درمان اعتیاد سالمندان ؛ نابغه بازیگری به معتادان گفت خجالت نکشند!

درمان اعتیاد سالمندان نیاز به شهامت و انگیزه دارد و چه  انگیزه ای از این بهتر که آنها سخنان «سِر آنتونی هاپکینز» نابغه هنر بازیگری سینما را در چهل و هفتمین سال پاکی خود بخوانند.

به گزارش ترک باما، آنتونی هاپکینز بازیگر مشهور و کهنه کار سینما که در کارنامه خود جوایز متعددی از جمله  جایزه اسکار را ثبت کرده است اخیرا در مورد مقابله طولانی مدت خود با سوء مصرف مواد مخدر و الکل صحبت کرده است. سخنان این هنرپیشه 85 ساله می تواند انگیزه ای برای ترک اعتیاد سالمندان باشد.  او از سال 1975 اعتیاد خود را ترک کرده و پاک و هوشیار بوده و از آن زمان تاکنون یکی از مبلغان صاحبنام بهبودی از اعتیاد و هوشیاری بوده است.

هاپکینز در پیام اخیر خود آشکارا و بدون خجالت در مورد سفر خود به زندگی بدون مواد و الکل صحبت کرده است. سبک زندگی وی شامل شرکت در جلسات الکلی های گمنام و کمک گرفتن از یک درمانگر بوده است. او همچنین بر اساس تجربه خود چندین کتاب در مورد اعتیاد و بهبودی نوشته است. او همچنین به سراسر ایالات متحده سفر کرده و از تجربیاتش در مورد اعتیاد ، درمان اعتیاد سالمندان و سفرش به سوی پاکی از مواد مخدر و هوشیاری صحبت می کند.

برای مشاوره رایگان درباره ترک اعتیاد سالمندان

با شماره 09194085047 تماس بگیرید

این بازیگر بزرگ سینمای جهان طرفدار معتادان در حال بهبودی است و تمام معتادان را تشویق می‌کند برای سفر خود به سوی پاکی به دور از ناامیدی تلاش کنند و به دنبال کمک و حمایت باشند. سر آنتونی هاپکینز به الکل معتاد بود و بهبودی خود را مدیون عزم خود برای “زندگی یا مردن” دانسته است.

پیام آنتونی هاپکینز در 47 سالگی پاکی از الکل: ” با خود مهربان باش”

این بازیگر برنده اسکار در پیام اخیر خود خطاب به معتادان و الکلی ها می گوید: هر کجا هستید کمک بگیرید. “خجالت نکشید.”

آنتونی هاپکینز در شبکه های اجتماعی 47 سالگی را با هوشیاری از الکل جشن گرفت و پیامی دلگرم کننده برای کسانی که با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می کنند به اشتراک گذاشت.

این بازیگر برنده اسکار با گفتن اینکه سعی نمی‌کند حرف های عالمانه بزند، شروع کرد، اما گفت می‌خواهد تجربیاتش برای کسانی که ممکن است مانند دهه‌های پیش او با اعتیاد دست و پنجه نرم کنند، مفید باشد.

هاپکینز که زندگی اش می تواند بهترین مدل برای درمان اعتیاد سالمندان باشد، گفت: «من یک معتاد الکلی در حال بهبودی هستم . می‌دانم که در دنیا بی‌اعتنایی، نفرت و کودک آزاری است. با این حال من به خودم و سایر انسان ها می گویم: با خود مهربان باش. مهربان باش. از دایره مسمومیت با افرادی که به شما توهین می کنند دوری کنید. زندگی خود را زندگی کنید. به زندگیتان افتخار کنید.»

مطالب مرتبط را بخوانید:

او در ادامه توضیح داد که 47 سال پیش در “وضعیت ناامیدانه، در ناامیدی” به سر می برد و احتمالاً زمان زیادی برای زندگی نداشت، تا اینکه این شانس را داشت که روزی تصدیق کرد که مشکلی برای او وجود دارد.

او ادامه داد: “اما من متوجه نشدم که این یک نوع وضعیت، وضعیت روحی، جسمی، عاطفی به نام اعتیاد به الکل یا اعتیاد است.” من متخصص مواد مخدر نیستم. من در هیچ چیز متخصص نیستم. من هیچ چیز نمی دانم، جز اینکه زندگی ای پیدا کرده ام که هیچ کس مرا مورد آزار و اذیت قرار ندهد.»

هاپکینز به طور خاص توصیه ای برای جوانانی داشت که سرکوب می‌شوند : «به آنها گوش نده». او همچنین هر کسی را که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند از جمله افراد سن و سال دار علاقه مند به درمان اعتیاد سالمندان را تشویق کرد که با کسی که به آنها احترام می‌گذارد صحبت کنند، خواه مشاور باشد یا برای کسانی که به آن نیاز دارند، یک برنامه 12 قدمی مثل برنامه معتادان گمنام.

بازیگر فیلم تحسین شده «پدر» گفت: “برنامه های 12 قدمی در سراسر جهان وجود دارد.” «هر شهر، هر شهر کوچک، هر جامعه، برنامه‌های 12 مرحله‌ای که می‌تواند به شما در شناسایی آنچه هستید کمک کند. هیچ هزینه ای ندارد، اما به شما زندگی جدیدی می دهد.»

انتهای مطلب

دیدگاه ها

عباس علی

باورم نمیشه یه روزی به الکل اعتیاد داشته انگیزه گرفتم از خوندن سرنوشتش واقعا

ناشناس

پیشنهاد میکنم فیلم پدرش رو ببینید چون وقتی میبینید چقدر نابغه اس باو.ر داستان زندگیش براتون سخت میشه من با این فیلم بارها اشک ریختم خیلی تاثیر گذار بود و واقعا برای ترک اعتیاد سالمند این بازیگر اسطوره اس

ملیحه

ما چند بار تماس گرفتیم کمپ ها اما گفتن برای ترک اعتیاد سالمندان پذیرش ندارن خب بالاخره نفر باید بره یه جایی بخووابه که ترک کنه یا نه حالا جوون و پیرش چقدر فرقشه مگه که قوبل نمیکنن

م

من خیلی این بازیگر رو دوست دارم و چقدر خوب که از این نابغه به عنوان الگو برای ترک اعتیاد سالمندان اسم بردین ایشالا یه روزی اعتیاد ریشه کن شه همه خلاص شیم خودم سه ماه پاکیم

نرگس

برای اعتیاد سالمندان مطالبتون خیلی امیدوار کننده اس امیدوارم خانواده ما هم بتونه از شر این مریضی خلاص شه

سهیلا

من تا حالا برای ترک چند بار اقدام کردم ولی برگشتم پیش یه روانپزشکی میرفتم که به نظرم کارش خوب بود چون ریشه مصرف من خیلی روانی بود و از طرف اطرافیانم هیچ محبتی نمیبینم و بخاطر این برمیگردم رابطه ام هم با دوست پسرم خیلی داغونه حقیقت همون بیشتر باعث میشه حالم بد شه دعا کنیم برام

ی

سلام سوال من این هست که افراد مسن واقعا مشکل فشار خون بعد از ترک اعتیاد پیدا نمیکنن ؟

احسان

ممنونم من تمام مطلب ها تون در مورد سوء مصرف مواد در سالمندان رو خوندم عالی بود واقعا

صابر ت

سالم من حدود 62 سالم هست و دوست دارم ترک کنم خسته شدم واقعیاتش ولی نمیدونم یک سال بعد از ترک اعتیاد چه عوارضی میاد سراغم منظورم جسمی نیستا روحیه چون قبلا اینکارو انجام دادم خیلی پریشون شدم به مرور زمان همیم باعث شد باز برم سراغ موادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *