فهرست نوابغ تاریخ که معتاد بودند

 بسیاری از نوابغ و بزرگان جهان معتاد بوده اند و بر اثر بیماری اعتیاد از دنیا رفته اند. این موضوع نشان می دهد بیماری اعتیاد را نمی توان با هوش و ذکاوت شکست داد.

به گزارش ترک باما ، مهم است که بدانیم اعتیاد یک موضوع جدی و پیچیده است که می‌تواند بر هر کسی، صرف نظر از هوش، خلاقیت، یا دستاوردهایش تأثیر بگذارد. با این اوصاف، در اینجا به برخی از چهره های تاریخی شناخته شده ای که با اعتیاد دست و پنجه نرم کردند و در نتیجه از دنیا رفتند، اشاره می کنیم:
ویلیام اس. باروز : باروز نویسنده و هنرمند آمریکایی بود که بیشتر عمرش با اعتیاد دست و پنجه نرم کرد. او در سال 1997 بر اثر عوارض ناشی از حمله قلبی ناشی از سالها مصرف مواد مخدر درگذشت.

ادگار آلن پو: پو نویسنده و شاعر آمریکایی بود که به خاطر داستان ها و اشعار ترسناکش شهرت داشت. او در طول زندگی خود با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم کرد و در سال 1849 در سن 40 سالگی به دلایل نامعلومی درگذشت، که برخی گمانه زنی ها ممکن است به اعتیاد او مربوط باشد.

ونسان ون گوگ: ون گوگ نقاش پست امپرسیونیست هلندی بود که به خاطر آثار رنگارنگ و زنده اش شهرت داشت. او در طول زندگی خود با بیماری روانی و اعتیاد دست و پنجه نرم کرد و در سال 1890 در سن 37 سالگی بر اثر شلیک گلوله از دنیا رفت.

ارنست همینگوی: همینگوی نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی بود که به‌خاطر سبک نثر مستقیم و غیر مستقیمش شهرت داشت. او در طول زندگی خود با اعتیاد به الکل و افسردگی دست و پنجه نرم کرد و در سال 1961 در سن 61 سالگی بر اثر شلیک گلوله از دنیا رفت.

جودی گارلند: گارلند هنرپیشه و خواننده آمریکایی بود که به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند “جادوگر شهر اوز” و “با من در سنت لوئیس” شناخته می‌شود. او در طول زندگی خود با اعتیاد به داروهای تجویزی مبارزه کرد و در سال 1969 در سن 47 سالگی بر اثر مصرف بیش از حد تصادفی درگذشت.
یادآوری این نکته مهم است که اعتیاد یک بیماری است و جستجوی درمان برای بهبودی ضروری است. اگر شما یا شخصی که می شناسید با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، کمک در دسترس است.

برای مشاوره درمان اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

مطالب جدید را بخوانید:

دیدگاه ها

محمد

چقدر این مطلب جالب بود و اسم بعضی از آدمایی که تو متن بود اینقدر برام بزرگ بود که باورم نمیشد درگیر اعتیاد اونم تا این حد جدی بوده باشن

آرش

این اسما باید درس عبرتی باشه برای ما که قدر پاکیمونو بدونیم

ناشناس

نمی دونید ون گوگ چی میزده ؟ احتمالا یه چیزی تو مایه های ماشروم بوده

ناشناس

سلام خسته نباشید برای مشاوره چه ساعتایی پاسخگو هستید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *