ترک اعتیاد رایگان به کمک شهرداری و 3 نکته مهم درباره آن

معتادانی که تمایل به بهبودی داشته باشند می‌توانند از خدمات ترک اعتیاد رایگان که شهرداری آن را در اختیار آنها قرار می دهد استفاده کنند.

به گزارش ترک باما، درمان اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر سختی هایی که برای معتاد به همراه دارد، مستلزم پرداخت هزینه است. قرار بود هزینه های درمان اعتیاد توسط بیمه ها پوشش داده شود اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است. به همین دلیل، بسیاری از معتادان به دلیل ناتوانی از پرداخت هزینه درمان اعتیاد از این کار منصرف می شوند.

ترک اعتیاد رایگان به کمک شهرداری راهکاری است که می تواند هزینه درمان اعتیاد را به صفر برساند. در ادامه 3 نکته مهم درباره این روش ترک را بخوانید.

1. دوره سم زدایی رایگان است

آنچه در مسیر ترک اعتیاد، بیشترین هزینه را به معتادان تحمیل می کند دوره سم زدایی است. این دوره در کمپ هایی که توسط بخش خصوصی اداره می شود به مدت 21 روز و  با دریافت هزینه حدود 3 میلیون تومانی انجام می شود. در مدت 21 روز معتاد باید در کمپ بماند و حق خروج نخواهد داشت. در ترک اعتیاد رایگان به کمک شهرداری هزینه ای بابت دوره سم زدایی از معتاد گرفته نمی شود. ضمنا معتاد باید هر مدت زمانی را که توسط مراکز تحت نظارت شهرداری اعلام می شود در کمپ بماند و به نظر نمی رسد این زمان کمتر از 21 روز باشد.

2. معتادان خواهان ترک اعتیاد رایگان باید به کجا مراجعه کنند؟

یک مقام مسئول در شهرداری تهران در پاسخ به این سوال گفته است: معتادان می توانند به گرمخانه ها مراجعه کرده و خواستار خدمات ترک اعتیاد مجانی شوند. به گفته وی، درب های تمامی گرمخانه ها به شکل ۲۴ ساعته برای معتادان «خودمعرف» باز است. راه دیگر برای ترک اعتیاد رایگان به کمک شهرداری این است که معتادان به پایگاه های خدمات اجتماعی که در ۲۸ نقطه کلانشهر تهران فعال هستند مراجعه کنند.

3. معتادان فاقد مدارک هویتی پذیرش می‌شوند؟

جواب این سوال مثبت است. به عبارت دیگر در صورتی که افراد «خود معرف» مدارک هویتی مثل کارت ملی و شناسنامه به همراه نداشته باشند، پذیرش آنها انجام می شود و بعد از طی مراحل ترک اعتیاد، مدارک هویتی آنها با همکاری سایر دستگاه و مددکاران اجتماعی صادر می شود.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

س ط

معتادان دیگر شهرها کجا می‌توانند رایگان درمان شوند .همه چیزای خوب فقط برا تهرانی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *