اعتیاد سالمندان ؛ «مارادونا» با مرگ خود به معتادان چه آموخت؟

ترک اعتیاد سالمندان موضوع شوخی‌برداری نیست. غفلت در اینباره می‌تواند اتفاقات تلخی را رقم بزند که گریبان گیر اسطوره‌ای همچون «مارادونا» شد.

به گزارش ترک باما، مارادونا اسطوره دنیای فوتبال در زندگی خود اتفاقات شوکه کننده‌ای را رقم زد اما مرگ او از زندگی‌اش هم شوکه کننده‌تر بود. اعتیاد مارادونا به مواد مخدر چیزی نبود که بتواند آن را مخفی کند و رفتارهای او همیشه حکایت از وضعیت وخیم جسمی و روانی او می داد.
او گاهی بسیار چاق می شد و گاه به صورت افراطی وزن کم می کرد. وقتی مارادونا از دوره جوانی عبور کرد باز هم به یک زندگی سالم و بدون مواد مخدر تن نداد و زمزمه های تداوم اعتیاد او باز هم به گوش می رسید. شاید او تصور می کرد رعایت بایدها و نبایدهایی که در ترک اعتیاد سالمندان ضرورت دارد، در برابر قدرت جسمی و هوش و ثروت او چندان مهم نیستند.

اعتیاد مارادونا

بی توجهی مارادونا به بایدها و نبایدهای ترک اعتیاد سالمندان

او بازیکنی بود که توپ فوتبال را مثل موم در مشت خود داشت و هر چه اراده می کرد با آن انجام می‌داد.

مارادونا پله های موفقیت را به سرعت طی کرد و به اوج قله شهرت رسید اما بیماری اعتیاد نیز همپای موفقیت، در او رشد کرد و سرانجام این بازیکن افسانه ای فوتبال را از پا درآورد.

اعتیاد اصلی ترین دلیل بیماری های جسمی و روانی مارادونا بود. او در ابتدای جوانی به مواد مخدر معتاد شده بود و تلاش های زیادی برای ترک اعتیاد داشت اما به نظر می‌رسد این تلاش ها هیچ وقت منتهی به موفقیت قطعی نشد.

در سال های پایانی عمر مارادونا ادعا می‌کرد اعتیادش را ترک کرده اما رفتارهای معتادگونه او همچنان خبر از ادامه این معضل می‌داد. تا زمانی که وی جوان بود اعتیاد به مواد و داروهای مخدر نتوانست او را از پا درآورد ولی وقتی پا در سنین سالمندی گذاشت اعتیاد او را از پا درآورد. مارادونا با حواشی متعدد در زندگی و مرگ شوکه کننده خود به معتادان آموخت بی توجهی به بایدها و نبایدهای ترک اعتیاد سالمندان چه عواقب تلخی دارد.

یکی از مهم ترین الزامات ترک اعتیاد سالمندان این است که فرد سالمند بعد از ترک اعتیاد نباید دوباره به مصرف داروهای مخدر بازگردد. خطر بازگشت فرد سالمند به مصرف مواد مخدر بسیار بیشتر از یک فرد جوان است و مرگ ناگهانی می تواند در کمین او باشد.

مطالب پربازدید را بخوانید:

کالبد شکافی جسد مارادونا و معمای علت مرگ او

مدتی بعد از درگذشت مارادونا یکی از نزدیک ترین دوستان وی فاش کرد که فردی که کارمند مارادونا بود و به نوعی دستیار شخصی مارادونا به حساب می آمد برای او مشروبات الکلی و مواد مخدر تهیه می کرد و مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر بود که موجب مرگ این اسطوره فوتبال شد.

گزارش های رسمی علت مرگ او را ایست قلبی اعلام کرده اند و در گزارش کالبد شکافی جسد مارادونا هم اثری از الکل یا مواد مخدر وجود نداشت. این ظن وجود دارد که مارادونا پرهیزهای لازم درباره برخی داروها را بعد ترک اعتیاد سالمندان جدی نمی‌گرفت و همین داروها بود که ایست قلبی او را رقم زد.

مرگ مارادونا به معتادان درس عبرتی بزرگ دارد و آن این که اعتیاد را در سنین جوانی ترک کنند چرا که ترک اعتیاد سالمندان بسیار سخت تر و خطرناک تر است.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

مرجان

من با اینکه آدم فوتبالی نیستم ولی از دیدن وضعیت اسفبار مارادونا خیلی حالم کرفته میشد واقعا

صادق

واقعا باید ترک اعتیاد سالمندانو جدی گرفت، هیچ کس فکر نمیکرد یه اسطوره مثل مارادونارو اینمواد لعنتی به این روز بندازه🥺

محمد

واقعا مارادونا اسطوره بود.حیف شد.

علی

عالی بود

مادلن

یه سری هم شیره ناب مصرف میکنن اما بدون سیگار عمر نوح میکنن😁
دیدم که میگم

اکبر

سلام الان حاجی خودش دیگه سالمند حساب میشه مرگ و زندگی براش فرقی نداره که سالمند رو باید رها کرد بره مواد بزنه حال کنه

حنانه

چه زندگی تلخ و پایان غم انگیزی داشت این اسطوره. کاش مردم در سایه بازی خوبش، اعتیاد اون رو کمرنگ جلوه ندن و ببین عاقبت کسی که به اعتیاد اصرار داره چی میشه

ناشناس

چقدر فوتبالش رو دوست داشتم

علی

ظرفیت اسطوره بودن رو نداشت مرحوم

ز.ف

سلام
کاش مردم ازداستان زندگی انسانهای معروف که با اعتیاد زندگیشون به پایان میرسه بیشتر اطلاع داشتند.شاید این عامل باعث بشه جوونا به خاطر آبرو وعاقبت کارشون کمتر به طرف این دام لعنتی اعتیاد بروند.

فرهاد

اعتیاد تاریکی است و انسان را به جایی می بره که هرگز در ابتدای راه نمی شه حتی فکرشو کرد.
این هیولای خطرناک بسیار قدرتمند است و هوشمندانه، همه جور انسان رو اعم از ورزشکار، تحصیلکرده، فقیر و غنی رو با خود به ناکجا آباد می‌بره…
شخصا علاقه چندانی به ماردونا ندارم و اون هم یک انسانی است مثل سایرین… اما اینکه غول اعتیاد با انسان چه کار می کنه، باعث جلب توجه من می شه.
در هر صورت مطلب عالی بود و به خاطر این سایت روشنگرانه که بی‌شک نوری است بر تاریکی، از شما ممنونم و خدا قوت وی گویم

جواد

مارادونا اسطوره ایی بود که اعتیاد خاموشش کرد.
یوهان کرایف بعلت اعتیاد به سیگار مُرد.

م . ن

اعتیاد مثل شیر گرسنه و درنده ایه که در قفسشو باز کنی و بری تو قفسش دیگه فرقی نداره کی هستی و چی هستی واسه خودت. چه مدرک یا چه مهارتی داری و یا چقدر معروفی. فقط اگه به خودت نجنبی و غفلط کنی تا آخر خط رفتی …

مقصود

مارادونا تازگیا اعلام شد تیم پزشکی مقصر بوده در مرگش. فکر کنم به این بنده خدا مواد رسوندن یا یه دارویی زدن که نساخته بهش

آقا

مارادونا باید میومد تو کمپای ایران ترک میکرد جد و آبادش میومد جلوی چشمش

ناشناس

نمی دونم آدمای مشهور چرا وقتی از کارشون بازنشسته میشن میرن معتاد میشن توشون خیلی زیاده

ناشناس

قبلا فکر میکردم این پولدارا دیوونه ان که میرن معتاد میشن ولی واقعا آدم یه وقتایی که داره به همه چی میرسه بیشتر از هر وقتی احساس ناامیدی میکنه و دلش میخواد یه چیزی حالش رو خوب کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *