اعتیاد زنانه بی رحمانه در حال افزایش است

یک مقام مسئول در سازمان بهزیستی بدون اشاره به جزئیات آماری، از  گسترش اعتیاد زنانه و افزایش بی رحمانه اعتیاد در میان زنان کشور خبر داد.

اطلاعات و آمار درباره تعداد معتادان زن در ایران از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌شود. صحت آمار اعتیاد اعلام شده توسط این ستاد همواره مورد شک و تردید قرار دارد. با این حال روشن است که گسترش روز افزون اعتیاد زنانه خطریست که جامعه را تهدید می‌کند.

کمرنگ جلوه دادن اعتیاد زنانه در ایران 

حدود یکسال پیش در همین ایام مسئول درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادان زن را بیش از 156 هزار نفر تخمین زده بود. برخی دیگر از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله دبیرکل این ستاد معتقدند تعداد معتادان زن در ایران نسبت به رقم جهانی قابل توجه نیستند.

به گفته وی، معتادان زن در ایران حدود 6 درصد از معتادان کشور را تشکیل می‌دهند. این درحالیست که زنان معتاد در جهان 33 درصد از تعداد کل معتادان را به خود اختصاص داده‌اند. این اظهارات از نگرانی‌هایی که درباره گسترش اعتیاد در میان زنان کشور وجود دارد، نمی‌کاهد.

ترکیب سنی معتادان زن 

مسئولان ستاد مبارزه‌با‌مواد‌مخدر بر این باورند که اغلب معتادان زن در گروه سنی ۳۳ سال تا ۴۴ سال قرار دارند. متاسفانه مشاهدات میدانی این آمار را تایید نمی کند. برای مثال بسیاری از معتادان زن متجاهر و بی خانمان زیر 30 سال سن دارند.گسترش مصرف گل در میان زنان و دختران جوان نیز بسیار نگران کننده است.

بر اساس خبری که امروز پنجشنبه در خبرگزاری مهر منتشر شده ، یک مقام مسئول در بهزیستی استان لرستان از گسترش اعتیاد در میان زنان به عنوان رشد اعتیاد زنانه نام برده و ابراز نگرانی کرده است.

وی اظهار کرده است: جریان تند آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد با شیبی تند در حال افزایش است و این جریان به صورت بی‌رحمانه ای به سمت زنانه شدن حرکت می‌کند. اعتیاد زنانه خطریست که جامعه را به شدت تهدید می کند.

مقاومت زنان در برابر پیشنهاد مصرف مواد 3 برابر مردان است

به گفته همایون عمودی زاده آسیب‌های نوظهور و دردناک اجتماعی در ایران از جمله رشد بی‌رحمانه اعتیاد زنانه ، معلول علت‌های شخصی و اجتماعی چون فقر، بد سرپرستی، بی سرپرستی، محل زندگی، تأثیر پذیری از دوستان و بیماری‌های روانی یا طلاق والدین است.

شایان ذکر است بر اساس اعلام مسئولان ستاد مبارزه‌با‌مواد‌مخدر، مقاومت زنان در برابر پیشنهاد مصرف مواد 3 برابر مردان است.

مطالب پربازدید را بخوانید:

دیدگاه ها

محسن شاهملکی

به نظر مسوُلین در این خصوص هم جا مانده اند ……

علی

اسفبار

حسن

مطالب عالی بود ممنون

سهند

این آمارها واقعا نگران کننده هستن، نه فقط بخاطر تعداد بالای افراد درگیر اعتیاد بلکه بخاطر تبعاتی که برای جامعه و زندگی اجتماعی ایجاد میکنن. بنظرم آسیب روحی‌ای که اعتیاد یک زن در خانواده باعثش میشه خیلی بیشتر و عمیق تر از آسیبی هستش که اعتیاد مرد به خانواده وارد میکنه

ناشناس

واقعا ناراحت کننده ست
به نظرم مسئولین کنترلی رو این مساله ندارن و براشون اصلا مهم نیست چه بلایی سر جوون ها میان. الان دولت ما چه نقشی در کاهش اعتیاد داره؟؟؟

ناشناس

متاسفانه آسیبهای اجتماعی با بیانیه دادن و اعلام نگرانی عمیق کردن وسمینار وکنگره واین چیزها حل شدنی نیست جریان در درجه اول باید از ریشه آسیب شناسی بشه وبعد به کمک متخصصین متعهد و کارآمد راهکارهای عملی مقابل اجرا داده بشه چیپس سازمانهای متولی وارد عمل بشن ومعضلات به صورت ریشه ای حل بشه ……که خوب اگر این اتفاقات می افتاد که دیگه ما ایران نبودیم نروژ بودیم😔😔😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *