ماجرای دو دختر معتاد ایرانی که ترک کردند و رزمی‌کار شدند!

دو دختر معتاد با غلبه بر بیماری اعتیاد و مشکلاتی همچون کارتن خوابی، بازگشت موفقی به اجتماع داشته‌اند و در عرصه ورزش نیز به رزمی کاران مطرح بین‌المللی تبدیل شده اند.

به گزارش ترک باما، معتادانی که مسیر بهبودی را با تمام سختی های آن طی می کنند به باوری قدرتمند برای سایر معتادان تبدیل می شوند. این بار نیز دو دختر شجاع ایرانی با رها ساختن خود از زنجیر اسارت اعتیاد در جامعه پذیرفته شده اند و در عرصه ورزش نیز افتخار آفرینی می کنند.

مسیر دشوار سمانه 34 ساله برای گذر از اعتیاد و کارتن خوابی

این ماجرا را سایت رکنا از زبان مسئول جمعیت خیریه طلوع بی نشان ها گزارش کرده است. به نوشته این سایت؛ سمانه، زنی که سابق بر این معتاد بوده و اکنون بهبودیافته است، سال ها درد کارتن خوابی را چشیده، اما اکنون او حدود 5 سال است که با همت خود و به کمک مددکاران سرای مهر جمعیت طلوع بی نشان ها (مرکز نگهداری از زنان و مادران بهبودیافته از کارتن خوابی و اعتیاد)، پاک شده  است. این زن 34 ساله در مسابقات جهانی کیوکوشین اسپانیا به میدان رفته است.

پیشرفت لیلا دختر معتاد بهبود یافته در درس و هنرهای رزمی

وی، درباره قصه لیلا هم توضیح می دهد که این دختر به دلیل آسیب های ناشی از  اعتیاد بستگان خود، حدود دو سال پیش برای بهبود وضعیت زندگی‌اش به جمعیت طلوع بی نشان ها مراجعه کرد. لیلا در دو سال گذشته هم در سرای فرشته های جمعیت طلوع بی نشان ها (مرکز نگهداری از دختران آسیب دیده از اعتیاد و بهبودیافته از کارتن خوابی) تحصیل کرده و هم در رشته ورزشی کیوکوشین فعالیت کرده و اکنون هم آن قدر در این رشته پیشرفت کرده که به مسابقات جهانی والنسیای اسپانیا اعزام شده است.

امکان ازدواج دختران معتادی که ترک کنند با مردان بهبود یافته

رجبی معتقد است که فراهم کردن سرپناه برای زنان کارتن خواب باعث می شود که افرادی مثل سمانه که روزگاری را در پاتوق های کرج می گذراندند، توسط مددکاران این جمعیت پیدا شوند و نه تنها از اعتیاد نجات پیدا کنند، بلکه فرصت ازدواج آنها با مردان بهبودیافته فراهم شود. اکنون هم سمانه با سه سال تلاش و تمرین در رشته کیوکوشین توانسته است خود را به مسابقات جهانی برساند.

مربی فرداکاری که به دختران معتاد کمک می کند

نباید نقش نسرین حیدرنژاد، مربی رشته کیوکوشین بانوان را در پیشرفت این دو دختر آسیب دیده فراموش کرد. نسرین یک ورزشکار متعهد است که حدود سه سال پیش به صورت داوطلبانه به جمعیت طلوع بی نشان ها سر زد و از مسئولان این جمعیت خواست تا به جمعی از زنان و دختران آسیب دیده، کیوکوشین آموزش دهد.

آن طور که نسرین حیدرنژاد به رکنا می گوید، در ماه های ابتدایی فعالیت او در جمعیت طلوع بی نشان ها، بسیاری از زنان و دختران بهبودیافته حاضر در جمعیت طلوع بی نشان ها، به این مربی ورزشی اعتماد نمی کردند، زیرا اساسا این زنان در طول زندگی خود وعده های بسیاری را از افراد مختلف شنیده اند که عمده آنها عملی نشده و آنها را نسبت به بیشتر انسان ها بدبین کرده است.

مطالب پربازدید را بخوانید:

خودداری باشگاه ها از دادن محل تمرین به دختران آسیب دیده از اعتیاد

اما به گفته حیدرنژاد، او پس از تلاش های زیاد برای متقاعد کردن زنان و دختران بهبودیافته، به آنها قول داد که اگر با او تمرین کنند و به اندازه کافی تلاش کنند، روزی آنها را به مسابقات جهانی کیوکوشین اعزام خواهد کرد. در این میان، تعدادی از زنان و دختران آسیب دیده به این وعده نسرین اعتماد کردند و توانستند خود را به مسابقات کشوری کیوکوشین برسانند؛ مسابقاتی که سمانه و لیلا در آن پیروز شدند و جواز حضور در مسابقات جهانی را دریافت کردند.

به عبارت دیگر، تیمی که اکنون سمانه و لیلا دو دختر معتاد بهبود یافته به عنوان نمایندگان آنها به مسابقات جهانی کیوکوشین در شهر والنسیای اسپانیا اعزام شده اند، متشکل از 15 زن و دختر معتاد و آسیب دیده و بهبودیافته بوده است که روزگاری یک زن آسیب دیده محسوب می شدند، ولی خود را به سطح حضور در مسابقات کشوری یزد که انتخابی مسابقات جهانی بود، رساندند و با وجود آن که این دوره فقط سمانه و لیلا مجوز حضور در مسابقات جهانی را پیدا کرده اند، اما تمام این زنان و دختران امیدوارند که روزی آنها هم با تمرینات بیشتر به مسابقات جهانی اعزام شوند.

یک شرکت خودروسازی حامی دو دختر معتاد بهبود یافته

حیدرنژاد در پایان تاکید دارد که تمرینات سمانه، لیلا و سایر اعضای تیم کیوکوشین دختران آسیب دیده در سه سال گذشته به سختی پیش رفته است، چون هیچ کدام از باشگاه های ورزشی تهران حاضر نمی شدند که سالن خود را برای تمرین به این دختران اختصاص دهند و به همین دلیل، اعضای این تیم ناچار بودند که در بوستان هایی مثل پارک سرخه حصار تمرین کنند.

اکنون هم سمانه و لیلا با تلاش و باور به اراده خود، قدم در مسابقات جهانی کیوکوشین گذاشته اند و امیدوار به کسب پیروزی های پی در پی هستند.

آن طور که اکبر رجبی، مدیر جمعیت طلوع بی نشان ها می گوید، شرکت دیار خودرو در قالب مسئولیت اجتماعی، حامی مالی این دو دختر معتاد بهبود یافته بوده و آنها را به اسپانیا اعزام کرده است.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

منا

چقدر جالب که بعد از اعتیاد اینجوری تو ورزش موفق شدن فکر میکردم اعتیاد خیلی به بدن آسیب برسونه

محسن

به نظرم میتونن تو ورزششون تمام خشمی که نسبت به زمان مصرفشون تو وجودشون جمع شده رو تخلیه کنن

جمال

امیدوارم به زودی مدال آوری کنن و خاطرات روزای سختشون رو اینجوری از یاد ببرن

صحرا

اینکه از 34 سالگی شروع کردن و اینقدر موفق بودن و به تیم ملی خودشونو رسوندن عالیه

ناشناس

تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز…

بسیار زیبا وامیدوار کننده بود…به امید روزی که همه معتادان در مسیر بهبودی قرار گیرند…

آمین🙏

ز.ف بوشهر

واقعا عالی بود وباید هزار آفرین گفت به این اراده قوی وعالیشون

علی

حاجی ماهم ترک کردیم ولی قهرمان جهان نشدیم چیکار کنیم؟؟؟!!!!

ناشناس

آفرین دخترا

رضایی

احسنت به همت و اراده ای که این افراد داشتند و افرین به این خانم مربی و امثال ایشان که جای نظاره گر بودن، دست به عمل زده و به کمک این افراد امده اند.

محمد

عالی

پریسا

واقعا دمشون گرم

جواد

هر کسی که اعتیادشو ترک کنه یک قهرمانه.

علی

آفرین ب غیرت این شیرزنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *