ترک سیگار با 5 راهکار از کسانی که سیگار را ترک نکرده‌اند!

لشگر شکست خوردگان ترک سیگار در تمام دنیا پراکنده‌اند و برای آنها که قصد ترک‌سیگار را دارند آیه یاس می‌خوانند!

چنانچه از خیل انبوه شکست خوردگان سیگار بپرسید می‌توان سیگار را ترک کرد یا نه؛ دائم تکرار می‌کنند که نمی‌شود! … نمی‌شود!

شما باید گوش‌های خود را به روی این ترجیع‌بند یاس‌آور ببندید! بد نیست بدانید این لشگر شکست خورده، تجربه‌های ارزشمندی دارند که می‌تواند به شما در ترک سیگار کمک کند.

از میان تجربه‌هایی که این افراد بیان می‌کنند پنج نکته جالب را برگزیده‌ایم که در ادامه می‌خوانید. نکاتی که می تواند پل پیروزی شما به سوی ترک‌سیگار باشد.

1. خود را برای تعارف‌های غیرمنتظره آماده کنید!

شکست‌خوردگان ترک سیگار از یک اتفاق بامزه و در عین حال تعجب‌انگیز بعد از ترک رونمایی می کنند. آنها می‌گویند برخی افراد که هرگز به آنها سیگار تعارف نمی‌کردند، در روزهای اول ترک‌سیگار به آنها سیگار تعارف کرده‌اند!

اگر روز اول یا دوم ترک‌سیگار مغازه‌دار سر کوچه به شما سیگار تعارف کند، می‌توان تعارفش را ندیده گرفت. خصوصا که دل خوشی از گران فروشی‌های او نداشته باشید.

ترک سیگار

حال تصور کنید بانوی زیبای مجردی که همکار شماست از شما بخواهد در دود کردن سیگار به او بپیوندید. احتمالا شما هم با ما موافقید که در این صورت موضوع کاملا متفاوت است!

چنانچه می‌خواهید در ترک سیگار موفق باشید خود را برای رد کردن این‌گونه تعارف‌های متفاوت آماده کنید. ضمنا مدتی هم فیلم‌های همفری بوگارت را تماشا نکنید!

2. «چای سرد» را یک ماه جاگزین چای داغ کنید!

سیگاری‌هایی که در ترک شسکت خورده‌اند می‌گویند وسوسه سیگار کشیدن تا یک ماه بسیار قوی است. ضمنا، در ده روز ابتدایی ترک‌سیگار این وسوسه بسیار پرقدرت و ویران‌گر است. به گفته آنها، آنچه به وسوسه سیگار قدرتی ویران‌کننده می‌بخشد و ترک سیگار را با شکست مواجه می‌کند همان نوشیدنی نام آشنا یعنی چای است.

هیچ چیز جلودار یک سیگاری قهار که چای داغ و خوش عطر نوشیده نیست! برای این که ترک سیگار موفقی داشته باشید باید قید چای را حداقل برای یک ماه بزنید. اگر قدرت این کار را ندارید حداقل چای داغ را برای یک ماه ترک کنید و چای سرد بنوشید.

3. یک غذای سنتی که دشمن ترک سیگار است!

بسیاری از سیگاری‌هایی که در ستیز با این دشمن شماره یک زندگی شکست خورده‌اند، شکست خود را به یک غذای سنتی ایرانی نسبت می‌دهند.

اگر قصد ترک سیگار را دارید پیامی که از شکست آنها دریافت می‌شود را به گوش جان بشنوید. وقتی به جنگ سیگار می‌روید برای مدتی از آبگوشت هم صرف نظر کنید.

مقاومت در برابر روشن کردن سیگار بعد از خوردن یک دیزی چرب و پرگوشت و دنبه کار حضرت فیل است!

شما هم که حضرت فیل نیستید. هستید؟!

ترک سیگار

4. یخ و آب تگری هوس سیگار را خنثی می‌کنند

آنها که موفق به ترک سیگار نشده اند می‌گویند وقتی وسوسه روشن کردن یک نخ سیگار دیوانه شان کرده بوده، کمی آب سرد خورده‌اند. به گفته آنها وسوسه با خوردن آب سرد کمتر شده است.

هر چه آب سردتر و تگری‌تر وسوسه سیگار هم دورتر و دورتر. بعضی از آنها یخ را هم امتحان کرده اند. بله ! نگه داشتن تکه های یخ در دهان هم وسوسه سیگار را به شدت کمتر کرده است.

سوال اینجاست که چرا با وجود این تجربه ارزنده، آنها باز هم شکست خورده اند؟ پاسخ این است که احتمالا تجربه خود را به کناری گذاشته و ترجیح داده اند تسلیم سیگار شوند. شاید هم با وجود پی‌بردن به قدرت آب‌سرد و تکه‌های یخ در برابر وسوسه سیگار، چای نوشیده‌اند!

قرار نیست همه از دانش و تجربه خود برای موفقیت استفاده کنند.

ترک سیگار

5. عصبانی نشوید تا در ترک سیگار موفق باشید

راهکار پنجم افرادی که تجارب متعدد شکست‌خورده ترک سیگار را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند دو کلمه بیشتر نیست. عصبانی نشوید.

عصبانی نشدن در بحبوحه ترک سیگار شاید در حرف ساده به نظر  برسد. اما در عمل یک سیگاری که چند روز سیگار نکشیده مثل بشکه باروت آماده انفجار است!

سیگاری‌ها عموما افراد خونسردی نیستند. پس چطور از آنها بخواهیم عصبانی نشوند؟ یک راهکار در هنگام عصبانیت بیش از سایر روش‌ها جواب می‌دهد. شما باید موقعیت و شرایطی را که موجب خشمتان می‌شود، ترک کنید.

شاید لازم باشد برای چند دقیقه اتاق کار خود را که در آن مشغول جدل با همکارتان هستید، ترک کنید. شاید هم باید همسرتان را با یک دعوای نیمه تمام در منزل تنها بگذارید! یا یک تماس تلفنی را زودتر از آن که از کوره در بروید قطع کنید.

دائم به خود یادآوری کنید که شما تازه سیگار را ترک کرده‌اید و خشم کنترل نشده، تلاش شما را برای ترک سیگار با شکست مواجه می‌کند.

می‌دانیم که انجام این کارها برای یک سیگاری بی‌اعصاب و خشمگین، سخت است. تمام شکست خوردگان از سیگار از پس این کار سخت برنیامده‌اند. شما که نمی‌خواهید جزو این لشگر شکست خورده باشید. می‌خواهید؟!

مطالب مفید و پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

علی

عالی بود من تازه سیگارو ترک کردم حواسم باید به چای و آبگوشت باشه!

اکبر

واقعا گاهی اوقات ترک سیگار از ترک مواد سخت تر میشه چون سیگار رو همه جا میکشن‌تو هر شرایطی آدم نگاه می‌کنه دلش میخواد

ستیا

نکات مهمی رو ذکر کردین، بنظرم هر گونه غذای چربی رو باید حذف کنید تا موفق شد ولی کسی که بخواد سیگار رو ترک کنه، البته که باید از سیگار متنفر بشه تا بتونه به وعده سیگار بعد از غذا فکر نکنه شاید..

جواد

بسیار ارزشمند بود.
سپاسگزارم

رحیم

چه راهکارهای خوبی
حالا چند تا چیز میدونم به سیگاریها راهکار بدم

محسن

بنظرم ترک آسه آسه سیگار بهتره نه که یک دفعه اون رو کنار گذاشت و با وسوسه کشیدن سیگار تا مدت ها کلنجار رفت.
اگر دوره یک هفته ای انتخاب کنیم و در هفته اول هر روز یک سیگار کمتر بکشیم
و در هفته دوم دوتا سیگار و این چرخه رو ادامه بدیم، تعداد سیگارهایی که میکشیم رفته رفته کم میشه و در نهایت به صفر میرسه. یا تفریحی میشه و هر از گاهی لبی تر میکنیم.
برای من که جواب داد و الان بعد گذشت سه سال حتی با تعارف کسی هم دلم نمیخواد که سیگار بکشم و به راحتی جواب منفی میدم

علی اکبر

گزینه ۲۳۴خیلی جالب بود برام انجامشون میدو حتما دو تای دیگه واقعا دست خودم نیست کلا من قیافه زنمو خواهرشو میبینم عصبانی میشم

سلما

ولی پدر من بیشتر عمرش رو در حال سیگار کشیدن بوده بعیده اینا روش تاثیر بذاره 🙁

محمد

عالی بود

ناشناس

ورزش کردن ناخودآگاه انسان رو از سیگار متنفر می‌کنه و دقیقا مثل مواد مخدر خود داری از زدن پک اول بعدترک خیلی مهمه

سهیل

پسر عمومی من زمانی که سیگارشو گذاشته بود کنار همش به ما میگفت جلو من آبگوشت نخورین توروخدا من هوس میکنم ما مسخره میکردیم میگفتیم چه بهانه‌هایی میاره نگو بنده خدا واقعی میگفت
چقدر من با این مطلبتون خندیدم طنز نبود ولی منو یاد خاطرات جالبی انداخت ایشالا همه معتادا ترک کنن هیچکسم سیگاری نشه که بخواد ترک کنه آقا روزگارتون خوش دست مریزاد

جمال

ما یه همکار داریم ترک کرده بخاطر اینکه اذیتش کنیم همش بهش سیگار تعارف میکنیم الان که ین مطلبو دیدم یاد کرده‌های خودم افتادم واقعا بعضی ها مثل خود من از رو کرم ریختن اینکارارو میکنن ولی شما نکش ما بدیم شما خوب باش

محمد

من زمان ترک سیگارم تند تند آب تگری میخوردم اون موقع نمیدونستم راهکار اصولیه فکر میکردم من در آوردیه ولی خب نه تنها ریه‌هام وضعش بهتر شد بلکه جیگرمم حال و اومد و و کلیه‌هام هم صفا کردن

سارا

ترک سیگار واقعا خییلی سخت تره از ترک مواد مخدره گویا دوست من پدرش اعتیاد به تریکا داشت چند یله کنار گذاشته ولی بابابی من بنده خدا واقع هم خیلی سعی کرده ولی هر بار یه موضوعی پیش میاد که باز میکشه حالا شما گفتید محیط متشنج براش بده من فکر کردم یه مدت بفرستیمش خنه شهرستانمون اونجا آروم تره ایشالا که اینکار بتونه ترک کنه واقعا

زیبا.ف

یکی از اقوام شوهرم ۸۰ساله هست ودر قرگدیم سیگاری قهاری بوده ولی الا ۱۵ ساله ترک کرده وعاملش هم از دست دادن یکی از کلیه هاش بر اثر کیست بود که کامل کلیه رو گرفته بود.ولی ماشاالله هنوز چای پر رنگ به رنگ قیر رو میخوره.
تن درست وموفق باشید

سجاد

ببخشید من شنیدم اونایی مه تو سن بالا ترک سیگار داشته باشن ریه هاشون آب میاره راسته زنم میگه نمیخوای ترک کنی بهونه میاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *