آیا تریاک برای درمان کبد چرب مفید است؟

در دورهمی‌های دور منقلی و محافل پای بساط، حرف‌های عجیبی مطرح می‌شود که یکی از آنها مضر بودن ترک تریاک برای کبد است در حالی که این قبیل تجویزها هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارد.

به گزارش ترک باما، اگر به گوش شما هم خورده است که ترک تریاک باعث می شود کبد افراد چرب شود و یا مشکل کبدی پیدا کنند بدانید که این سخنان هیچ پایه علمی ندارد. کبد چرب یکی از مشکلات و بیماری های شایع در جوامع امروزی خصوصا در ایران است که علت آن تغذیه ناسالم و کم تحرکی است.

راه درمان این بیماری تغییر سبک زندگی ، مصرف غذاهای سالم و ارگانیک و گیاهی  و همچنین افزایش تحرک و ورزش است. در موارد حاد برای کنترل کبد چرب باید از دارو درمانی زیر نظر پزشکان استفاده کرد. داروهای گیاهی نیز می توانند تا حدی به درمان این بیماری کمک کنند.

مطالب مهم و پربازدید را بخوانید:

با این وجود در هیچ منبع علمی و بهداشتی از مفید بودن مصرف تریاک برای درمان کبد چرب سخنی به میان نیامده است. ضمنا ترک تریاک توسط معتادان نیز هرگز منجر به چرب شدن کبد آنها نمی شود.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید یا پیامک بزنید

کبد چگونه چرب می شود؟

کبد وقتی چرب می شود که سبک تغذیه ناسالم باشد و به انباشته شدن سلولهای چربی رسوب شده در کبد منجر شود. بیماری کبد چرب برای ایرانی ها یک معضل و بیماری شایع است و نتیجه تغذیه نامناسب و اختلال های شایع در بدن است.چاقی، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، سو تغذیه، مصرف داروهای کورتون دار و استفاده از مواد هورمونی از جمله عوامل شایع بروز کبد چرب است.

ترک تریاک باعث چرب شدن کبد نمی شود

قطعا ترک تریاک ربطی به چرب شدن کبد ندارد. سایت سیوطب در این باره نوشته است؛ یکی از موارد مهم و چیزی که به اشتباه از خواص تریاک شمرده می‌شود، خاصیت این ماده مخدر برای درمان بیماری کبد چرب است. این اشتباهیست که از گذشته در ذهن افراد قرار گرفته و همچنان بسیاری این باور غلط را دنبال می‌کنند.

واقعیت این است که این ماده مخدر برای افراد دارای کبد چرب خطرساز است و می‌تواند شرایط بیماری آنها را بدتر کند. با اینکه سال‌هاست عوارض تریاک و باقی مواد مخدر برای انسان روشن شده است، اما همچنان گروهی از افراد به سوء مصرف آن مشغولند و ترکیب پایدار اعتیاد و مواد مخدر را دنبال می‌کنند.

بی تردید این ماده هم مانند بسیاری از مواد موجود در زمین، فقط عامل مخرب نیست و فواید آن در پزشکی روشن است. اما مصرف تریاک بدون توجه به عوارض آن می‌تواند مشکلات زیادی به وجود بیاورد.

!!! نکته مهم !!!

اگر در حال درمان اعتیاد خود یا عزیزانتان هستید و سوالاتی برای شما ایجاد شده است به بخش پرسش و تجربه سایت «ترک باما» مراجعه کنید. سوالات شما در این بخش توسط معتادانی که موفق به ترک اعتیاد خود شده اند و همچنین درمانگران متخصص ترک اعتیاد پاسخ داده می شود. ضمنا خواندن سوالات و پاسخ های منتشر شده در این بخش می تواند، مسیر ترک اعتیاد را برای شما هموار کند. برای ورود به بخش پرسش و تجربه اینجا کلیک کنید.

مطالب پربازدید را بخوانید:

تریاک عامل انواع سرطان ها است، نه ترک تریاک !

سایت پیام تندرستی نیز با تاکید بر مفید بودن ترک تریاک برای درمان کبد چرب ، در این باره نوشته است؛ بر خلاف باور عمومی و اعتقادات سنتی برای استفاده از تریاک به عنوان یک داروی مورفین دار، مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از تریاک برای کبد چرب مفید نیست.  ضمنا تریاک علاوه بر ایجاد محرکی برای کبدهای چرب می‌تواند موجب بروز انواع مختلف سرطان در بدن افراد شود.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید یا پیامک بزنید

انتهای مطلب

دیدگاه ها

محسن

وقتی میدونی یک چیزی ضرر داره با اینحال دنبالش هستی یک نکته مثبتی ازش دربیاری، افراد معتادم میخوان به هر طریقی شده یک چی خوب ازش دربیارن!خوب نیست دیگه اقا خوب نیس نکش

محمد

واقعا تریاک چه ربطی به کبد چرب داره!

ناشناس

بسیار مفید

علی

عجب

ز.ف

سلام
کاش واقعیت داشت،ولی اونایی که تجویز میکنند بهتر میدونند که مواد مخدر برای درمان بیماریها خوب نیس.ولی اونا دارن خوب جلوه میدن قضیه رو.
یادمه مادرشوهرم میگفت زمان قدیم توی روستای ما فقط یه پیرمرد تریاک میکشید وبقیه سالم بود.حالا متعصفانه قضیه درست برعکس شده.
ممنون از اطلاعت مفیدتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *