مهناز افشار از ترک اعتیاد و پاکی 5 ساله‌اش رونمایی کرد

مهناز افشار بازیگر مشهور کشورمان اعلام کرد اعتیاد شدیدی داشته ولی از 5 سال قبل اعتیاد خود به یکی از موذی ترین مواد اعتیاد‌آور را ترک کرده است.

به گزارش ترک باما ، با این که مهناز افشار مدتهاست از ایران مهاجرت کرده و فیلم جدیدی از او ندیده ایم اما همچنان در بین مردم ، از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است و اخبار مرتبط با این بازیگر مشهور با علاقه از سوی طرفدارانش پیگیری می شود.

اخیرا خانم افشار اعلام کرد اعتیاد خود به سیگار را ترک کرده و این اتفاق 5 سال قبل افتاده است. در واقع ایشان در حال حاضر 5 سال پاکی از نیکوتین را در کارنامه خود ثبت کرده است. ترک اعتیاد به سیگار برای افرادی که این اعتیاد را تجربه کرده اند کار آسانی نیست و بسیاری از افرادی که اراده ای محکمی دارند در برابر این اعتیاد زانو می زنند.

وی توییت کرده است: من ۱۵ سال روزانه ۲۰ نخ می کشیدم. یکی درمیون به مدت یک هفته با الکترواسموک بدون نیکوتین شروع کردم و عصبانیت و نیاز به سیگار رو کنترل کردم و بعد یک هفته سیگار حذف و بعد یکماه کامل تمام و الان ۵ ساله که پاکم.

مطالب مهم و پربازدید را بخوانید:

منظور ایشان احتمالا این بوده که برای ترک سیگار به مدت یک هفته به صورت یکی در میان یک نخ سیگار می کشیده و یک بار هم از سیگارهای الکترونیکی بدون نیکوتین می کشیده است. هفته بعد فقط سیگار الکترونیکی بدون نیکوتین کشیده و ظرف یک ماه این نوع سیگار را هم ترک کرده است.

لذت قهوه و سیگار سرصبح یک عادت قشنگ بود که داشت بیچارم میکرد و حالا شده قهوه خالی. سال‌های اول (وسوسه سیگار داشتم و ) میخواستم(سیگار بکشم)، اما الان از بوش بیزار شدم. مهناز افشار به سیگاری ها توصیه کرده بعد از ترک سیگار عصبانیتشان را فریاد بکشند و یا خمیر در دست خود فشار دهند. توصیه او بسیار مهم است چون بسیاری از سیگاری های که ترک می کنند به دلیل خشم دوباره سیگار کشیدن را از سر می گیرند.

بازیگران مشهوری که سیگار را ترک کردند

در ادامه قصد داریم نگاهی بیندازیم به تعدادی از بازیگران مطرح دنیا که سیگار را ترک کرده اند. این افراد تصمیم فوق العاده شجاعانه‌ای گرفته اند و باید به خاطر تعهدشان به داشتن یک سبک زندگی سالم ستایش کرد.

اولین نفر رابرت دنیرو، یکی از محبوب ترین ستاره های هالیوود است. او به‌عنوان یکی از پرشورترین سیگاری‌های هالیوود شناخته می‌شد تا اینکه سرانجام در سال 2003 به این نتیجه رسید که بس است و عادت خود را برای همیشه کنار گذاشت. از آن زمان، او مدافع ترک سیگار شده است و دیگران را تشویق می‌کند تا با الگوی خود از این کار پیروی کنند.

نفر بعدی در لیست ما لئوناردو دی کاپریو است – یکی دیگر از بازیگران لیست A که پس از بیش از 20 سال سیگار کشیدن در سال 2011 هنگام فیلمبرداری Inception سیگار را کنار گذاشت. از آن زمان لئو در مورد اینکه چرا مردم باید سیگار را ترک کنند و چقدر مهم است که نه تنها به دلایل بهداشتی بلکه به دلایل زیست محیطی نیز اهمیت دارد، صحبت کرده است!

سرانجام به مورگان فریمن رسیدیم – این بازیگر افسانه‌ای از کودکی سیگار می‌کشید اما در نهایت پس از ابتلا به ذات‌الریه در سال 2008 که او را در مسیر ترک سیگار برای همیشه کنار گذاشت، آن را ترک کرد! داستان او به عنوان الهام بخش برای کسانی است که به دنبال ایجاد تغییرات در زندگی خود هستند تا فردا نیز بتوانند زندگی سالم تری داشته باشند!

همه این سلبریتی‌ها نمونه‌های بسیار خوبی هستند از اینکه چگونه هر کسی می‌تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند، اگر ذهن خود را برای دستیابی به آنها معطوف کند – مهم نیست در چه سنی یا حرفه‌ای درگیر هستید! بنابراین اگر به ترک عادت سیگار خود فکر می کنید، امیدواریم این داستان های الهام بخش به شما در طول سفرتان انگیزه دهد.

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

یاسی

من نه از ظاهر لئوناردو دی کاپریو خوشم میاد نه حتی از بازیش ولی واقا شیفته خصیتشم اینکه اینقدر به مسائل زیست محیطی اهمیت میده کاش همه اینجوری بودن

ناشناس

من حس کردم چقدر پوست مهناز افشار بد شده و ظاهرش بهم ریخته نگو سیگاری شده

محمد امین

یعنی اونایی که نوشته بودین اعتیاد موذی انکار حرف دل منو زدین من با 17 سال پاکی هنوز این سیگارو نتونستم بذارم کنار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *