ترک اعتیاد با یوگا و 3 نکته مهم درباره آن

ترک اعتیاد با یوگا جزو خدماتی است که برخی کلینیک‌ها به معتادان ارائه می‌دهند اما درباره اثربخشی این خدمات چند نکته مهم مطرح است.

می‌دانیم اعتیاد در تعریف امروزین خود یک بیماری چند وجهی و ترک اعتیاد یک فرآیند است. در تعاریف جدید، فرآیند بهبودی از بیماری اعتیاد شامل بازپروری جسم و بازیابی روحی – روانی فرد معتاد است.

یوگا می‌تواند در فرآیند بهبودی از اعتیاد تاثیرگذار باشد چرا که یوگا صرفا در خدمت پرورش جسم نیست. یوگا به زبان ساده، نوعی ورزش است که جسم و روح و روان انسان را با دنیای پیرامونش هماهنگ می‌کند.

موضوع این نوشتار بر یوگا متمرکز نیست بلکه ما در این مطلب به ترک اعتیاد با یوگا تمرکز داریم. درباره یوگا اطلاعات فراوانی در دسترس است و علاقه‌مندان می‌توانند در این زمینه تحقیق کنند. این مطلب درباره تاثیر یوگا بر بهبودی از اعتیاد است.

در ادامه نکات مهمی را که بر اساس تجربه بعضی معتادان در حال بهبودی از تاثیر یوگا بر ترک اعتیاد، به دست آمده است مرور می‌کنیم.

1. ترک اعتیاد با یوگا خماری فیزیکی را از بین نمی‌برد

مهم نیست شما به چه ماده مخدری اعتیاد داشته باشید یوگا نمی تواند خماری فیزیکی شما را کاملا خنثی کند. اگر در زمان سم زدایی، یوگا کنید احتمالا تنش عصبی کمتری خواهید داشت. شاید با استفاده از سرویس ترک اعتیاد با یوگا ، سردرد یا بدن درد شما هم کاهش پیدا کند.

اما این که فکر کنید یوگا برای شما معجزه می کند و ترک اعتیاد کاملا بی درد و بدون خماری را پشت سر خواهید گذاشت، با تجربه معتادانی که این روش را امتحان کرده اند همخوانی ندارد.

ترک اعتیاد یوگا

2. یوگا یک خدمت لوکس در ترک اعتیاد است

برخی کلینیک‌ها ترک اعتیاد با یوگا را به عنوان یک خدمت لوکس و گران قیمت در پکیج خدماتی خود می‌گنجانند. واقعیت این است که یوگا را نمی توان خدمتی ارزان در زمان سم زدایی یا بعد از آن به شمار آورد. علت روشن است. یوگا نیاز به مکان ، جلسات مکرر و مربی دارد و تمام اینها هزینه‌بر است.

اگر شما قصد دارید اقدام به ترک‌اعتیاد کنید و از پس هزینه های یوگا برنمی آیید چیز فوق العاده ای را از دست نداده اید. فقط عده انگشت شماری از معتادان از این خدمات لوکس برخوردار می شوند و بهبودی آنها چیزی فراتر از بهبودی سایر معتادان نیست.

برای مشاوره تخصصی درباره ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

3. تاثیر یوگا بر بهبودی از اعتیاد فوری نیست

تصور کنید در حال ترک‌ اعتیاد به شیره تریاک یا شیشه هستید. شما با بیخوابی، بدن درد و کلافگی و عصبی بودن دست و پنجه نرم می کنید. در چنین وضعیتی یوگا کردن کار ساده ای نیست!

حتی اگر موفق شوید و در حال خماری یوگا کنید انتظار نداشته باشید تاثیر آرامبخش آن روی شما فوری باشد. ضمنا فراگیری یوگا و درک تاثیر آن بر جسم و روان شما فرآیندی زمان‌بر است.

معتادانی که یوگا را در خدمت بهبودی خود قرار داده اند توصیه می‌کنند این ورزش جسمی – روحی را در هفته دوم سم زدایی آغاز کنید و آن را به صورت طولانی مدت بعد از سم زدایی ادامه دهید.

در این صورت تاثیر ترک اعتیاد با یوگا را در بهبودی خود بهتر درک خواهید کرد.

مطالب مهم و پربازدید درباره بهبودی از اعتیاد را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

مهشید

ترک اعتیاد با یوگا چجوری بگم … برای سوسولا و پولداراس ! شاید 1 درصد از معتادا برای ترک اعتیاد برن سراغ یوگا . خانومای معتادم اگه دستشون به دهنشون برسه میرن سراغ یوگا

ستاره

تاثیر یوگا رو میشه در همون بارهای اول دید، چون تمرکز از روی درد خماری برداشته میشه و حواس معطوف به انجام عمل یوگا میشه. و برای انجام یوگا لازم نیست حتما در جلساتش شرکت کنین، هر چند که انجام گروهی اون بهتره، میتونید در خانه به تنهایی و با سرچ در اینترنن تمرینات ابتدایی رو پیدا و انجام بدید و تاثیرش رو روی خودتون ببینید.

مهدی

من تو جلسه ی اول یوگا خوابیدم . باخروپف بلند. البته 1 ماه از سم زدایی م گذشته بود که یوگا کردم . مواد مصرفی م هرویین و شیشه بود.

داود

نظر شخصی من اینه که ترک مواد یا هر چیزی بستگی به اعتقاد و باور های درست یا غلط هر انسان داره. گذشته یه معتاد میتونه مشخص کنه دقیقا دست رو چه نقطه ای بزاره و دست به کار بشه تا به نتیجه دلخواهش برسه. معتادشدن هزار دلیل میتونه داشته باشه ولی هزار راه هم هست برای ترک مواد! کافی هستش بخوای به لذت مصرف نه بگی . از اون لحظه به بعد هر اتفاقی خوبه و هر کار و روشی که تبدیل به ایده برای ترک مواد … .

احمدی

یوگا از همون جلسه اول که میری تغییرو حس می کنی حتی تو اوج خماری. قشنگ آروم میشه ادم

علی

اصلا امکان نداره .مگه میشه حال بد را با تمرین فیزیکی رد کرد.

محمدرضا علیزاده

من مطالب سایت شما رو پیگیری می کنم چون در اطرافیانم معتادای زیادی دارم. درباره یوگا و ترک اعتیاد تا حالا چیزی نخونده بودم. اگر باز هم مطالبی در این مورد بنویسید ممنون میشم . لطفا تجربه افرادی رو منتشر کنید که با کمک یوگا اعتیادشونو ترک کردن یا دردای خماری و اعتیادشون کمتر شده . ممنون

shaghayegh

نمی دونم چرا یوگا باید یه ورزش لوکس به حساب بیاد. یوگا برای پالایش و متعالی شدن روح و جسم و یکی شدن بدن با روح توسط انسان های معنوی و رها از مسائل مادی به وجود اومده. اصلا فلسفه یوگا دوری از مادیات و رسیدن به شادی معنویه. همین فلسفه می تونه کمک کنه معتادا ترک کنن و بدون استفاده از هر ماده مخدری شاد و آروم باشن. کسایی که از یوگا تحت عنوان مربی سواستفاده مالی می کنن نه مربی این رشته هستن و نه یوگا رو درک کردن. اگه یه کیلینیک ترک اعتیادم بگه ما خدمات یوگا داریم و باید پول زیادی بابتش بدید به نظر من فقط جیب دوخته برای معتادا. چون یوگا در اصل برای معنویته. لازمم نیست حتما توسط مربیای پولکی و در جاهای آنچنانی یوگا کنید . می تونید توی اینستاگرام آموزشاشو ببینید و انجام بدید.

مریم

والا من که اعتیاد نداشتم رفتم یوگا داغون شدم خیلی مهمه مربیتون رو خوب انتخاب کنید وگرنه سالم میرین تو کلاس درب و داغون بر میگردین البته من مشکل جسمی پیدا کردم واقعا از ترک اعتیاد با یوگا اطلاعات درستی ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *