کمپ اجباری ؛ ناگفته‌هایی از یک روش غیرقانونی ترک اعتیاد

کمپ اجباری روشی اصولی برای ترک اعتیاد است یا نوعی آدم‌ربایی با نیت خیرخواهانه که با توافق اطرافیان فرد معتاد انجام می‌شود؟!

حتی موافقان کمپ‌اجباری هم معترفند وادار کردن معتاد به ترک‌اعتیاد با این روش، نه علمی است، نه اخلاقی. این روش قانونی هم نیست. اما موافقان می‌گویند وقتی آزار و اذیت معتاد برای خانواده به حد غیرقابل تحملی برسد چاره‌ای جز روش‌هایی مثل کمپ‌اجباری نیست.

بخشی از موافقان این روش خانواده های از عذاب جان به لب شده معتادان هستند. معتادان، خصوصا معتادان به شیشه، خانواده‌های خود را به جایی می‌رسانند که ناچار به انتقال آنها به کمپ‌اجباری می‌شوند. بخش دیگری از موافقان کمپ اجباری مسئولان کمپ‌هایی هستند که درآمد آنها از این روش تامین می‌شود.

کمپ‌اجباری مخالفان سرسختی دارد که نیروی انتظامی، روانپزشکان، روانشناسان و بسیاری از فعالان حرفه‌ای ترک اعتیاد را شامل می‌شود. آنها می‌گویند این روش در هیچ یک از پروتکل های استاندارد درمان اعتیاد جایی ندارد.

کمپ‌اجباری چیست؟

کمپ اجباری اعزام از روی اجبار معتاد به کمپ ترک اعتیاد است. فرآیند این روش به این صورت است که خانواده معتاد با مسئولان کمپ هماهنگ می‌کنند تا معتاد را در منزل غافلگیر کرده و او را بر خلاف میل خود به کمپ ببرند.

کمپ‌اجباری روشی برای ترک اعتیاد نیست بلکه در بهترین حالت صرفا روشی برای سم زدایی است. البته سم زدایی معتادی که تمایلی به قطع مصرف ندارد و در این مسیر با درمانگران همکاری نمی‌کند.

برای مشاوره رایگان درباره ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

مطالب مهم را بخوانید:

گفتنی است که با تجربیاتی که از انتقال اجباری معتادان به دست آمده ، تقریبا تمام کمپ هایی که به این روش عمل می کنند، فقط با رضایت و هماهنگی پدر ، مادر، برادر و خواهر اقدام به انتقال معتادان به کمپ اجباری می کنند. این به آن معنی است که مسئولان کمپ‌های اجباری صرفا با هماهنگی همسر فرد معتاد او را به کمپ انتقال نمی دهند.

علت این است که بعضی همسران اقدام به انتقال همسر معتاد خود به کمپ های اجباری کرده اند اما به فاصله کوتاهی خانواده همسر معتاد از این ماجرا با خبر شده و با این اقدام مخالفت کرده اند. حتی گزارش هایی وجود دارد که برخی همسران برای سوء استفاده مالی و تحت فشار قرار دادن همسر غیرمعتاد خود او را به صورت اجباری به مراکز ترک اعتیاد فرستاده اند!

کمپ‌ اجباری چه احساسی به معتاد می‌دهد؟

معمولا این روش همراه با اعمال زور و خشونت است و معتاد را در ابتدا سرشار از کینه و نفرت می‌کند. همین نفرت و کینه بسیاری از معتادانی که  با کمپ اجباری سمزدایی شده اند را به چرخه اعتیاد بازمی‌گرداند. آنها انتقام خود را از این اقدام، با مصرف مجدد و تکرار و تشدید آزارها و خسارت‌ها می‌گیرند. برخی دیگر از معتادان بعد از گذشت چند روز یا چند هفته از ورود به کمپ اجباری، با دور شدن توهمات و آثار مصرف مواد، می پذیرند که اجباری آوردن آنها به کمپ از روی ناچاری بوده و به نفع آنها تمام شده است.

کمپ اجباری

کمپ‌اجباری قانونی داریم یا نداریم؟

از نظر قانونی چیزی تحت عنوان کمپ‌اجباری نداریم و این کار کاملا غیرقانونی است. اعزام معتادان متجاهر پس از دستگیری آنها توسط نیروی انتظامی با هماهنگی سازمان بهزیستی به کمپ‌ها مقوله‌ای جداست و ارتباطی به موضوع کمپ‌اجباری ندارد. هزینه‌های نگهداری از این معتادان طی مدتی که باید در کمپ بمانند با سازمان بهزیستی است.

همچنین برخی معتادان با حکم قضایی به کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد اعزام شده و در موعد مقرر ترخیص می‌شوند. این نوع اعزام معتاد به کمپ‌ها نیز موضوعی جدا از کمپ اجباری به شمار می‌رود.

آمبولانس و رضایتنامه، کمپ اجباری را قانونی نمی‌کند!

برخی کمپ‌های ترک اعتیاد مدعی هستند که کمپ‌اجباری قانونی به شمار می‌آیند! با جستجو در اینترنت حتی سایت‌هایی می‌بینیم که مدعی‌اند معرف بهترین کمپ‌اجباری قانونی در تهران یا فلان شهر هستند! تعدادی از کمپ های اجباری هم خود را کمپ اجباری ارزان می‌نامند.

آنها با همین ادعا و با دریافت هزینه‌های سنگین معتادان را به صورت اجباری به کمپ مدنظر خود منتقل می‌کنند. این کمپ‌ها بعضا در فرآیند انتقال معتاد به کمپ از آمبولانس استفاده می‌کنند. استفاده از آمبولانس در و اقع نوعی صحنه آرایی برای قانونی جلوه دادن ماجراست!

ضمنا قبل از انتقال معتاد رضایتنامه‌هایی از بستگان درجه اول وی ( همسر، پدر، مادر، برادر و خواهر) مبنی بر رضایت آنها از انتقال بیمارشان به کمپ اجباری اخذ می‌کنند.

بد نیست بدانید این رضایتنامه‌ها هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد. اگر نیروی انتظامی به کمپی مراجعه نماید هر معتادی را که اظهارکند به صورت اجباری به کمپ منتقل شده، بلافاصله آزاد می‌کند!

برای مشاوره رایگان درباره ترک اعتیاد و کمپ اجباری با شماره 09194085047 تماس بگیرید

کمپ اجباری، آدم ربایی هست یا نیست؟

از نظر قانونی مسئولان کمپی که معتادان را اجبارا به کمپ منتقل کنند باید در برابر قانون پاسخگو باشند. در صورت شکایت از چنین کمپ‌هایی توسط مدعی العموم یا شاکی شخصی، آنها قانونا باید پلمپ و مسئولان آنها را به دادگاه معرفی شوند.

بعضی حقوقدانان و وکلا معتقدند اقدام به انتقال معتادان به صورت اجباری به کمپ ترک اعتیاد بدون حکم قضایی مصداق آدم ربایی است! برخی دیگر از وکلا این نظر را افراطی می‌دانند ومعتقدند جرم سنگینی همچون آدم‌ربایی را نمی توان به کمپ اجباری نسبت داد.  اما به هر شکل در غیرقانونی بودن این روش تردیدی بین کارشناسان حقوقی وجود ندارد.

نکته پایانی این که اگر در حین انتقال اجباری معتاد به کمپ وی دچار شکستگی و جراحت شود یا فوت کند، عواقب سنگینی در انتظار مجریان این روش خواهد بود.

مطالب مهم و پربازدید را بخوانید:

انتقام گیری از افراد معتاد یا غیرمعتاد در پوشش کمپ اجباری!

یکی از مسائلی که اخیرا توسط معتادان در حال بهبودی و افرادی که سر وکارشان به کمپ‌های اجباری افتاده عنوان می‌شود این است که برخی از این اماکن به فرصتی برای انتقام گیری‌های شخصی نزدیکان، دوستان و حتی اعضای خانواده معتادان از آنها تبدیل شده است.

به این معنی که بعضی اشخاص که با فرد معتاد خصومت شخصی دارند با تماس گرفتن و هماهنگ کردن با کسانی که خود را – به دروغ – مسئولان و متخصصان ترک اجباری معرفی می‌کنند، موجبات انتقال اجباری فرد معتاد به کمپ را فراهم می‌آورند.
در این گونه موارد، معتادی که وارد کمپ ترک اعتیاد اجباری می‌شود به نقطه ای دورافتاده و خارج از محدوده کنترل نیروهای انتظامی منتقل می‌شود. چنانچه به گزارش‌هایی که این معتادان از کمپ‌های اجباری و رفتاری که با آنها می‌شود استناد کنیم باید گفت این افراد تا مدتها در این اماکن به نوعی زندانی می‌شوند.

کمپ اجباری ارزان

زندانی کردن افراد بدون آن که جرم آنها در دادگاه اثبات شود و از سوی قاضی و دستگاه قضایی کشور برای آنها حکم محکومیت رسمی صادر شود، خود جرم است. اما کسانی که مورد این جرم قرار می‌گیرند بعد از خروج از کمپ اجباری از سوی مسئولان کمپ تهدید می‌شوند که چنانچه شکایتی از سوی آنها در مراجع قانونی مطرح شود، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. به همین دلیل اغلب قریب به اتفاق این افراد شکایتی نمی‌کنند و این جرم محرز ادامه پیدا می‌کند.

از سوی دیگر، گزارش ها و اظهاراتی نیز از سوی برخی افراد مطرح شده که بدون آن که معتاد بوده باشند صرفا بخاطر انگیزه ها و خصومت های شخصی از سوی کسانی که از آنها کینه داشته اند به کمپ اجباری برده شده اند! بعضی از این افراد عنوان کرده‌اند که در کمپ‌های اجباری به آنها گفته شده ما می دانیم شما معتاد نیستید ولی پول دوره ای که باید اینجا بمانید پرداخت شده و تا پایان دوره باید اینجا بمانید و اگر می خواهید با شما بدرفتاری نشود بی دردسر دوره خود را سپری کنید وگرنه کتک و بی احترامی و محرومیت از غذا در انتظارتان است!

عیب کمپ اجباری جمله بگفتی … هُنرش نیز بگو!

کمپ‌های اجباری را می توان با عناوینی مثل زندان، تبعیدگاه، آخر دنیا یاد کرد. برخی ترجیح می‌دهند کمپ اجباری را محل عقده‌گشایی معتادانی که مدتی ترک کرده‌اند و حالا در یک محیط دور از نظارت قانون به معتادان دیگر زور می‌گویند و بسیاری القاب دیگر توصیف می‌کنند؟ اما آیا این کمپ‌ها هیچ هنر و مزیتی برای هیچ معتادی نداشته اند؟

آیا می‌توان با قاطعیت گفت که اگر کمپ‌های اجباری نبودند یا قانون تمام آنها را جمع می‌کرد وضعیت معتادان و خانواده های معتادان اکنون بهتر بود؟

پاسخ به این پرسش به سادگی میسر نیست. کارشناسان حوزه اعتیاد معتقدند ایجاد و گسترش کمپ‌های اجباری از یک خلاء قانونی ناشی شده است. از دیدگاه آنها قانون‌گذار در مورد آزار و اذیتی که معتادان به خانواده‌های خود روا می‌دارند ساکت است و ماموران انتظامی نیز در این مورد اقدام بازدارنده جدی انجام نمی‌دهند.

تماس‌های فراوانی از سوی خانواده‌های معتادان با نیروی انتظامی برقرار می‌شود که خواستار بازداشت فرد معتاد و جلوگیری از آزار و اذیت وی هستند. این تماس‌ها به ویژه از سوی خانواده‌های معتادان شیشه‌ای به کرات انجام می‌شود اما ماموران انتظامی به ندرت به این تماس‌ها واکنش جدی که منجر به بازداشت فرد معتاد شود، انجام می‌دهند.

برای مشاوره تخصصی رایگان درباره کمپ اجباری با شماره 09194085047 تماس بگیرید

در این شرایط خانواده معتادان چاره‌ای از جز پناه بردن به مسئولان کمپ اجباری ندارند. به این ترتیب کمپ‌های اجباری بدون آن که برای برخورد با معتادان آزارگر دوره‌ای دیده باشند یا جایگاه قانونی برای آنها تعریف شده باشد، در صف اول مقابله با معتادان پرخطر و خشن قرار گرفته‌اند.

کوتاه سخن این که معتادان فراوانی از کمپ های اجباری کینه و نفرت به دل دارند چرا که برخورد مسئولان این اماکن، شرایط بهداشتی و تغذیه ای این کمپ‌ها از نظر آنها بسیار بد و غیرانسانی است. هر از چندی نیز اخبار و گزارش هایی از فوت و قال معتادان در اثر رسیدگی و مراقبت ناکافی و غیراستاندارد یا درگیری بین آنها و مسئولان و خدمت گذاران کمپ ها منتشر می شود.

با این حال کم نیستند معتادانی که پاکی خود از مواد مخدر را از همین کمپ های اجباری آغاز کرده اند و اگر این کمپ ها نبودند آنها اکنون در زندان ها بودند یا حتی جسدشان زیر خروارها خاک در حال پوسیدن بود. ضمنا همه معتادانی که این کمپ ها را تجربه کرده‌اند هم از بد اخلاقی مسئولان این کمپ ها و سرویس دهی نامناسب، گله مند نیستند. بسیاری از معتادانی که بعد از حضور در این اماکن توانسته اند پاکی خود را حفظ کنند خاطرات بد خود را به چند روز اول حضور در این کمپ ها محدود می کنند و بعد از گذشت چند روز ابتدایی، دیگر با شرایط سختی که در این اماکن وجود دارد، خو گرفته اند.

کمپ های اجباری در حال حاضر چنان جای خود را در جامعه ما باز کرده اند که جمع شدن آنها بسیار بعید به نظر می رسد و بهتر است مسئولان و متولیان کاهش آسیب های اجتماعی، به جای سعی بیهوده در برچیدن این کمپ ها فکری برای قانونمند کردن آنها بیندیشند.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

رویا

کمپ اجباری ما دامادمونو بردیم فرار کرد. دوباره بردیم بازم فرار کرد. بار سوم دندونش شکست و کلی کتک خورد ولی دیگه فرار نکرد و موند و ترک کرد. روش خوبی نیست ولی چاره ای نداشتیم

معصومه

از کمپ اجباری بد ننویسید لطفا همین کمپ اجباری زندگی منو نجات داد. شوهرمو دوبار فرستادیم کمپ اجباری ترک کرد الان 2 سال و نیمه پاکه

ناشناس

چهارسال پیش باشکستن دنده هام درحالی که زندگیم به خوبی اداره میشد باوحشیانه ترین صورت انتقالم دادند اونموقع فقط اعتیاد داشتم درادامه با پنهانکاری خانواده بعدازسه سال فهمیدم باجناقم بدون اجازه خانواده وانتقام گیری اینکارو کرده الان به صددردبیدرمان گرفتارشدیم که تمامی ندارد

مهدیه

درسته که اعمال کمپ های اجباری غیرانسانی و غیرقانونی هستند اما میشه با ساماندهی اون‌ها این مشکل رو برطرف کرد.
یعنی برای مثال فرد معتاد رو اگر آسیب رسان هستش به این کمپ ها ببرند تا از جامعه مورد نظر دور بشه و بعد در اون کمپ اونهارو نگه دارن(به عبارتی محل زندگی رو فقط عوض کنند) و در کنارش یک سری آموزش ها درمورد زندگی سالم و منافع ترک اعتیاد به اونها داده باشه تا به مرور فرد معتاد مایل به ترک اعتیادش بشه و به زندگی عادی برگرده.

اکبر

بشه اگه کسی رو ترک داد کار خوبیه حالا به اجبار یا به هر طریق دیگه ای

اکبری

به شدت مخالف هستم با این روش.
چون برای طولانی مدت به هیچ عنوان جواب نمیده و تمایلی در معتاد ایجاد نمیکنه

رستم

وقتی سر بچشو میبره یا به زنش چاقو می کشه یا پدر مادرشو میزنه و… مگه میشه بهش گفت عزیزم کارت بده و لطفا دیگه انجام نده …؟؟؟

محمد

عالی بود

ناشناس

یه کمپ اجباری می‌شناسم طرفای شماره ۲ بخدا حضرت افلاطونو ببری اونجا ترک میکنه

لعیا

من حاضرم شوهرمو بیارن ببرن کمپ اجباری تو راهم اگر زدن کشتنش به درک جونمون رو به لبمون رسونده کاش دولت خودش اینارو خلاص کنه از دستش روانی شدیم

قادر

گناه ما چیه که مث ل آدم نمیرن ترک کنن پسر من هر روز مارو سیاه کرده با بدبختی نونشون رو در آوردم که الان از دستشون فقط کتک و فحش بخورمم کدوم قانونی میگه خوب نیست بیان زندگی مارو ببین درستشو بفهمند

سحر

با وجود همه چی فکر میکنم گاهی وجود این کمپ ها لازمه

ن ف

مرسی از این مطلب خوبتون ما تو خانواده خودمون اعتیاد نداشتیم ولی یه همسایه داریم که اعتباد شدید داره یه بار که داشتن به زور میبردنش کمپ پسر کوچیک من صحنه ددرگیری این آقا رو دیده بود و تا چند وقته شنا همش جیغ میزد تو خواب و هی می گفت میان مارم میبرن منم ندین بهشون ببرن مامان به یه بچه 6 ساله نمیتونستیم بفهمونیم داستان چیه معلمشون هم با گفتن اینکه اون آقا کار بد کرده بدترش کرده بود این بچه تا چند وقت از نظر روانی داغون شد

ناشناس

این شماره تلفن کمپ اجباری هست که همه بیماران رو ۱-۲-۳ سال نگه میداره و هیچ ملاقاتی ندارن و در کلانتری باغ فیض فردی به نام … بچه پولدارا رو به اونجا منتقل میکنه این کمپ در کن هست بغل شهدای کن و هیچ کس از این کمپ نمیتونه نجات پیدا کنه طرف رو آنقدر فلک میکنن و گشنگی‌ وسر به دیوار میکنن که خدا شاهده آدم سالم رو روانی میکنن تو رو‌ خدا یکی به داد ۸۰ نفر برسه اینجا همه معتاد نیستن بعضیا با خانواده مشکل دارن زن با شوهر مشکل داره در اصل یه زندان خصوصی هست اینجا که شکنجه گاه هست و کسی خبر ندارد اینجا چه میکذرد من از ترسم نمیتونم برم شکایت تو رو خدا کسی تونست بخاطر خدا یه سر فقط بره و ببینه چه سرزمینی هست اینجا اگر با کسی مشکل داری سالها میتوانی روانه اونجا بکنی و ۲۴ ساعت در یک اتاق هستن و هواخوری هم ندارن و بهداشتی هیچی رعایت نمیشه اسم رییس کمپ س م هست اهل ساوه و برق گاز آب همه چی دزدی هست و هیچ مجوزی نداره و انواع حیوانات نگه داری میشه بچه ها ۴ نفر فقط ماساژ میدن و ۲ نفر شب تا صبح پاهاش رو میکوبه

بدبخت

پیام من رو منتشر کنید تو رو خدا

رضا

دقیقا یادمه منو همینطوری بردن کمپ و مادرم چقدر گریه کرد

سروش

کمپ اجباری تا نرفته باشی نمیدونی چه جهنمیه. من رفتم تا اخر عمرم از زنم و پدرم که این کارو با من کردن بدم میاد

محمود

سلام
لطفا اینو به گوش مسئولان برسونید که الان همه کمپایی که از بهزیستی مجوز گرفتن هم دارن اجباری معتاد می برن. کمپ اجباری فقط اونایی نیستن که مجوز دارن. مجوز داراشم میان به زور آدمو می برن. من شرایط ترک نداشتم و از کار اخراج می شدم اینا به زن من راهکار دادن که ما کمپ اجباری نیستیم و مجوز داریم اومدن با هماهنگی زنم منو به زور بردن . هر چی گفتم من اخراج میشم از کار گوش نکردن . نتیجه ش این شد که من سمزدایی شدم اومدم بیرون رفتم سر کار دیدم اخراج شدم. کار دولتی داشتم کارمو از دست دادم هر چی هم نامه نگاری کردم و شکایت کردم فایده نداشت. این کار درست نبود. من ازشون شکایت کردم و پیگیری می کنم شکایتمو ولی واقعا دستم به هیچ جا بند نیست. بازپرس میگه شاهد بیار که اینا به زور تو رو بردن من شاهدی ندارم جز زنم که اونم میگه تو رو به زور نبردن صحبت کردن باهات و خودت باهاشون رفتی. در صورتی که اونا گفتن اگه می خوای تو این مجتمع سر و صدا نشه و آبروت نره بی سر و صدا با ما بیا وگرنه به زور می بریمت.

وحید

اگه کمپ اجباری نبود ما بدبخت بودیم . داداشمون هر وقت ازش خسته میشیم میدیم اونجا ۲ ماه نگهش می‌دارن یه نفسی میکشیم ولی تا میاد بیرون مصرف میکنه روز از نو روزی از نو

ناشناس

جالب بود از این نظر که زندانی می‌کنم آدمای غیرمعتادو

ناشناس

کمپ اجباری یعنی یه جور کاسبی معتادا از امثال خودشون که گاهی از کاسبی به دزدی هم تغییر می کنه

بهروز از مشهد

با سلام و خسته نباشید
مطلبی که درباره کمپ های اجباری نوشتید تا حد زیادی درست و توضیحات شما کامل بود. من به عنوان کسی که خود زمانی معتاد بوده و بدون کمپ اجباری و به صورت تمایلی در یک مرکز مجاز سمزدایی شدم خواستم چند نکته رو بگم. نکته اول این که الان تقریبا همه مراکزی که کار سمزدایی رو انجام میدن و امکان حبس کردن و تسلط با زور به معتاد رو دارن از اجباری بردن معتاد به مرکز خودشون ابایی ندارن و این کارو انجام میدن. دلیلشم اینه که یک معتاد وقتی کارش به کمپ اجباری بکشه یک دوره نمی مونه بلکه خانواده و بستگانش که هزینه اونو میدن می خوان چند دوره از دستش راحت باشن. البته کمپ دارها هم به این خواسته با روی خوش نگاه می کنن و حتی خودشون به اون دامن میزنن. من بارها دیدم فردی رو بدون این که موندنش در کمپ بتونه کمک خاصی به اون بکنه که بیرون از کمپ هم بتونه پاک بمونه ، مسئولان کمپ به خانواده ش اصرار کردن که باید چند دوره در کمپ بمونه و مدعی میشدن که اگه 3 یا 4 دوره بمونه اون فرد معتاد دیگه پاک می مونه.
نکته بعدی اینه که نظارت خاصی روی کمپ اجباری نمیشه کرد چون بیشتر کمپای اجباری اصلا مجوز ندارن که بازرس بهزیستی بخواد اونجا رو بازرسی کنه. وقتی هم که کار یک نفر به شکایت بکشه انقدر باید دردسر و دنگ و فنگ تحمل کنه که شکایتشو شاید ثبت کنه ولی پیگیر نمیشه و گاهی هم با تهدید کمپ دارها از شکایت منصرف میشن.

منصور

جمع کنید این بساط کمپای اجباری رو

ناشناس

یه نفر پیدا نمیشه کمپ اجباری جعفر جنی رو ببنده . ولله اونجا از آلکاتراز بدتره

زهرا

هر کی معتاد میشه باید فکر این روزاشم بکنه. یه زمانی بود معتاد انقدر زن و بچه‌شو اذیت می کرد هیچ احدیم نبود جلوشو بگیره الان یه زنگ میزنی حسین زاغی میاد میبره کمپ اجباری چوب تو آستین معتاد میکنه که یا ترک کنه یا یه مدت مثل آدم رفتار کنه با آدمای دیگه

محسن

بابا یه نگاهی به دور و برتون بندازید تو رو خدا کل این مملکت کمپ اجباریه. اعتیاد از همه جورش بیداد میکنه. خوشی نیست . دلخوشی نیست. دود و نئشگی هست. مشروب دست ساز هست. ترک اعتیادم هست اما فقط تو na. کمپا هم مشغول کاسبی خودشونن

ناشناس

کمپ اجباری داریم تا کمپ اجباری. برید کمپ … تو وحیدیه ببینید چقدر باحاله.

اسد

کمپ اجباری در همه جای جهان هست . در آمریکاشم هست . فقط اینجا اسمش آسایشگاه روانیه. هر کی معتاد باشه زنگ بزنید میان میبرنش . اگه نیومد به زور میبرنش یه آمپولم میزنن که چند ساعت بیهوش باشه

آقاجو

مطلب جالبی بود. دقیقا من همینو که شما نوشید قبلا تجربه کردم

احد

یه روز که این کشور از دست این نامردای نامسلمون نجات پیدا کنه بساط همه این مسخره بازیا جمع میشه. ترک اعتیاد شده کاسبی برای یه سری از خدا بی خبر که خانواده معتادا رو تیغ بزنن. چه دکترایی که نشستن تو مطب و دارن پشت سر هم نسخه متادون می نویسن. چه عطاریایی که زیرزیرکی متادون و بی 2 می فروشن. چه اون از خدا بی خبرایی که یه گداخونه باز کردن و به زور معتادا رو می برن اونجا شکنجه می کنن اسمشم گذاشتن کمپ اجباری . هر کس داره از این راه ها نون می خوره بدونه که داره زهر می خوره. داره کثافت می خوره . یه روز این کثافتی که داره می خوره گریبون خودشو می گیره .

علی

چرا انقدر از کمپ اجباری بدگویی می کنید. الان از هر 10 تا معتادی که ترک می کنه 7 تاش با کمپ اجباریه. اگه این کمپا نباشه با این موادای صنعتی و شیشه و کوفت و زهرمار به خدا اگه کسی بتونه تمایلی ترک کنه. باید این کمپا رو تشویقم بکنن که شر معتادای روانی شده در اثر موادای ناجورو از سر خانواده ها کم می کنن. من معتاد دیدم زده مادر خودشو لت و پار کرده . بعد که بردنش کمپ اجباری یه مقدار آروم شده ضجه میزده که چرا من مادرمو زدم دست خودم نبود کارام

داود

ترک زورکی به من جواب داد. روز اول یه کتک نصفه نیمه خوردم ولی بعدش دیگه سرم تو کار خودم بود تا آخر دوره. یک دوره‌م بیشتر نموندم بعدش اومدم بیرون از ترس این که باز منو ببرن کمپ زورکی دیگه نزدم تا الان

ناشناس

درمان اعتیاد فرآیند پیچیده ای است که نیازمند تعهد و فداکاری هم از سوی افراد مبتلا به اعتیاد و هم از سوی خانواده و دوستانشان است. ترک اعتیاد اجباری معمولا شکست می خورد مگر آن که مرحله اجبار کوتاه مدت باشد و به تمایل خود فرد برای بهبودی منتهی شود. هدف از درمان اعتیاد کمک به افراد برای توقف مصرف مواد، مدیریت هوس، کاهش یا حذف علائم ترک، توسعه مهارت های مقابله ای سالم برای مدیریت استرس و پیشگیری از عود است. در حالی که رویکردهای مختلفی برای درمان اعتیاد وجود دارد، برخی از روش ها برای بهبود موفقیت آمیز اجباری در نظر گرفته می شوند.

اولین روش اجباری درمان اعتیاد، سم زدایی یا «سم زدایی» است که شامل حذف سمومی است که در اثر سوء مصرف مواد ایجاد شده اند. سم زدایی را می توان در یک محیط بستری انجام داد که در آن متخصصان پزشکی علائم حیاتی مانند ضربان قلب و فشار خون را کنترل می کنند و در صورت نیاز برای کاهش علائم ترک مانند حالت تهوع یا بی خوابی در طول این فرآیند، داروهایی را ارائه می دهند. البته لازم به ذکر است که سم زدایی به تنهایی به مسائل زمینه ای که باعث ایجاد رفتار اعتیاد آور می شود نمی پردازد، بنابراین باید با سایر اشکال درمانی مانند رفتار درمانی شناختی (CBT) دنبال شود.

دومین روش اجباری درمان اعتیاد، مشاوره به صورت فردی با یک درمانگر متخصص در کمک به افراد برای غلبه بر اختلالات مصرف مواد یا از طریق جلسات گروهی با دیگرانی است که با مبارزات مشابهی روبرو هستند و در طول سفر هر فرد به سوی هوشیاری حمایت می کنند. علاوه بر این، برنامه‌های 12 مرحله‌ای مانند الکلی‌های گمنام (AA) پشتیبانی همتایان را همراه با راهنمایی در مورد بهترین نحوه مدیریت زندگی روزمره بدون اتکا به مواد مخدر/الکل ارائه می‌دهند. در نهایت، دارو نیز ممکن است بسته به نوع و شدت وضعیت فرد نقش داشته باشد. برخی از داروهای ضدافسردگی/داروهای ضد اضطراب می توانند به کسانی که با افسردگی/اضطرابی که اغلب با مصرف طولانی مدت مواد مخدر مرتبط است، مبارزه می کنند، کمک کنند.

در نتیجه، تمام این روش‌ها – سم‌زدایی، مشاوره و دارو – سنگ بنای هر برنامه مؤثری را تشکیل می‌دهند که برای درمان موفقیت آمیز اعتیاد طراحی شده است. آنها باید با هم کار کنند تا از نتایج پایدار در برابر بیماری سوء مصرف الکل / مواد اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، هر چند هیچ رویکرد واحدی برای همه به یک اندازه کار نمی کند مهم یافتن درمان های ترکیبی مناسب متناسب با نیازهای خاص هر معتاد است.

عزیزی

کمپ اجباری برای بعضیا بد هم نیستا چون با پای خودشون محاله برن بخوابن ترک کنن البته اینکه رو پاکیشون بمونن هم حرفیه

اعظم

من یادمه وقتی تو فیلم ابد و یک روز داشتن نوید محمد زاده رو میبردن کمپ اجباری یه تعدادی از تماشاگرا تو سینما میخندیدن برای من اون صحنه که خیلی اذیت کننده بود ولی خنده اونا بیشتر اذیتم میکرد چون بردارم 8 سال پیش اوردوز کرد و مرد بعدش نمیدونید ما چی کشیدیم مادرم هنوزم باورش نمیشه با اینکه اینهمه گذشته
همش با خودم میگم کاش ما هم برده بودیمش کمپ اجباری میدونم شما میگی خوب نیستا ولی حداقل اگر یه درصد هم امید بود که اینجوری خوب شه الان افسوسش رو نمی خوردیم

ناشناس

برای اینکه ببرن کمپ اجباری بخوابونن همه کمپا قبول میکنن اینکارو یا نه ؟ هزینه اش چقدر بیشتره

سلطان

کمپ اجباری برای معتاد بده ولی برای خانواده معتاد خوبه خدایی چه جمله ای گفتم نه ؟ دمم گرم

ک

این صحنه که نوید محمد زاده رو داشتن میبردن کمپ اجباری شاهکار بود یعنی من سه بار نشستم سینما این صحنه رو ببینم و اشک ریختم با هر سه بارش دمش گرم واقعا با این بازیش

عفت

من نمی دونستم کمپ اجباری اینقدر بده داداشم رو همینجوری ترک دادیم راستش وقتی برگشت خیلی اخلاقش فرق کرده بود خیلی کم حرف و گوشه گیر شده بود و بعد از یه مدتی هم از ما فاصله گرفت رفت ما واقعا میخواستیم در حقش خوبی کنیم کاش زودتر این نوشته شمارو خونده بودیم

نسترن

سلام کمپ اجباری اگر وقتی دارن معتاد رو میبرن به خاطر مقاومتش بلایی سرش بیاد مسئولیت قبول میکنن یا نه ؟ داداش من خود زنی میکنه ما میترسیم بگیم ببرنش وسط راه بلایی سر خودش و بقیه بیاره بیچاره مون کنه

ناشناس

میشه جواب سوال من دین چجوری باید ازتون سوال بپرسیم کیا زنگ بزنیم؟

قاسم

برادر زن منو بردن کمپ اجباری بهشون گفتن باید لااقل یه ماه بمونه چجوریاس اونایی که اجباری میرن باید بیشتر بمونن یا اینا دردشون پوله الکی میگن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *