عجیب اما واقعی ؛ تریاک در یکی از استان‌های کانادا آزاد شد!

کانادا بعد از آزادسازی ماریجوانا وحشیش و گل این بار تریاک و شیشه و کوکایین را در یکی از استان های خود آزاد کرده است!

به گزارش ترک باما، یک کشور پیشرفته در حال تبدیل شدن به بهشت معتادان است یا برنامه های مقابله با اعتیاد این کشور برای ما قابل درک نیست؟! کانادا در ادامه برنامه های متفاوت و غیر معمول کنترل اعتیاد به مواد مخدر حمل و مصرف تا 5/2 گرم مواد مخدر سنگین از قبیل تریاک و شیشه و کوکایین را در یکی از استان های خود آزاد کرد!

تصور این که چنین کاری در ایران هم انجام شود جنون آمیز به نظر می رسد اما مسئولان نظام درمان اعتیاد کانادا معتقدند با آزادسازی مصرف شخصی مواد مخدر ، اعتیاد کنترل خواهد شد.

بنا به اعلام بی بی سی فارسی؛ دولت فدرال کانادا یک برنامه آزمایشی را در استان بریتیش کلمبیا به اجرا گذاشته است که هدف از از آن را «جرم‌زدایی» از مصرف شخصی مواد مخدر غیرقانونی اعلام کرده است.

مصرف 5/2 گرم تریاک و شیشه و کوکائین بدون دخالت قانون!

اکنون بنابر این قانون، بزرگسالان مجازند تا دونیم گرم مواد مخدر سخت و درجه اول به همراه داشته باشند، از جمله دو و نیم گرم مواد افیونی و اوپیادها( تریاک ، شیره ، هروئین )، کوکائین و متا آمفتامین (کریستال – شیشه).

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت کانادا مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال گذشته جان بیش از دو هزار نفر را در این کشور گرفته است. بد نیست بدانید آمارهای رسمی می گوید در ایران سالانه 3 تا 5 هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان می بازند اما برخی کارشناسان معتقدند آمار واقعی مرگ و میر بر اثر اعتیاد در ایران بسیار بیشتر از این ارقام است.

دولت ایالتی استان بریتیش کلمبیا در کانادا می‌خواهد برای حل این مشکل به جای زندانی‌کردن مصرف‌کنندگان، درمان‌های بهتری برای اعتیاد امتحان کند. این طرح از فوریه به مدت سه سال اجرا خواهد شد.

کرولین بنت وزیر بهداشت روان و اعتیاد کانادا گفت که این برنامه می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.تا کنون مونترال و تورنتو نیز تمایل خود را برای معافیت‌های مشابه اعلام کرده‌اند.

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

مرجان

احتمالا ایران اولین کشوریه که با کمال میل این طرح رو اجرا میکنه🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ کارای درست و حسابی کشورهای دیگه رو امتحان نمیکنن که😐😐

علی

مثقالی چند دلار؟

زهرا

اگر این طرح تو ایران باشه فاجعه بار میاد. امیدوارم این طرح رو کپی نکنن فقط😑

ارش

بخداطرحش عالیه.سرقت به نزدیک صفر میرسه .به والله همه معتادین پرخطر میرن سمت تریاک و جرم جنایت کم میشه کسی برای تهیه مواد سرقت وزورگیری نمیکنن.لطفا حمایت شود

رضا از کرمان

یه تحقیقی بکن بعد نظر بده یکی از ویژگی های مهم ازاد سازی تریاک اینکه پول ما ایرانیها از کشور خارج نمیشه و به دست این افغانیهای جنایتکار نمیرسه که بعدش با پول خودمون تهدید کنند و خیلی مسائل دگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *