اعتیاد به الکل در سالمندان به تک خوری آنها ربط دارد!

اگر در اطرافیان خود سالمند معتاد دارید یا به هر دلیل به مباحث ترک اعتیاد سالمندان علاقه‌مندید بد نیست بدانید اعتیاد به الکل در سالمندان ممکن است به تک خوری آنها ربط داشته باشد!

به گزارش ترک باما، شما در میان دوستان و آشنایانتان چند نفر تک خور دارید! تک خورها همه جا پیدا می‌شوند! وقتی بساط آماده باشد سر و کله آنها از غیب پیدا می‌شود و هر چه در بین باشد – مشروب الکلی یا مواد مخدر – را در کنار دیگر مصرف کنندگان، مصرف می‌کنند. اما وقتی خودشان چیزی داشته باشند – فرقی ندارد مواد یا مشروب باشد – خود را به گوشه خلوتی می‌رسانند و تک خوری می‌کنند!

به تک خورها هشدار بدهید که کارشان به ترک اعتیاد سالمندان می کشد!

این بار که سر و کله دوستان تک خورتان پیدا شد می توانید به آنها بگویید خطر اعتیاد به شدت آنها را تهدید می کند و ممکن است کارشان در سنین پیری به ترک اعتیاد سالمندان بکشد.

پیج اینستاگرام بی بی سی فارسی در یک پست به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ تک خوری در فرهنگ شرقی نکوهش شده است. ظاهراً پژوهشگران در غرب در یک تحقیق جدید بدون هیچ قصد و غرضی یک توجیه دیگر برای این اصل فرهنگی پیدا کرده‌اند.

پژوهش جدید آنها نشان داده است که تنهایی نوشیدن در اوان جوانی می تواند به شدت خطر سوء مصرف الکل در سنین بالاتر را افزایش دهد و افراد را با ترک اعتیاد سالمندان دست به گریبان کند. استاد یار روانشناسی در دانشگاه کارنگی ملون در آمریکا می گوید باید به این مسئله در کنار مشکل افزایش نوشیدن در دوران کرونا در آمریکا توجه کرد.

به گفته کیسی کرسول چندین پژوهش نشان داده است که تنها نوشیدن و تک خوری در نتیجه همه گیری افزایش یافته است. اعتیاد به الکل یک معضل اجتماعی در برخی کشورهای غربی است. خانم کلاس اول می گوید که پس از همه گیری کرونا افراد بیشتری برای فارغ شدن بر احساسات منفی و تنهایی به نوشیدن الکل در انزوا روی آورده‌اند و این ممکن است به فراگیرتر شدن اعتیاد بر کل منجر شود.

پژوهش اخیر درباره خطر الکلی شدن افرادی که در انزوا می نوشند طی۱۷ سال انجام شد و تیم از دانشگاه میشیگان اطلاعات ۴۵۰۰ نوجوان را از دوران دبیرستان تا ۳۵ سالگی در سه مرحله سال آخر دبیرستان ۲۲ سالگی و ۳۵ سالگی بررسی کردند آنها دریافتند که تنها نوشیدن در سال‌های آخر دبیرستان ۳۵ درصد احتمال الکلی شدن در بزرگسالی و سالمندی را افزایش می‌دهد.

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

ناشناس

چقدر تکخوری بده، مخصوصا زمانی که تکخوریامون رو در فضای مجازی نشر دهیم.

ناشناس

پدر من الکلیه و خیلی تو خونه کتک کاری راه میندازه ما جرات نداریم زنگ بزنیم ببرنش و جرات هم نمی کنیم بگیم برو ترک کن

ناشناس

خسته نباشی برادر
هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی چقدر بالاتر از این کمپ معمولیاس میدونی شما ؟

ممد

بابای ما تو سن 64 سالگی ترک کرد و بعد از دو سال لغزش کرد مصرفش خیلییی زیاد شده نمی دونیم باید چیکارش کنیم هر چی هم بهش میگیم برو باز ترک میگخ سرتون به زندگی خودتون باشه به من کاری نداشته باشین دیکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *