پرواز(Flight)؛ فیلمی که دیدن آن برای هر معتادی لازم است

هر معتادی که اعتیاد خود را ترک کرده یا قصد ترک دارد با دیدن فیلم سینمایی پرواز(Flight) جنبه‌های ناگفته ای از معضل اعتیاد را لمس خواهد کرد.

به گزارش ترک باما، فیلم های فراوانی با مضمون اعتیاد ساخته شده که برخی از آنها سال ها در ذهن مخاطبان باقی می ماند. از جمله فیلم های موفق سال های اخیر با مضمون اعتیاد در ایران می‌توان به فیلم های ابد و یک روز، متری شیش و نیم و مغزهای کوچک زنگ زده اشاره کرد.

فیلم سینمایی پرواز(Flight) با بازی خیره کننده دنزل واشنگتن نمونه ای از فیلم های خارجی است که به معضل اعتیاد پرداخته و فاصله بین سینمای ایران و سینمای جهان را به خوبی نشان می دهد. با تماشای این فیلم به درک جدیدی از شخصیت فرد معتاد می رسیم و از جنبه های ناگفته معضل اعتیاد مطلع می شویم.

این فیلم را رابرت زمه کیس یکی از نامداران سینمای هالیوود کارگردانی کرده و داستان آن درباره خلبانی بسیار ماهر است که به مواد مخدر و  مشروبات الکلی اعتیاد دارد. اعتیاد وی بحران هایی را در زندگی حرفه ای و شخصی او ایجاد می کند که تماشگر را از ابتدا تا انتهای داستان با او همراه می کند.

معتادی که در بین قهرمان بودن و معتاد بودن در نوسان است

دنزل واشنگتن بازیگر سیاهپوست هالیوود که از محبوب ترین هنرپیشه های سینمای جهان نیز به شمار می رود در نقش این خلبان خوش درخشیده و بازی بسیار جذابی ارائه کرده است.

برخلاف سایر فیلم هایی که در رابطه با مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی ساخته شده اند، پرواز هیچ تمایلی برای نشان دادن ریشه های گرایش به مصرف این موارد ندارد و معتادی را به تصویر می کشید که متفاوت است.

در اغلب این قبیل فیلم ها شما مشاهده خواهید کرده که فرد معتاد به دلیل وجود برخی نقصان ها در دوران کودکی و یا اعتیاد پدر و مادر به این مواد، در بزرگسالی دست به انجام چنین اعمالی می زند، اما در این فیلم شما مشاهده خواهید کرد که حتی در ایده آل ترین زمان هم ممکن است فرد اعتیاد را شروع کند.

شخصیت اصلی فیلم پرواز همواره خود را متقاعد می کند که معتادی معمولی نیست و حتی معتاد نیست و هر زمانی که مایل باشد قادر است تا مصرف خود را قطع کند، او اعتیاد خود را از دیگران پنهان می کند و خود را یک رهبر موفق جلوه می دهد. وی برای فهماندن این موضوع به دیگران نیز تلاش زیادی می کند.

به عنوان مثال در قسمتی از فیلم او می گوید “من سابقا همسر و فرزندی داشتم اما امروز با هیچکدام از آنها حرف نمی زنم، چون من نوشیدن را انتخاب کرده ام” شاید این گفته نشان اختیار او باشد اما دلیل اصلی اعتیاد است.

در ادامه مشاهده می کنیم که ویپ چندین بار برای ترک مصرف الکل اقدام کرده که همه این موارد با شکست مواجه شده اند و این موضوع نشان می دهد که مصرف مشروب نه از روی اختیار بلکه از اعتیاد وی می باشد.

تماشای این فیلم را به معتادان در حال بهبودی و تمام کسانی که با افراد معتاد سر وکار دارند، توصیه می کنیم.

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

اکبر

این فیلم رو حاجی نباید ب بینه چون بیشتر مصرف می‌کنه که عین این خلبان بشه

ناشناس

خیلی خیلی فوق العاده و عالیه این فیلم

مهسا

من این فیلمو دیدم خیلی جالب و تاثیر گذار بود من که دوستش داشتم 👌👌👌

مری

عالی

ا ر

خیلی فیلم جذابیه
واقعا جز معدود فیلم هایی بود که چند بار دیدم
جذاب ترین لحظه اش هم اون لحظه لغزش بود
بی نظیر به تصویر کشیده شده بود
به امید بهبود و پاکی تمام معتادان به هرچیزی !

هانیه

حتما در اولین فرصت میبینمش!!!!!

جواد

فیلم بسیار زیبا و حرفه ایی بود.
من از تماشای آن لذت بردم.
البته فیلمهای دیگری در این ژانر نیز وجود دارد مانند (قدم زدن در میان سنگ قبرها)

محبوبه

خیلی جالبه این فیلم. حتی اگه اعتیاد نداری هم باید ببینیش

منا

به نظرم تمام آدما حتیغیر معتادا هم باید این فیلمو ببینن ، برای من بهترین لحظه فیلم اونجا بود که گفت دیگه به اندازه حتی یه دروغ دیگه هم جا نداشتم واقعا یه جاهایی تو زندگی خودم هم به این نقطه رسیده بودم که حتی به اندازه یه قدم یا یه کلمه دیگه توان ادامه نداشتم

یلدا

ما با خانواه گذاشتیم این فیلمو ببینیم اولش با یه صحنه مستهجن شروع شد کلا خاموشش کردیم ندیدیم بقیه اش رو

نارین

من قبلا خیلی تمایل به خوردن مشروب داشتم ولی الان اینقدر از چشمم افتاده که یه گالنم کنارم باشه بهش دست نمی زنم نمی دونم اگر این تمایل رو به مواد مخدر داشتم هم این اتفاق برام می افتاد یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *