داروی ترک اعتیاد ؛ دامی که سودجویان در فضای مجازی پهن کرده‌اند!

داروی ترک اعتیاد اولین گزینه معتادانی است که از بیماری اعتیاد خود عاجز می شوند و درمان را جستجو می‌کنند اما برخی افراد این گزینه را با منافع شخصی خود به انحراف کشیده‌اند.

معتادی که تمایل به رهایی از اعتیاد داشته باشد موفق به ترک اعتیاد نمی‌شود مگر آن که موانع پیش روی مسیر خود را بشناسد. متاسفانه مسیر ترک اعتیاد یک شاهراه بزرگ و بدون دست انداز نیست. موانع بزرگی در این مسیر وجود دارد که یکی از آنها فریبی به نام داروی ترک اعتیاد است.

این که چرا معتادان در دام این فریب گرفتار می‌شوند به نگرش نادرست آنها درباره بیماری اعتیاد بازمی‌گردد. نگرشی که بر این باور غلط متکی است که ترک اعتیاد به معنی قطع مصرف است. اگر ترک اعتیاد را به معنای قطع مصرف فرض کنیم، یک تا دو هفته زمان لازم برای قطع مصرف اهمیتی فراوان پیدا می کند و معتادان می خواهند در این مدت زمان کمترین درد و خماری را تحمل کنند.

این نگرش نادرست معتادان موجب می شود که سودجویان با اختراعات و ابداعاتی مثل داروی ترک اعتیاد از یک سو جیب معتادان را خالی کنند. از سوی دیگر آنها را با داروهایی که اعتیادآوری و عوارض جانبی آن از مواد مخدر بیشتر است، تنها بگذارند.

متاسفانه نظارتی بر فضای مجازی وجود ندارد. سایت ها و پیج های اینستاگرامی مملو از آگهی هایی است که انواع  داروی ترک اعتیاد تبلیغ می کنند. این داروها را در ادامه معرفی می کنیم تا معتادان بدانند مصرف آنها نتیجه ای جز از دست دادن پول و سنگین تر شدن اعتیادشان ندارد.

متادون ؛ فریبکاری بزرگ تحت عنوان داروی ترک اعتیاد

تقریبا تمام کسانی که اکنون به متادون اعتیاد دارند برای ترک اعتیاد به این دارو پناه برده اند. این دارو یک محرک صنعتی و شبه افیونی به شمار می رود.  مبلغان و عطاری ها و برخی پزشکان ادعا می کنند می توان آن را برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار داد. این دارو مسکنی است که قدرت تسکین درد آن بالاست و به راحتی جایگزین مواد مخدر می‌شود. اما خود چنان اعتیادی ایجاد می کند که رهایی از آن بسیار مشکل است. طبق آمار اعلام شده توسط پزشکی قانونی بیشترین مرگ و میر معتادان نیز در سال 1400 بر اثر سومصرف متادون رقم خورده است.

داروی ترک تریاک

بوپرونورفین ؛ استفاده از عنوان دروغین دارو درمانی

قرص بوپرنورفین یاهمان ب2 زمانی برای معتادان ناشناخته بود. تبلیغات سنگینی درباره قرص ب 2 انجام می شد که در تمام آنها عنوان دروغین دارو درمانی به چشم می خورد. همه با دیدن دارو درمانی با بوپرونورفین تصور می کردند قرار است این قرص برای ترک معتادان معجزه کند! اکنون روشن شده است که معجزه ای در کار نبوده است.

افراد فراوانی در حال  حاضر به قرص ب 2 معتاد شده اند که قبلا تصور می کردند این قرص یک داروی ترک اعتیاد است و آنها هم در حال ترک اعتیاد هستند!

شربت تریاک؛ مخدر سنتی خانمان برانداز در شیشه

معتادانی که این دارو را از مراکز کاهش آسیب و کلینیک های ترک اعتیاد دریافت می کنند تصور می کنند این شربت همان تریاک یا شیره محلول در آب است. آنچه به عنوان شربت تریاک معروف شده محلول 1 درصد مورفین است. این محلول به شدت اعتیاد آور است و ترک آن به هیچ وجه آسان تر از تریاک یا حتی شیره نیست.

حب الشفا ؛ داروی ترک اعتیاد من‌درآوردی عطاری‌ها!

معتادانی که برای ترک اعتیاد به عطاری ها مراجعه کنند علاوه بر داروهای شیمیایی مثل متادون و ب 2 که مشخص نیست چطور به صورت غیرقانونی در عطاری ها عرضه می شوند، داروهای عجیب دیگری نیز دریافت می کنند که اصولا مشخص نیست در آنها چه ترکیباتی به کار رفته است!

یکی از این داروهای گیاهی که در عطاری ها حب الشفا نامیده می‌شود کپسولی با محتویات متنوع است اما هیچ مطالعه و تحقیقی درباره این محتویات انجام نشده و روشن نیست پودر چه گیاهی در این کپسول‌ها ریخته شده است! برخی سایت ها نوشته اند که آنچه عطاران به عنوان داروی ترک اعتیاد به فروش می رسانند مخلوطی از قرص های خواب آور و فلفل سیاه است!

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

Sanaz

خیلی ها با استفاده از این داروها اعتیادشون رو تشدید کردن

ساناز محمدی

با تشکر از مطالب شما.

سیما

فلفل سیاه اخه لعنتی؟؟؟ یکم مریم گلی و سیاه دونه هم اضافه کن که رحم رو کامل تصفیه کنه خب!

دامدار

این مملکت هم که همه جاش دامه…

ناشناس

سلام و سپاس از مطاب آموزنده شما🙏🙏🙏

ناشناس

درود بر شما

فریبرز

متاسفانه مام تو ین دام افتادیم 2 تومن پولمونو خوردن یه آبم روش

Kaveh

من تجربه خوردن متادون رو دارم
و بلایی که متادون سر من آورد از مواد مخدر خیلی بدتر بود خیلی …
خداروشکر با سختی تونستم از شر متادون خلاص بشم .
هر کسی فکر میکنه متادون یه داروی ترک اعتیاد هست. من تجربه کردم متادون خودش یه مخدر سنگینه که خیلی زود و نامحسوس دوز مصرفش میره بالا.

حمیرا ثاقب

ایشالا خدا از باعثو بانی این کلاهبرداریها نگذره برای ترک اعتیادم کلاه سرمون میذارن

ناشناس

از کی جماعت ایرانی اینقدر سود جو وفرصت طلب شد که حتی از عجز وبیچارگی ودرماندگی،درمانده ترین قشر هر اجتماع هم پول در بیاره😔😔😔😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *