ترک اعتیاد زنان شوهردار ؛ فرار از بدبخت‌شدن به دست شوهر معتاد

ترک اعتیاد زنان شوهردار با وجود موانعی که بر سر راه آنها وجود دارد امکان پذیر است اما شوهران این زنان اغلب اعتیاد دارند و خواسته یا ناخواسته در این مسیر کارشکنی می‌کنند.

به گزارش ترک باما ، زندگی زن متاهل با شوهر معتاد می تواند فوق العاده دشوار باشد. این زنان نه تنها با درد و رنج شخصی ناشی از اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه به دلیل شرایط همسران معتاد خود با سختی‌ها و چالش‌های منحصر به فردی نیز مواجه‌اند.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که زنانی که شوهرشان معتاد هستند، با آن مواجه هستند، مدیریت احساسات خود است. آنها شاهد مبارزه شریک زندگی خود با مشکلات مربوط به اعتیاد مانند مشکلات مالی، فعالیت‌های مجرمانه یا مشکلات روابط هستند.

برای ترک اعتیاد زنان شوهردار مهم است که به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است احساس کنید در این موقعیت درمانده هستید، اما می‌توانید اقداماتی را انجام دهید و خود را از نظر عاطفی قوی‌تر کنید تا وقتی شرایط سخت می‌شود، تکیه گاه محکمی در درون خود داشته باشید که برای حمایت به آن تکیه کنید.

درمان اعتیاد زنان

این زنان باید به دنبال خدمات مشاوره باشند یا به یک گروه حمایتی مثل انجمن خانواده معتادان (نارانان) بپیوندند. این انجمن به آنها کمک می کند که با مشکلات و چالش‌های ازدواج با یک معتاد چگونه مواجه شوند. صحبت کردن در این جلسات مورد احساسات خود بدون ترس از قضاوت دیگران به طور قابل توجهی در طول زمان به کاهش سطح استرس آنها کمک می‌کند.

مطالب پربازدید را بخوانید:

با این حال، وقتی نوبت به حل خود مسئله یعنی ترک اعتیاد زنان شوهردار می‌رسد در نهایت فقط خود این زنان می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند مسئولانه و متعهدانه در این مسیر سخت قدم بردارند یا خیر.

تحقیق در مورد مراکز توانبخشی محلی، امکانات سم‌زدایی و غیره، می تواند برای این زنان مفید باشد زیرا داشتن تمام اطلاعات مرتبط، گزینه های بیشتری را برای راه حل‌های بالقوه فراهم می‌کند.

سوختن و ساختن در کنار همسر معتاد منطقی نیست

در بحث ترک اعتیاد زنان شوهردار طلاق از شوهر معتاد ممکن است راه حل آسانی به نظر برسد، اما متأسفانه پایان دادن به ازدواج لزوماً به معنای موفق شدن در ترک اعتیاد برای این زنان نیست. حتی پس از طلاق، سوءمصرف مواد مخدر در بسیاری از زنان معتاد همچنان باقی می‌ماند. بنابراین، اگرچه طلاق ممکن است در ابتدا باعث تسکین شود، بهترین کار این است که خیلی عجولانه به چنین اقداماتی دست نزنیم تا زمانی که ابتدا راه حل‌ها و جایگزین‌های دیگر بررسی شود.

در نهایت، سؤال چالش‌برانگیز دیگری درباره زوج‌های معتاد مطرح می‌شود و آن این که اگر یکی از آنها اعتیاد خود را ترک کند و در ترک اعتیاد زنان شوهردار موفق شود آیا می‌تواند پرهیز خود را در کنار همسر معتادش حفظ کند؟ پاسخ تا حد زیادی به توانایی‌ها و  انگیزه فردی و محیط اطراف هر یک از طرفین درگیر بستگی دارد. ممکن است ماندن در این ازدواج به همسر معتاد انگیزه ترک بدهد اما متاسفانه همیشه این طور نیست و نمی توان از همسری که ترک کرده انتظار داشت در کنار همسر معتاد خود بسوزد و بسازد و زجر بکشد.

مطالب مهم را بخوانید:

خسارت های غفلت از ترک اعتیاد زنان شوهردار

ایسنا در باره ترک اعتیاد زنان شوهردار نوشته است؛ موارد بسیاری گزارش شده است که مردان معتاد به روش‌های گوناگون همسران خود را نیز در دام اعتیاد گرفتار کرده‌اند و یا موارد بسیاری را که کودکان و نوجوانان در اثر اعتیاد والدین خود، به مصرف موادمخدر معتاد شده‌اند؛ فرزندان افراد معتاد در آینده نیز بیش از سایرین در معرض خطر گرفتاری در چنگال اعتیاد قرار دارند چراکه متاسفانه قبح مصرف موادمخدر برای این افراد توسط والدین شکسته شده است.

به نوشته این سایت برخی از مردان معتاد برای از بین بردن فشارهای همسران خود و رهایی از اختلافات خانوادگی آن‌ها را نیز در دام اعتیاد گرفتار می‌کنند تا به این صورت با خیال آسوده اقدام به مصرف موادمخدر کنند. زنان معتاد تمامی توجه و علاقه خود را صرف موادمخدر می‌کنند درنتیجه مهر و محبتی برای اعضای خانواده اعم از همسر و فرزندان ندارند، درواقع اولین خواسته مردان و زنان معتاد تامین موادمخدر است و درنتیجه خانواده این افراد از هم گسسته می‌شود و تا مرحله‌ای پیش می‌رود که حتی تامین پوشاک و غذای خانواده و فرزندان در اولویت‌های بعد از موادمخدر قرار بگیرد. بنابراین ترک اعتیاد زنان شوهردار نباید مورد غفلت و بی‌توجهی واقع شود.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

زهرا آخوندی

مادر دوستم رفته بود نارانان بهش گفته بودن باید از شوهرت جدا شی این بنده خدا هم یه زن سنتی بود که اصلا نمی تونست طلاق رو هضم کنه اما در کل انجمن خوبیه و به خیلیا کمک کرده

عزیزه

اون آخر که نوشتین بچه ها هم شروع میکنن کشیدن من یه فیلمی تو اینستا دیدم یه پسر بچه 7 ساله براش پایپ نگه داشته بودن با دست شکسته تو بیمارستان داشت می کشید نمی دونید چقدر دلم سوخت اصلا چشام سیاهی رفت از ناراحتی
این بچه بزرگ شه میخواد چی بشه آخه

جمیله

من با چشمای خودم دیدم زنایی که شوهرشون اعتیاد داشته خود زنه رسما دیگه تعطیل شده و از نظر روانی رد داده از بس تو زندگی اذیت شده واقعا نباید تحمل کرد به این امید که ترک کنه کسی که بخواد ترک کنه به این چیزا نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *