خبری امیدبخش برای معتادان سالمند

معتادان سالمند تصور می کنند نباید خود را درگیر فرایند درمان اعتیاد سالمندان کنند چرا که پذیرش این فرآیند از توان جسم و ذهن آنها خارج است. این درحالیست که یافته‌های علمی این باور را مردود می‌کند.

به گزارش ترک باما، شاید تصور کنیم مغز و ذهن یک فرد سالمند کاملا ضعیف تر از یک فرد جوان عمل می کند اما این تصوری اشتباه است. چه بسیارند معتادان سالمند که به دلیل تصور اشتباه از قدرت ذهن و جسم خود از قرار گرفتن در فرآیند درمان اعتیاد سالمندان خوددداری می‌کنند.

پژوهش های انجام شده بر مغز افراد 60 سال به بالا ابعادی از قدرت ذهن سالمندان را روشن کرده است که می تواند برای بسیاری از آنها از جمله معتادان سالمند امیدبخش باشد.

بر اساس اعلام کانال تلگرامی سایکوپرس، مدیر دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا این موضوع را به چالش کشیده است که مغز یک انسان مسن دارای قابلیت کمتر و انعطاف پایین‌تر است.

بر اساس تحقیقات وی، در مرحله سالمندی تداخل و همکاری بین طرفین نیمکره‌های چپ و راست مغز هماهنگ‌تر عمل کرده که باعث خلاقیت بیشترمان می‌گردد. به همین دلیل است که بین افراد ۶۰ ساله خصوصیات فردی را پیدا می کنید که مانند این است که گویا دوران خلاقیتشان تازه شکوفا شده است.

البته سرعت فعالیت مغز در سالمندان به سرعت دوران جوانی نیست، ولی بسیار قابل انعطاف‌تر است. و بهمین دلیل است که با بالا رفتن سن تصمیم‌گیری‌ها صحیح‌تر و کمتر در معرض احساسات منفی قرار داده می‌شوند. نقطه اوج فعالیت عقلانی ما در حدود هفتادسالگی بروز می‌کند، زمانیکه مغز با تمام توان خویش بکار گرفته می‌شود.

مطالب پربازدید را بخوانید:

سن بالا دلیلی برای ناتوانی ذهن معتادان سالمند نیست

نکته جالب دیگر این که در حقیقت بعد از ۶۰ سالگی شخص از هر دو نیمکره مغزی بطور همزمان بهره گیری می‌نماید. در این مرحله از سن، شما میتوانید مسائل بغرنج‌تر و پیچیده‌تری را حل کنید.

این تحقیقات نشان می دهد اگر شخص زندگی سالمی را برگزیده و تحرک کافی داشته باشد و یک سری حرکات فیزیکی را انجام بدهد و از تمام ظرفیت مغزی‌اش استفاده کند، خرد ورزی وی با بالا رفتن سن کاهش نمی‌یابد بلکه بطرف  بهتر شدن می‌رود.

بسیاری از معتادان سالمند بعد از پشت سر گذاشتن فرآیند درمان اعتیاد سالمندان، نیروی جسمی و ذهنی جدید و فوق العاده ای در خود حس می کنند. اکنون می توان به معتادان سالمند این پیام را داد که بالا بودن سن آنها دلیلی برای ناتوانی ذهنی و  ناامیدی و خودداری از ترک اعتیاد نیست.

انتهای پیام

دیدگاه ها

علی

انشالله ک خیره

ناشناس

چه خوب

محمد

چه اطلاعات جالبی! ممنون از بازنشر اونها برای خوانندگانتون

اکبر

سلام حاجی ما میگه من سالمند هم بشم میزنم ، سن فقط یه عدده! همیشه میشه مواد زد به نظر حاجی

یزدان

چقدر اون قسمتی که در مورد افزایش خلاقیت تو 60 سالگی نوشتید برای من امید بخش بود هرچند مشکل اعتیاد ندارم ولی خوشحالم که تو این سن می‌تونم بیشتر از 30 سالگی روی خلاقیتم حساب باز کنم

جنیدی

درمان اعتیاد سالمندان خیلی صبوری می خواد مخصوصا در هفته های اول ولی بعدش همکاری می کنن چون عاقل تر هستن و مشکلاتی که بعد از ترک اعتیاد جوان ها پیش میاد برای اونا دیگه معنایی نداره مثلا جوونا بعد از ترک اعتیاد مشکل ازدواج دارن مشکل اشتغال دارن مشکل مسکن دارن ولی معتادای سن بالا دیگه از این مشکلات ندارن

فرزانه

عموی من تو 75 سالگی ترک کرد جالب بود که 80 درصد امراضی هم که داشت خوب شد الکی جو میدن تو سن بالا نمی شه ترک کرد

ناشناس

معتاد سن بالا بدبخته چون ترک میکنه تازه میفهمه یه عمر بد زندگی کرده

شهاب

چقدر این مطلب برای من امید بخش بود اصلا حتی فکرشم نمیکردم که به پدرم پیشنهاد بدم ترک کنه چون فکر میکردم نمیتونه اما الان واقعا روحهی گرفتم ممنون بابت این مطلب خوب

ویدا

تا چند سال دیگه ایران یه عالمه معتاد سالمند خواهد داشت چون جمعیت کشور داره به سرعت پیر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *