بعد از ترک اعتیادم خیلی عصبانی میشم

267 بازدیدترک تریاک
0 دیدگاه

بعد از ترک اعتیادم خیلی عصبانی میشم

سلام من 10 سال تریاک مصرف کردم الان حدود 8 ماهه پاکم. جلسه na میرم و تازه شروع کردم میرم سر کار. سنم 36 سال. مشکلم اینه که خیلی عصبانی میشم. اون وقتا که مواد میزدم اصلا با کسی کاری نداشتم و شاید سالی 3 بار عصبی میشدم ولی الان روزی نیست که عصبانی نشم و انقدر عصبانیتم شدیده که تا حالا دو بار شیشه های خونه رو شکستم و یک بارم تو محل کار قندون پرت کردم سمت یکی دیگه. این عصبانیت چجوری خوب میشه و تا کی ادامه داره؟

سعید . ن سوال پاسخ داده شده 26 دی 1401
2
0 دیدگاه

سلام

خشم و عصبانیت مال اینه که توقع داریم یه چیزی به میل ما باشه ولی نیست. مخصوصا وقتی اطرافیان مثل خانواده و همکار و دوست منافع ما رو اون طوری که دوست داریم رعایت نمی کنن احساس خشم می کنیم. خیلی از این خشم ها به دلیل اینه که ما دایره منافع خودمونو خیلی بزرگ تر از اون چیزی که حقمونه می بینیم. خیلی از این خشم ها هم برای اینه که ما در روابطمون حد و مرز لازمو نداریم. یعنی برای خودمون حریم ایجاد نمی کنیم. شوخیای بی جا و مسخره کردن دیگرانو به راحتی انجام میدیم ولی وقتی با خودمون همین طور رفتار میشه از خشم منفجر میشیم. اینا بعد از ترک اعتیاد خیلی آزار دهنده س چون قبل از ترک اعتیاد با انرژی کاذب مواد زندگی می کردیم و خشم و عصبانیتمونو سرکوب می کردیم یا با پرخاشگری و دعوا و بحث خشممونو خالی می کردیم ولی بعد از ترک دیگه انرژی کاذبی نداریم که این کارارو بکنیم. بنابراین باید رفتار خودمونو درست کنیم. روش هایی برای خودشناسی و تغییر رفتار هست که مثلا میشه با روانشناس ها در این باره کار کنیم . یا به جلسات گروه درمانی مثل انجمن کودا که روی روابط کار می کنن مراجعه کنیم.

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 26 دی 1401
0
0 دیدگاه

عصبانیت شما بخاطر ترک اعتیاد نیست عزیزم. بخاطر اینه که قبلا نئشه و بی خیال بودی ولی الان یه سری واقعیتا رو می بینی و حس می کنی و اذیت میشی. اگه می خوای خشم و عصبانیت کار دستت نده باید یاد بگیری چطوری با واقعیتای زندگی خودت درست و حسابی برخورد کنی. خشم و عصبانیت فقط به خودت خسارت میزنه و ارزشتو پیش بقیه میاری پایین. یاد گرفتن رفتار درست هم نیاز به مطالعه و شرکت در کارگاه های روان شناسی و ارتباط با خدا و مدیتیشن و دعا و  ورزش و … داره

phoenix وضعیت برای انتشار تغییر کرد 15 دی 1401
3
پاسخ خود را بنویسید