کرونا یک بیماری کشنده قلبی را در میان معتادان افزایش داد

«اندوکاردیت» که نوعی بیماری کشنده قلبی است در معتادان یا همان بیماران مبتلا به اختلال مصرف کوکائین یا سایر مواد افیونی به‌طور قابل‌توجهی بین سال‌های 2011 تا 2022 افزایش یافته و این موضوع به پاندمی کرونا مرتبط است.

به گزارش ترک باما، مطالعه حمایت‌شده توسط NIH نشان می‌دهد که افزایش شدید و اخیر  COVID – 19 با خطر بالاتر آندوکاردیت مرتبط است.

یک مطالعه جدید نشان داده که میزان بروز اندوکاردیت عفونی (یک التهاب نادر اما اغلب کشنده دریچه‌های قلب) در‌میان بیماران مبتلا به اختلال مصرف کوکائین یا اختلال مصرف مواد افیونی از سال 2011 تا 2022 افزایش یافته و شدیدترین افزایش آن از سال 2021 تا 2022 رخ داده است. این مطالعه کمکی است به گسترش شواهد مربوط به اندوکاردیت، به‌عنوان یک نگرانی بهداشتی مهم و رو به رشد برای افرادی که مواد مخدر تزریق می‌کنند و همچنین نشان می‌دهد که این خطر در طول همه‌گیری کرونا ( COVID – 19) تشدید شده است.

مطالب تازه را بخوانید:

در میان بیماران معتاد، افرادی که از نظر بالینی مبتلا به کووید – 19 تشخیص داده شده بودند نسبت به افرادی که به کرونا مبتلا نبودند، با خطر بیشتری برای تشخیص اندوکاردیت جدید و بستری‌شدن در بیمارستان مواجه بودند. در طول دوره 12 سال گذشته، میزان اندوکاردیت در بیماران مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی و کوکائین، سه تا هشت برابر بیشتر از افراد سالم بوده است.

تزریقی‌ها در اثر کرونا بیشتر به اندوکاردیت مبتلا می‌شوند

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد، افراد سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار نسبت به سفیدپوستان غیر‌اسپانیایی، با خطر کمتری برای ابتلا به اندوکاردیت مرتبط با کووید – 19 ( کرونا ) مواجه بودند. نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کرده‌اند، این نتیجه با شیوع بالاتر مصرف مواد مخدر تزریقی در جمعیت‌های سفیدپوست غیر‌اسپانیایی در مقایسه با جمعیت‌های سیاه‌پوست یا اسپانیایی تطابق دارد.

نورا دی ولکو، مدیر NIDA و نویسنده همکار در این مطالعه می‌گوید: «افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد در حال‌حاضر به‌دلیل عدم دسترسی پزشکی و انگ‌های اجتماعی، با موانع عمده‌ای برای مراقبت‌های بهداشتی مناسب مواجه هستند. عفونت ناشی از استفاده مجدد یا تجهیزات تزریق مشترک، می‌تواند به جلوگیری از این وضعیت اغلب کشنده و پرهزینه کمک کند.»

از هر 10 مورد بستری‌شده در بیمارستان به‌دلیل اندوکاردیت، یک مورد به‌دلیل مصرف داروهای تزریقی بوده و این تعداد همچنان در حال افزایش است. بسیاری از داروها را می‌توان از‌طریق تزریق مصرف کرد، از‌جمله کوکائین، مت آمفتامین، و مواد افیونی مانند هروئین و فنتانیل. دسترسی ناکافی به تجهیزات تزریق استریل رایج است و به‌طور چشمگیری خطر عفونت را در افرادی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند افزایش می‌دهد. اچ‌آی‌وی و هپاتیت نیز می‌توانند از‌طریق استفاده مجدد از تجهیزات تزریقی منتقل شوند و خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند.

دکتر Volkow در NIDA و تیمی از دانشمندان در دانشگاه Case Western Reserve در اوهایو، داده‌های پرونده سلامت الکترونیکی بیش از 109 میلیون بیمار منحصر‌به‌فرد را مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار دادند، که از ژانویه 2011 تا اوت 2022 جمع‌آوری شده بود. اطلاعات این بیماران از 77 بیمارستان در سراسر کشور استخراج شده و کل ایالات متحده، مناطق مختلف جغرافیایی، گروه‌های سنی، گروه‌های نژادی و قومی، سطح درآمد و انواع بیمه را شامل می‌شد.

محققان دریافتند که در سال 2011، به‌ازای هر 1 میلیون نفر معتاد ، روزانه چهار مورد آندوکاردیت وجود داشته است. در سال 2022، این میزان به 30 مورد در روز به‌ازای هر یک میلیون نفر مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی افزایش یافته است. برای افراد مبتلا به اختلال مصرف کوکائین ، این آمار از پنج مورد در هر یک میلیون نفر مبتلا به اختلال مصرف کوکائین در سال 2011، به 23 مورد در سال 2022 افزایش یافت.

تشخیص بالینی COVID – 19 یا همان کرونا ، خطر تشخیص جدید اندوکاردیت را در بیماران مبتلا به اختلال مصرف کوکائین یا مواد افیونی بیش از دو برابر کرده است. به‌طوریکه، خطر بستری‌شدن در بیمارستان طی 180 روز پس از تشخیص اندوکاردیت در بیماران مبتلا به کووید – 19 حدود 68 درصد بود، در‌حالی‌که در بیمارانی که کرونا نداشتند این میزان 59 درصد بوده است. علاوه بر این، خطر مرگ و‌میر طی 180 روز پس از تشخیص جدید اندوکاردیت در افراد مبتلا به کووید – 19  بالغ بر 29 درصد بود، در‌حالی‌که در بیمارانی که کووید نداشتند 8 درصد بود.

با توسعه درک علمی طولانی‌مدت از کرونا ، اکنون می‌توانیم اندوکاردیت را به‌عنوان یک اثر بلندمدت بر روی اندام‌های کلیدی افرادی که مواد تزریق می‌کنند، وارد کنیم. این مطالعه یکی از اولین مواردی است که این نتیجه را نشان داده و بنابراین بسیار مهم است که ما به نظارت درازمدت و تأثیرات گسترده COVID – 19 بر افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند ادامه دهیم.

انتهای مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *