ترک گل یک هفته طول می‌کشد یا 30 روز؟

برخی از افراد حرفه‌ای که در کلینیک‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند زمان لازم برای ترک گل را 7 روز و بعضی دیگر 30 روز می‌دانند. اما سوال اینجاست که نظر کدامیک صحیح تر است؟

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که ناخواسته در دام اعتیاد به ماده مخدر گل گرفتار شده اند. گل ماده مخدری است که به شکلی بسیار موزیانه به ذهن و ضمیر قربانیان خود نفوذ می‌کند.

شاید این ماده مخدر از سوی یک دوست ناآگاه به این بهانه که گل اعتیادآور نیست به شما تعارف شده باشد. شاید به شما گفته شده گل از گیاه گرفته می‌شود و ارگانیک است بنابراین اعتیاد وعوارض سنگینی ندارد.  اما بعد از مدتی مصرف به خود آمده‌اید و دیده‌اید که در گرداب این ماده مخدر دست و پا می‌زنید.

مطالب مهم درباره بهبودی از اعتیاد را بخوانید:

دانشمندانی که از ترک گل عاجزند!

ماده مخدر گل در واقع قسمتی از گیاه شاهدانه است. البته گیاه شاهدانه ای که ماده مخدر گل از آن به دست می آید با گیاه شاهدانه معمولی تفاوت‌هایی دارد.

اگر در فکر ترک اعتیاد خود به گل هستید ضرورتی ندارد درباره این ویژگی‌های گیاه شاهدانه اطلاعات بیشتری داشته باشید.

می توانید بعدها در این زمینه کسب اطلاع کنید. البته شاید اکنون خود شما استاد باغبانی و پرورش گل شده باشید! چرا که یکی از آثار اعتیاد به این ماده مخدر این است که معتادان به گل درباره ماده مصرفی خود به شکل افراطی اطلاعات دارند!

معتادان به گل به نحوی راجع به این ماده مخدر و بسیاری مسائل دیگر اظهار نظر می کنند که گویی دانشمندان بین المللی هستند. این درحالیست که این اظهار فضل ها فقط بخاطر مصرف گل است!

آنها ظاهرا همه چیز را درباره گل – و خیلی چیزهای دیگر! – می‌دانند، اما از ترک گل ناتوانند.

ترک گل

گل چه بلایی سر جسم و روح یک معتاد می آورد؟

تمرکز شما در حال حاضر باید روی این باشد که چطور از وابستگی خود به گل رها شوید.

مصرف گل صدمات فراوانی به اندام‌های مختلف بدن از دهان و حلق و ریه و چشم گرفته تا قلب و کلیه و کبد و … وارد می‌کند. اما باید دانست بیشترین صدمات مصرف گل روی مغز است و ترک گل نیز بهترین پیامدها را برای عملکرد مغز دارد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد صدمات گل روی مغز 4 تا 5 برابر بیشتر از حشیش است. از نظر روانی اعتیاد به گل باعث اختلال در قوه درک و شعور انسان می‌شود.

معتادان به گل در هنگام خماری بسیار غمزده، لجوج، بی قرار، ترسو، افسرده و مضطرب می‌شوند و سردرد و مشکلات گوارشی را نیز تجربه می‌کنند.

آنها بعد از مصرف گل به شکل افراطی خوشبین، خوش خنده و خوش اشتها می‌شوند و از نظر جنسی نیز فعالیت آنها تشدید می‌شود. گاهی فردی که گل کشیده به ترس‌ها و توهماتی دچار می‌شود که بسیار عجیب و غریب است.

مثلا درخت‌ها را با ریشه‌هایشان در حال دویدن می بیند! همه خودروهای یک خیابان را به شکل یک خودرو مدل پایین می بیند! احساس می کند در کشوری دیگر قدم می زند! حس می کند لباس مردمی که می بیند متعلق به چند قرن قبل است و … .

تحت تاثیر این توهمات فرد معتاد به گل گوشه‌گیر و انزوا طلب می‌شود. ضمنا به وفور دیده شده رفتارهایی از فردی که گل مصرف کرده سر می‌زند که ناخوشایند و تحمل‌ناپذیر است.

سم زدایی گل از بدن چقدر طول می‌کشد؟

ماده موثر گل THC نام دارد و بر اساس اظهارات پزشکان و متخصصان این ماده در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود. تجربه نشان داده است که سم زدایی این ماده از بدن حدود 7 روز تا دو هفته طول می‌کشد.

البته بعد از گذشت یک تا 2 هفته از قطع مصرف و ترک گل باز هم خماری فیزیکی این ماده تمام نمی‌شود. چرا برخی از بخش های بدن حتی پس از 30 روز یا حتی 60 روز هم همچنان THC را در خود نگه می‌دارند. بنابراین یکی از عوارض ترک گل ، باقی ماندن THC  موجود در این مخدر در بدن برای مدتی طولانی است.

بیشتر عوارض و خماری ترک گل شامل؛ بی حالی، احساس پوچی، افسردگی، اضطراب، اختلال حواس و گیجی، چشم درد، سردرد، بی‌خوابی، کابوس، درد شکم، بی اشتهایی و کاهش وزن معمولا بیشتر از  ۲ هفته ادامه پیدا نمی‌کنند.

با این حال در مواردی این قبیل خماری‌های ترک گل، گاه تا ۳۰ روز طول می‌کشد.

توجه به این نکته ضروریست که سم زدایی موفق گل به معنای ترک این ماده نیست و فرآیند ترک کامل گل نیز مانند سایر مخدرها و محرک‌ها نیازمند تغییر و تحولات روانی و شرکت در جلسات 12 قدمی است.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

لیلا

ترک گل خماری داره ولی خماری‌ش بی‌قراری و کلافگیه بیشتر

مرتضی

من چند وقت پیش تا دو هفته درگیر توهم مونده بودم الان مصرفمو خیلی کم کردم ولی میترسم بذارم کنار کامل میگن عوارضش بدتر میشه راسته ؟ ترک گل یه هفته بیشتر طول میکشه فکر کنم خیلی سنگینه لعنتی

ARMIN ASADI

از دید بسیاری از مددکاران همکار گل قلیان مشروب سیگار شروع ورود فرد به دنیای اعتیاد فعال میباشد پس عاقلانه این است پرهیز کنیم یا دست به اقدام صحیح برای قطع مصرف باشیم در واقع میتوان گفت نگاهی دیگر باعث ان میشود من شما ما از تکرار اشتباه پرهیز کنیم

رضا

من یه بار گل ترک کردم ولی بعد از چند ماه دوباره دچارش شدم… الان دیکه تو فکر ترک گل نیستم … انقدر مشکل دارم که دیگه به ترک فکر نمی کنم

phoenix

ترک اعتیاد رو در اولویت بذار دوست گرامی. مطمئن باش اگه از ترک اعتیادت دلسرد بشی و کاری نکنی هر روز مشکلاتی که برات پیش میاد بیشتر میشه. اما اگه در راه بهبودی قدم بذاری و قطع مصرف کنی به تدریج مشکلاتت کمتر و کمتر میشه.

ناشناس

سلام .
ممنون بابت اطلاع رسانی صمیمانتوت. پس خیلی از سخنرانی ها و اظهار فضل ها که در گوشه و کنار و وسط ها می شنویم تحت تاثیر این ماده ی معجزه گره…

phoenix

به نکته ظریفی اشاره کردید . بعضی اظهار فضل ها و ادعاها که حتی از رسانه ها و تریبون های مهم کشور شنیده میشه واقعا مشکوک میزنه که نکنه گوینده چیزی مصرف کرده !

ARMIN ASADI

خب درود دوستان گل حشیش ماری جوانا سوال اینجاست آیا قطع مصرف این مواد حالتهای خاصی را رقم میزند یا که خیر تجربه میدانی نشان داده که بر خلاف باور این نوع خاص که متاسفانه در ایران باب شده و عزیزان از سنین پایین شروع به مصرف میکنند بسیار مضر میباشد. کلافکی (نسخی)لرزش دست افت فشار لکنت زبان و در اخر اقدام به رفتا های پر خطر عوارض وحشتناک این ماده مخدر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *