاهی ترک تریاک که کشف آن توسط پژوهشگران ایرانی در تلویزیون با هیاهوی بسیار تبلیغ شد و در ترک اعتیاد سالمندان روی آن بسیار حساب می شد، در عمل هیچ اثری نداشته و هیاهوی بسیار برای هیچ بوده است!

به گزارش ترک باما، بسیاری از معتادان به تریاک معتقدند اگر داروی گیاهی موثری برای ترک تریاک کشف و ساخته شود آنها اعتیادشان را ترک می کنند. با توجه به این که بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان تریاک را در کشور ما افراد پا به سن گذاشته تشکیل می دهند ، کشف چنین دارویی می تواند کمک بزرگی به ترک اعتیاد سالمندان باشد. البته به شرط آن که اتفاقی که اکنون در مورد داروی گیاهی ترک تریاک شاهد آن هستیم، روی ندهد.

این دارو که با نام « دتوکسین » و به صورت کپسول تولید شده و هیاهوی بسیاری درباره تاثیر آن برپا شده بود اکنون از سوی بسیاری از معتادان مورد استفاده قرار گرفته و هیچ گونه تاثیری در کاهش دردهای خماری آنها نداشته است!

در زمانی که خبر کشف این دارو منتشر شد گفته می شد دتوکسین از عصاره گیاه تلخ بیان به دست می آید و درنتیجه موجب وابستگی و اعتیاد نمی‌شود اما حالا باید گفت این داروی گیاهی ترک تریاک فقط معده را کمی پر می کند و در برابر اعتیاد به تریاک یا هیچ ماده مخدر دیگری کارایی ندارد!

برای مشاوره تخصصی رایگان درباره ترک اعتیاد به تریاک، شیشه، متادون،
شربت تریاک و سایر مخدرها با شماره 09194085047 تماس بگیرید

اکنون حتی سازندگان کپسول دتوکسین هم به صراحت اقرار می کنند که این دارو برای ترک اعتیاد به شیشه موثر نیست و برای ترک بوپرنورفین یا همان قرص ب2 هم تاثیری ندارد!

این درحالیست که بسیاری از معتادان توانسته اند بدون مصرف هر گونه داروی جایگزین و فقط با شرکت در جلسات انجمن معتادان گمنام اعتیاد خود به انواع مواد مخدر را ترک کنند و سال های طولانی پاکی خود را حفظ کنند.

مطالب پربازدید را بخوانید:

داروی گیاهی ترک تریاک

داروی گیاهی ترک تریاک فقط کمی به شما کمک می کند!

سازندگان این دارو در پاسخ به این پرسش یکی از معتادان سن و سال بالا که برای ترک اعتیاد سالمندان به این دارو امید بسته بوده و سوال کرده که با استفاده از دتوکسین می‌توان صد درصد اعتیاد را ترک کرد و آیا پس از اتمام دوره ترک، اعتیاد برگشت دوباره نخواهد داشت، می گویند: این دارو فقط تا حدودی به ترک اعتیاد کمک می کند!

پاسخ تشریحی آنها به این سوال این است که طبق نتایج مطالعات بالینی، الکالوئید sophocarpine موجود در دتوکسین ممکن است تا حدی، درد ناشی از ترک را کاهش دهد. آلکالوئید matrine موجود در عصاره تلخ بیان نیز ممکن است از طریق فعال‌سازی گیرنده‌های نیکوتینی موجب کاهش علائم ترک و خماری شود، بنابراین دتوکسین می‌تواند برای ترک اعتیاد کمک‌کننده باشد.

اما در نهایت باز هم میزان اثرگذاری این قرص به میزان و مدت مصرف بیمار و شرایط ذهنی و بدنی او بستگی دارد. ممکن است با توجه به این شرایط پزشک داروهای دیگری را نیز برای بیمار تجویز کند.

جالب این که با جستجو در فضای مجازی می توان دریافت افراد متعددی درباره این داروی گیاهی ترک تریاک نوشته اند مصرف آن اثری برایشان نداشته است.

برای مشاوره تخصصی رایگان درباره ترک اعتیاد به تریاک، شیشه، متادون،
شربت تریاک و سایر مخدرها با شماره 09194085047 تماس بگیرید

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

محمد

عالی بود

شهاب

دوستان این دارو رو من تجربه کردم برای ترک اعتیاد اصلا چیز خوبی نیست ، به شدت اعتیاد آوره .خماریش از ترامادول بدتره ، عصبی میشی حتی وقتی میخوری، بعد تا هر چقد بخوای میدن بهت، اینجور نیست که بگی کنترلش میکنن بعد قطع می کنن. مراقب باشید این دارو بدتر معتادتون نکنه

علی

تو این مملکت کجا راست میگن که درباره‌ی این دارو بگن

ناشناس

کاملا درست میفرمایید

احمد

اومدن ابروشو درست کنن زدن چشمشو کور کردن! اول باید رو جامعه آماری نسبتا بالایی این داروی مثلا ترک اعتیاد رو ازمایش میکردن و بعد اونو به همه پیشنهاد میدادن. با اینکارو فقط خودشونو مضحکه خاص و عام کردن و کسی دیگه بهشون اعتماد نمیکنه

ز.ف بوشهر

سلام
کاش واقعا یه داروی قوی بود تا باخوردنش معتادان زود از غل و زنجیر اعتیاد رهایی پیدا میکردند.

جواد

داروهای ترک اعتیاد همش اعتیاد آور و آشغال است.
فقط جلسات معتادان گمنام میتواند کمک کند.

ناشناس

چی بگم والا …فقط می‌دونم پول درآوردن از درماندگی وناچاری واستیصال یه معتاد بیچاره خیلی خیلی کار کثیفیه…..

علی

اقا ما پوست خشاش هم زدیم ج نداد😅

فرامرز

هیچ داروی معجزه گری برای ترک تریاک وجود نداره. هر کی بخواد ترک کنه باید مثل مرد خماریشو پس بده بعدشم بره جلسه ان ای

ساغر

چقدر جالب من فکر نمیکردم دتوکسین تاثیر چندانی نداشته باشه مرسی از اطلاعات خوبتون

بهروز

ترک تریاک سخته ولی ترک شیشه دیگه غیر ممکنه انگار کم هر چی میگم نمی تونم کسی باورش نمیشه خودمم خسته ام باور کنید ولی تا میام ترک کنم توهم و ترس میگیرم شدید

ناشناس

داروی گیاهی ترک اعتیاد یه کپسولایی بود بهش میگفتن دتای هندی ولی خودش اعتیادآور بود و من ۳ ماه طول کشید اونو ترک کنم

اکبر

سلام دارو گیاهی فقط حاجی یه ترکیبی نژاد دار ساتیوا ایندیکا میزنه و تمام

کمال

اینا که مینویسن داروی گیاهی ترک تریاک همه دروغه ما رفتیم گرفتیم اصلا بگو یه سر سوزن تاثیر نداشت به قول ننه مون معلوم نبود توش علف ریختن چی ریختن الکی میدن دست مردم به اسم دارو ،خبرشون بیاد با مردم اینجوری نکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *