ترک تریاک و شیره یا خرید و ذخیره‌سازی قبل از گرانی/ مُلا هیبت الله سبب خیر می‌شود؟

در پی فرمان ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان معتادان به جای ترک تریاک و شیره به خرید وزنی مواد ، ذخیره سازی و پر کردن جاسازها روی آورده‌اند!

به‌گزارش «ترک باما» ،ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان نگرانی معتادان را در پی‌داشته و آنها را به چاره‌جویی واداشته است. یکی از فعالان حوزه درمان اعتیاد با بیان این مطلب افزود: به عنوان کسی که سال‌هاست در مراکز ترک اعتیاد کار می‌کنم و اطلاعات بازار خرده فروشی مواد مخدر را از افرادی که برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند به صورت مستقیم دریافت می‌کنم، باید بگویم شرایط فعلی قابل مقایسه با شرایط روی کار آمدن ملا عمر در افغانستان – در سال 2000 – است.

عده ای ترک تریاک و شیره خود را مدیون ملاعمر هستند!

این فرد که نخواست نام او در این گزارش درج شود بیان کرد: در آن سال نیز تریاک و شیره در ایران کمیاب شد. کمیاب شدن تریاک و شیره  موجب افزایش قیمت 70 تا 100 درصدی این ماده مخدر شد و ناخالصی های زیادی هم به تریاک افزوده می‌شد. عده‌ای در آن زمان ترک تریاک و شیره را استارت زدند و پاکی خود را به نوعی مدیون ملاعمر هستند!

فراموش نکرده ایم که در آن مقطع زمانی، بعد از مدت کوتاهی هرویین هم در ایران کمیاب شد و مخدری به نام کراک به بازار آمد و بسیاری از معتادان آن را جایگزین تریاک و شیره و هرویین کردند. متاسفانه کراک مخدر بسیار سنگینی بود و مرگ و میر و خسارت های اجتماعی فراوانی به جا گذاشت.

وی تصریح کرد: با اعلام ممنوع شدن کشت خشخاش در افغانستان قیمت تریاک در ایران اندکی افزایش داشته اما هنوز تغییر آنچنانی در قیمت تریاک و شیره ایجاد نشده است.

ترک اعتیاد اولین انتخاب معتادان نیست!

وی ادامه داد: تریاک همچنان به وفور در دسترس است اما خرده فروشان با بیان این که این وضعیت ادامه نخواهد داشت نگرانی معتادان را افزایش می دهند و خرید وزنی را توصیه می‌کنند! باید اذعان کرد این توصیه توسط بعضی معتادان که توان مالی لازم را دارند جدی گرفته می‌شود و آنها به جای خرید یک یا دو وعده مصرف در حال خرید مصرف 6 ماه یا یکسال و ذخیره سازی آن هستند. قطعا برخی معتادان هم ناچار به ترک تریاک و شیره خواهند شد و این بار ملا هیبت الله رهبر کنونی طالبان سبب خیر پاکی این دسته از معتادان خواهد بود!

این فعال حوزه درمان اعتیاد با بیان این که معتادان قدیمی در حال خرید وزنی و ذخیره سازی تریاک قبل از کمیاب شدن آن هستند، افزود: مطمئنا با افزایش قیمت تریاک و شیره در ایران، اولین انتخاب فردی که دچار بیماری اعتیاد است، ترک تریاک و شیره نیست بلکه معتاد در صورت دارا بودن توان مالی به ذخیره سازی و در غیر این صورت به مواد جایگزین که ارزان تر باشد، روی خواهد آورد.

طالبان با ممنوع کردن کشت خشخاش چه نیتی دارد؟

مهسا قوی قلب خبرنگار اجتماعی روزنامه ایران نیز در گزارشی که امروز در این روزنامه منتشر کرده از قول ایمان نظری پژوهشگر اعتیاد به یک احتمال دیگر درباره ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان اشاره کرده است.

وی این احتمال را مطرح کرده است که طالبان می‌خواهد چهره خود را در مجامع بین‌المللی بهبود بخشد و خود را مخالف مواد مخدر نشان دهد در حالی که در عمل انبارهای این گروه در افغانستان، انباشته از تریاک و شیره باشد و با کاهش و کمیاب شدن آن در کشورهای اروپایی و ایران بتواند مواد انبارشده را با قیمت سرسام آور به فروش برساند.

مطالب پربازدید را بخوانید:

دیدگاه ها

ناشناس

کاملا درسته هیچ معتادی بخاطر گرون شدن تریاک ترک نمی کنه همه میرن شربت تریاک از مراکزی که دستشون با آقایون تو یه کاسه س می گیرن و خوش و خرم به اعتیادشون ادامه میدن

مسعود

گرونی همیشه هم بد نیست بعضیا بخوان هم دیگه نمیتونن بکشن

علی

تا باشه از این گرونیا

عباس

بیچاره اونایی که تو خونشون معتاد دارن بعضی از معتادا هیچ رقمه بی خیال موادشون نمیشن حتی بعضیاشون زنای خودشون رو میفروشن تا پول موادشون در بیاد چقدر حالم بد شد با خوندن این خبر

امیر

من هنوز نفهمیدم چجوری بعضیا به تریاک اعتیا پیدا میکنن باورتون میشه من تا حالا شده 40 تا دود هم گرفتم اصلا هیچی حس نکردم همه اطرافیانمم اصرار اشتن بگن نه چیزیت هست خودت نمی دونی !!!!!!
به نظر من که چیز خیلی چرت و مسخره‌ای اومد

احسان

الان گرمی چنده مگه ؟ کلا امسال همه چی چند برابر شده نون ، ماکارونی بعد شما توقع داری تریاک ارزون بمونه

جواد

این سیاست افغانهاست تا بتوانند ولع بازار را بیشتر کرده و مواد مخدری که در انبارهایشان تلنبار شده را هر چه سریعتر به پول تبدیل کنند.
دولت تازه روی کار آمده و از هم گسیخته افغانستان نیاز شدید به پول دارد و به دلیل نداشتن ذخایر مالی، ناچارا باید از ذخایر تریاک استفاده کند.

مینا

الان دوره ای نیست که با نبود تریاک مردم تصمیم به ترک بگیرن، چون مواد مخدر با انواع مختلف در همه جای کشور پیدا میشه و حتی بعضی خشخاش یا گل رو تو خونه پرورش میدن! برای معتادان فقیر هم مواد با ناخالصی بیشتر تولید میکنن و البته باعث صدمه بیشتر به اونها میشن.
و این مسئله که طالبان میخواد به سود بیشتری برسه و وجه بهتری داشته باشه محتمل تره.
خدا بخیر بگذرونه این موضوع رو که اگر بهش رسیدگی نشه به فاجعه های قبلی یکی اضافه میشه…

ناشناس

دقت کنید به ذات کثیف تمامی حکومتهایی که با اسم ادیان به مردم غالب میشن…..هر کاری که بخوان میکنن فی الواقع هر کثافت کاری که بخوان میکنن😑

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *