اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال ؛ نئشه بازی با تپش‌های نبض بیت کوین !

اعتیاد به ترید کریپتو و به عبارت دیگر اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال را دیگر نمی توان به شوخی گرفت چرا که این نوع اعتیاد رسما وارد فهرست درمان کمپ های ترک اعتیاد دنیا شده است.

به گزارش ترک باما، تاکنون با افرادی که مشغول ترید کردن یا همان معامله ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین ، اتریوم، ریپل، لایت کوین، تتر ، دوج کوین و … هستند برخورد داشته اید؟ رفتار این افراد در زمانی که روی لپ تاپ یا گوشی موبایل خود نوسان‌های قیمت ارزهای دیجیتال را تحت نظر دارند به نظر شما چگونه می رسد؟

وقتی نیمه شب برای آب خوردن از خواب برمی خیزید می توانید این افراد را مشاهده کنید که به گوشی موبایل خود چنان چشم دوخته اند که انگار حضرت مسیح در حال سخن گفتن با آنهاست! یکی از شایع ترین علائم اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال نیز همین شب بیداری های دنباله دار و خیره شدن به نمودارهای نوسان قیمت کریپتو کارنسی است.

محققان دریافته اند اگر ارز دیجیتالی که تریدرهای کریپتو خریداری کرده اند روی مدار افزایش قیمت باشد و آنها سود کرده باشند سرخوشی این افراد دست کمی از نئشگی کسانی که داروهای مخدر مصرف می کنند ندارد. طبعا این سرخوشی و نئشگی نمی تواند همیشگی باشد چرا که هیچ بازاری همیشه و به همه سود نمی دهد! دیر یا زود زمان نزولی شدن شاخص و اصلاح قیمت فرا می رسد و اینجاست که آنها باید خماری لحظات شاد خود را پس بدهند.

اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال جدی تر از آن است که آن را به شوخی بگیریم. مراکز درمان اعتیاد در کشور ما هنوز برای این پدیده آمادگی ندارند اما کشورهای پیشرفته در حال به رسمیت شناختن این اعتیاد و یافتن روش های اختصاصی درمان آن هستند.

سایت تریگر ویو با انتشار مطلبی نوشته است که یک مرکز درمان اعتیاد در اسپانیا، اعتیاد به تجارت کریپتو را به لیست خدمات اضافه می کند. این مرکز توانبخشی تخمین می زند که حدود ۱ درصد از معامله گران ارزهای دیجیتال به تجارت کریپتو اعتیاد «افراطی» پیدا می کنند. این مرکز که “The Balance” نام دارد، یک مرکز سلامتی است که مرکز اصلی آن در جزیره مایورکا اسپانیا راه اندازی شده و به همراه نمایندگی هایی در اسپانیا، لندن و سوئیس فعالیت می کند.

مطالب مهم را بخوانید:

گزارشی از سوی این مرکز رسانه ای شده است که نشان می دهد یکی از مشتریان این مرکز پس از انجام معاملات ۲۰۰۰۰۰ دلاری ارز دیجیتال در هر هفته، به این کمپ مراجعه کرد تا بتواند «کریپتو» را کنار بگذارد!

درمان اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال شامل یک اقامت چهار هفته‌ای است که شامل درمان، ماساژ و یوگا می‌شود و صورتحساب درمان می تواند بیش از ۷۵۰۰۰ دلار (با دلار 45 هزار تومانی چیزی در حدود 3 میلیارد و 375 میلیون تومان!)باشد.

در بخش دیگری از جهان، بیمارستان Castle Craig – یک کلینیک ترک اعتیاد مستقر در اسکاتلند – درمان اعتیاد به  تجارت ارزهای دیجیتال را از سال ۲۰۱۸ – بیش از ۱۰۰ مشتری را با مشکلات «خطرناک» آغاز کرده است.

در شرق آسیا هم یک مرکز سلامتی مستقر در تایلند که از سال 2019 فعالیت می کند خدمات درمان اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال را به سرویس بازپروری و درمان اعتیاد خود اضافه کرده است.

رویکرد درمانی به کار گرفته شده برای این نوع اعتیاد شامل؛ درمانی شناختی (CBT)، مصاحبه انگیزشی (MI) و نظریه روان پویایی (PT) است.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

ناشناس

با درود
اعتیاد به ترید کردن و معامله ارز دیجیتال یکی از فامیلای ما رو از هست و نیست ساقط کرده. پسرش رفت توی این کار و هر چی پدر و مادرش پس انداز کرده بودنو بیت کوین و این جور ارزا رو خرید و الان ارزش پولشون تقریبا یک هفتم قبل شده. پسره ول کن نیست میگه خونه تونو بفروشید بدید من بیت کوین بخرم ضررای قبلیو جبران می کنم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *