پدرم بعد از 15 سال پاکی دوباره معتاد شده

328 بازدیدترک اعتیاد سالمندان
0 دیدگاه

پدرم بعد از 15 سال پاکی دوباره معتاد شده

سلام

انقدر پر از دردم و انقدر داغونم که نمی دونم چی بنویسم  پدرم بعد از 15 سال پاکی دوباره داره مواد مصرف می کنه. در اتاقشو قفل می کنه و یه بوهایی از اتاقش میاد که معلومه داره یه کاری می کنه. البته مساله فقط بو نیست و مطمئنیم که مصرف می کنه . در وسایلش پایپ پیدا کردیم. شبا نمی خوابه اما بعضی وقتا روزا میاد مثل یک جنازه میفته توی خونه . چشماش قرمز میشه مثل خون.  پدرم در جلسات na به معتادای زیادی کمک کرده بود که ترک کنن و راهنما بود الان دیگه مثل دزدا میاد تو خونه و میره تو اتاقش. در یک شرکت راننده س ولی درست سرکارشم نمیره و فکر می کنم همین روزاس که اخراج بشه. اگه اخراج بشه با 57 سال سن دیگه به این راحتی زندگی ما جمع نمیشه. برادر من بخاطر اعتیاد فوت کرد. برادر دیگه م الان زندانه بخاطر جرم های مختلف که فروش مواد مخدرم داشته . من به عنوان دخترش انقدر دارم عذاب می کشم که بعضی وقتا به خودکشی فکر می کنم. دوستاش که از na هستن  می گن کاری به کارش نداشته باشید بذارید خودش کمک بخواد ولی دیدن پدرم که قبلا اونقدر خوب شده بود و کنارش آرامش داشتیم الان این طوری مثل دیوونه ها رفتار می کنه خیلی عذاب اوره . اگه کسی می دونه ما باید چیکار کنیم بگه.

ناشناس سوال پاسخ داده شده 17 بهمن 1401
6
0 دیدگاه

سلام

پدر من در 5 سال پاکی لغزش کرد. هم من خیلی اذیت شدم هم بقیه اعضای خانواده. لغزششم به این دلیل بود که جلسه na رو دیگه خیلی کم می رفت و گاهی میشد که 3 ماه یک بارم جلسه نمی رفت. نزدیک یک سال تو لغزش بود به روز بدی افتاد. از نظر مالی با یک تصمیم اشتباه خونه مونو فروخت و مجبور شدیم به یک خونه کوچیک در حاشیه شهر بریم.  من و یک برادر دیگه م که انجمنیه باهاش صحبت می کردیم که برگرده و ترک کنه .

چند روز قطع مصرف می کرد اما دوباره می زد. نهایتا خسته شد و گفت منو ببرید کمپ. خدا رو شکر الان 4 ماهه پاکه. الان پدر شما داره مصرف میکنه ولی توی انکاره . اولین کار شما می تونه این باشه که در انکار اون همکاری نکنید. شما خیلی واضح و روشن ولی مودبانه بهش بگید بیماری اعتیادش عود کرده و باید به فکر نجات خودش از این بیماری باشه وگرنه انواع بیماری های جسمی و روانی دیگه در انتظارشه و بی پولی و بی احترامی و از دست دادن کار هم براش اتفاق میفته.

ناامید نشید و تشویقش کنید برای ترک اعتیاد و بهش بگید با این که لغزش کرده دوستش دارید و اگه بخواد ترک کنه کمکش می کنید. بهش بگید دوباره می تونه مسیر بهبودی رو در پیش بگیره و این بار بهتر از دفعه قبل جلو بره. اگه خودتون انجمنی هستید جلسات رو بیشتر از قبل حمایت کنید. اگه انجمنی نیستید حتما به انجمن نارانا ( انجمن خانواده معتادان گمنام) وصل بشید که بتونید  چالش های زندگی با یک فرد معتاد رو پشت سر بذارید و به خودتون کمک کنید تا بتونید اگه درخواست کمک کرد به اونم کمک کنید.

براتون صبر و شهامت آرزو می کنم

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 17 بهمن 1401
0
شما در حال مشاهده 1 از 2 پاسخ هستید ، برای مشاهده همه پاسخ ها اینجا را کلیک کنید.
پاسخ خود را بنویسید