اعتیاد به پورن ؛ چرا بعضی افراد در فضاهای عمومی پورن می‌بینند؟

اعتیاد به پورن به صورت زیرپوستی در تمام جوامع و از جمله در ایران در حال افزایش است. این اعتیاد با خود پیامدهای مخربی به همراه می‌آورد که گاه بسیار غیرمنتظره‌اند. پیامدهایی همچون تماشای پورن در فضاهای عمومی!

ممکن است شما هم به افرادی که اعتیاد به پورن دارند برخورد کنید. حتی ممکن است خود شما یکی از این افراد باشید. افرادی که پورن تماشا می‌کنند این کار را بسیار پنهانی انجام می‌دهند. این کاری است که هیچکس مایل نیست آن را جایی جز در خلوت خود انجام دهد.

همینجا صبر کنید! جمله قبلی استثناهایی دارد که کم تعداد هم نیستند! شاید شما هم به این استثناها برخورد کرده باشید.

آنها در محیط کار گوشه‌ای کم تردد را برای تماشای پورن انتخاب می‌کنند. یا حتی در جایی که بسیار پرتردد است گوشی را به صورتشان نزدیک می‌کنند و پورن می‌بینند! ممکن است آنها را در خودروی شخصی‌شان ببینید که بی‌توجه به آن که صفحه گوشی موبایل یا تبلت‌شان از بیرون خودرو پیداست در حال تماشای پورن هستند!

افرادی که به این شدت درگیر اعتیاد به پورن می‌شوند، کم‌هوش یا کم‌سواد نیستند. حتی نخبگان هم می توانند مبتلایان خاموش این نوع اعتیاد باشند. شاید شما هم یکی از یکی از همین افراد باشید! اما اگر چنین اعتیادی ندارید یا با معتادان به پورن کوچکترین سر و کاری ندارید بد نیست راجع به آن بیشتر بدانید.

پیج اینستاگرامی بی بی سی فارسی در مورد افرادی که در فضاهای عمومی پورن تماشا می کنند نکاتی منتشر کرده است که در ادامه آنها را فهرست وار می‌خوانید.

اعتیاد به پورن بخشی از مغز را خاموش می‌کند

یکی از دلایل تماشای پورن در فضای عمومی می تواند اعتیاد باشد. دکتر پائولا حال روان درمانگر معتقد است اعتیاد به هر چیزی باعث از دست رفتن کنترل فرد می‌شود. وی معتقد است در این حالت نیاز روانی به تماشای پورن از کنترل درونی که فرد را از انجام این کار نهی می‌کند قوی‌تر می‌شود. وقتی کسی دچار اعتیاد می‌شود بخشی از مغزش که درباره انجام دادن یا ندادن عملی فکر می‌کند، خاموش می‌شود.

همه پورن می‌بینند من هم یکی مثل سایر افراد!

ترویج پورن در جریان اصلی فرهنگ هم یکی از دلایل این مسئله است. دکتر حال معتقد است در سال‌های اخیر صنعت پورن چنان گسترش یافته که دیگر حتی مرز روشنی بین محتوای پورن و غیر پورن وجود ندارد. وقتی کسانی تصور می‌کنند که تماشای پور ن کاری است که همه می‌کنند این عمل از لحاظ فرهنگی طبیعی و عادی جلوه می‌کند.

مردسالاری و زن ستیزی ؛ عامل تماشای پورن در فضاهای عمومی

تماشای پورن در مکان های عمومی برای درصد کمی از مردان نشانه قدرت است. دکتر حال معتقد است وقتی کسی می‌گوید که حق دارد هر جا که خواست هر چیزی را تماشا کند سطحی از زن ستیزی در وی قابل تشخیص است. آنها فکر می‌کنند اگر این کار من زنی را ناراحت کند، مشکل من نیست.

عادت می کنم، عادت می کنیم، عادت می‌کنند

دکتر حال قرار گرفتن در معرض پورن از سنین پایین را عاملی برای عادت به تماشای چنین محتوایی در مکانهای عمومی می داند. او می‌گوید کودکی و نوجوانی زمان مهمی برای شکل دادن به عادت‌هاست و اگر در این سن به چیزی عادت کنیم در آینده تشخیص نادرست بودن آن عادت بسیار سخت می‌شود.

مطالب پربازدید را بخوانید:

نقش بی توجهی و نبود خودآگاهی در اعتیاد به پورن در فضای عمومی

به باور دکتر حال یکی دیگر از دلایل این کار در محیط های عمومی بی توجهی و نداشتن خود آگاهی از کاری است که می‌کنیم. همانطور که گاهی بی آنکه بدانیم از طریق دنبال کردن لینک در اینستاگرام ممکن است سر از وب سایت های پورن در بیاوریم و بی آنکه بدانیم و مدتی را به گشتن در آن بگذرانیم.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

علی

متاسفانه دریدگی و بی پروایی فسادد داره در جامعه تبدیل به ارزش میشه

Kaveh

سلام.
واقعا درسته و اعتیاد به تماشای فیلم های پورن خیلی اثرات جسمی و روحی بدی داره.

آیدا

شاید باورتون شنه من یه خبرنگارم و محیط تحریریه خیلی جای شلوغیه بگذرم که کار ما فرهنگی هم هست و مثلا ما قراره یه سری هنجارها رو تو جامعه رواج بدیم ولی من خوئم با چشمام دیدم که یکی از همکارام که اتفاقا سر دبیر هم بود داشت تو تحریریه فیلم پورن میدیدن و جالب ترش این بود که یکی دیگه از بچه‌هارو هم صدا کرد با هم ببینن

اکبر

سلام حاجی ما دقیقا همینجوری بود شانس آوردیم گوشی هوشمندش خراب شد

یاسمن

چقدر اعتیاد به پورن بد و آزار دهنده‌اس چون یه سری فانتزی‌هارو تو ذهن فرد ایجاد میکنه که عملا شدنی نیست و واقعا رابطه رو از هم میپاشونه من یه مستندی دیدم در مورد اینکه بازیگرای پورن در سال چقدر خودشکی میکنن و درگیر مشکلات روحی و روانی هستن
میدونی ما فقط شاخاشون مثل الکسیس تگزاس رو میبینیم در حالی که این صنعت کثیف داره زندگی و آینده بچه‌های زیادی رو هم از بین میبره و متاسفانه کسانی که عاشق پورن هستند این صنعت رو به سمت استفاده هر چه بیشتر از بچه ها داره پیش میبره چون دیگه دیدن سکسای عادی ذهنشون رو اقناع نیمکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *