ترک هروئین در خانه و هر آنچه درباره آن باید بدانید

ترک هروئین در خانه دشوار و طاقت فرساست اما غیرممکن نیست بنابراین اگر تصمیم خود را در این باره گرفته اید در ادامه با ما همراه باشید و آگاهی خود را افزایش دهید.

به گزارش ترک باما، اعتیاد به هروئین همیشه آنقدر ترسناک بوده که فرد مبتلا به این اعتیاد به سادگی نمی تواند حتی درخواست کمک کند. درخواست کمک برای ترک اعتیاد به هروئین مستلزم آن است که یک فرد بپذیرد به این ماده مخدر معتاد است و به این امر اقرار کند. همین اقرار کافیست که فرد از سوی نزدیکان و آشنایان خود مورد سرزنش قرار بگیرد و طرد شود.

به همین دلیل است که بعضی معتادان به این ماده مخدر به این سمت و سو سوق پیدا می کنند که ترک هروئین در خانه و بدون حضور در مراکز درمانی و کلینیک های ترک اعتیاد را تجربه کنند.

مطالب مهم را بخوانید:

ترک اعتیاد به هروئین چقدر طول می کشد؟

درمان این اعتیاد از نظر جسمانی ممکن است چند روز طول بکشد. این که این زمان یک هفته به طول بینجامد یا دو تا سه هفته، بسته به شدت اعتیاد فرد و مدت زمانی که هروئین مصرف کرده است، دارد. در حالی که انواع مختلفی از درمان های موجود برای درمان مخدرهای مورفینی مثل هروئین وجود دارد، سفر هر فرد به سمت بهبودی از اعتیاد منحصر به فرد خواهد بود و نیاز به مراقبت های سفارشی متناسب با نیازهای خاص او دارد.

این بدان معنی است که روش درمانی مناسب برای یک فرد 30 ساله ممکن است برای یک فرد 40 ساله چندان کارآمد نباشد. ضمنا روشی که برای درمان اعتیاد و ترک و سمزدایی یک فرد با مصرف 2 گرم در پیش گرفته می شود شاید برای کسی که روزی 4 گرم مصرف دارد، به کار نیاید.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

فرآیند سم زدایی و بدن شگفت انگیز انسان

اولین مرحله ترک هروئین در خانه سم زدایی نامیده می شود.  سم زدایی فرآیندی است که در آن افراد از مصرف مواد مخدر به طور کل خودداری می کنند. البته ممکن است قبل از آن یک فرد سم زدایی را آغاز کند بتواند مصرف خود را به طور داوطلبانه کاهش دهد. در این فرآیند بدن انسان که یک ارگانیسم هوشمند و شگفت انگیز است خود را از هر گونه اثر باقی مانده خلاص می کند. علائم ترک هروئین می تواند از چند روز تا چند هفته ادامه یابد. این مدت بسته به سابقه مصرف و وضعیت کلی سلامت فرد قبل از شروع درمان است.

ترک هروئین در منزل

در طول مدت سم زدایی، برای افرادی که فرآیند سم زدایی را سپری می کنند، دسترسی فردی که در مورد درمان اعتیاد و جنبه های جسمانی و روانی آن صاحب تجربه باشد بسیار مهم است. چنین فردی می تواند در صورت نیاز، هر گونه عارضه احتمالی مرتبط با ترک را به سرعت برطرف کرده و در صورت لزوم معتاد در حال ترک را به پزشک و مراقبت های پزشکی برساند.

با این حال، باید توجه داشت که همه انواع سم زدایی با تحمل مقداری درد و عوارض خماری همراه است. بنابراین لطفاً قبل از انتخاب روش سم زدایی خود و اصولا قبل از برنامه ریزی برای ترک هروئین در خانه خود را از نظر ذهنی برای پذیرفتن مقداری عوارض خماری آماده کنید. فراموش نکنید که رهایی از اعتیاد به هروئین بسیار ارزشمند است و این رهایی مثل هر چیز ارزشمند دیگر در این دنیا، ارزان و بی دردسر به دست نمی آید.

ترک هروئین در خانه بدون دارو ممکن است؟

درمان اعتیاد به هروئین در خانه بدون داروهای جایگزین می تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر به این کار مصمم باشید با تعهد و قبول سختی های آن، امکان پذیر است.

اولین قدم برای درمان اعتیاد به هروئین در خانه بدون داروهای جایگزین، درک شدت خماری و متعهد شدن به ایجاد تغییر است. این درک شامل اذعان به این است که هیچ راه حل سریع یا یک شبه برای ترک هروئین وجود ندارد. بنابراین هر کس به شما داروی جادویی پیشنهاد می کند که ترک هروئین در خانه را راحت می کند احتمالا کلاهبردار است یا شما را به سمت پرتگاه یک مخدر دیگر می فرستد. این داروها ممکن است شامل متادون و بوپرونورفین باشند که مصرف آنها بدون کنترل درمانگر متخصص اعتیاد، به اعتیادی مشابه اعتیاد به هروئین می انجامد. در واقع این کار از چاله درآمدن و به چاه افتادن است!

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

بهبودی از یک اختلال مصرف مواد افیونی در حد هروئین هم از طرف فردی که با سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می کند و هم از طرف اعضای خانواده وی – خصوصا همسر – که در این فرآیند دشوار این فرد را حمایت می کنند، به زمان، تلاش و صبر نیاز دارد.

هنگامی که شخصی کاملاً خود را متعهد به بهبودی کرد، باید آماده مقابله با وسوسه ها باشد و برنامه ای برای مدیریت هوس های خود ایجاد کند. در عین حال این فرد باید از محرک های عود بیماری اعتیاد خود اجتناب کند. مثلا افرادی که قبلاً با آنها مواد مخدر مصرف می کرده یا مکان هایی که در آنها مصرف می کرده را هم مثل خود مواد ترک کند.

بهترین راهکار برای این گونه پرهیزها ملحق شدن به گروه هایی مثل انجمن معتادان گمنام(na) است.  این گروه ها اکنون خدمات خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری نیز ارائه می دهند که بسیار مناسب برای متقاضیان ترک هروئین در خانه است.

در نهایت، درگیر شدن در فعالیت‌های خودمراقبتی مانند یوگا، مدیتیشن، نویسندگی و غیره، همگی راه‌های بسیار خوبی هستند که سطوح استرس بعد از ترک را مدیریت می‌کنند.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

منصور

سلام کاش می گفتین برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم بهتره ؟ من فکر نمیکنم خشک و خالی بتونم ترک کنم تو خودم همچین همتی رو نمی بینم

حامد

من میخوام تو خونه هروئین ترک کنم ولی چرا میگین داروی جایگزین مصرف کنم خوب نیست مصرفم رو سبک تر میکنم باهاش دیگه

اکبر

بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد هروئین چیه؟ دختر من داره عروسی میکنه نمیخوام دومادم و خانواده اش بفهمن من مصرف کننده ام اگر راهی سراغ دارین ثواب داره جواب بدین

ناشناس

آقا شما که مینویسین ترک هروئین بدون دارو میدونی چه دماری از روزگار ما در میاد آخه یه مسکن نذاریم دهنمون یعنی عین گراز 30 روز از درد ارررررر بزنیم

نصرت

راست میگه والا برای ترک هروئین چی بخوریم همینجوری خشک و خالی نمیشه به ولله

نادر

ترک هروئین تو خونه پوست میکنهههه قشنگ برین کمپ بخوابین آبرو و حیثیتتون به فنا میره بخواین تو خونه بخوابین ترک کنید من کردم شما نکنید

کمیل

من وقتی بر میگردم تو خونه مصرفم چند برابر میشه اصلا خونمون رو که از دور تو کوچه میبینم دلم میخواد برم مصرف کنم نمی دونممم خیلی چرا چون وضعیت خونمون خیلی هم داغون نیست ولی منم میگم ترک اعتیاد تو خونه خوب نیست هم خودتون هم بغل دستی هاتون عذاب میکشن

مژگان

سلام شوهر من یه سری مشکلات خانوادگی داره با زن سابق و بچه هاش من نمیدونم اگر اعتیادش رو بذاره کنار این مسائلش تموم میشه یا نه ؟ به نظر شما چیکار کنم البته قبلا برای ترک هروئین کمپ خوابیده ولی خودش میگه دوستش خیلی وسوسه‌اش کرده که برگشته

ناشناس

من حس میکنم خیلی کم آوردم خیلی مصرفم رفته بالا و دائم خمار میشم کاش میشد همیشه مواد بهم حال میداد مصرف میکردم اصلا برام مهم نبود عمر و جوونیم هم به باد بره فقط بهم حال میداد همون دلخوشی های سابق رو باهاش داشتم اما ندارم

ناشناس

من روز چهارم ترک هروئینم پدرم در اومده چیکار کنم؟

ناشناس

اینقدر قیمت جنس رفته بالا که اگر نخوایم هم دیر و زود باید ترک کنیم پول خون باباشون کردن موادو اینجوری میخوان مارو ترک بدن کثافتا

ناشناس

من 6 سالی میشه که دارم مواد میزنم حالمم بد نیست ننه و بابام و زنم گیر دادن برو ترک کن چرا ترک کنم من که مشکلی ندارم پولم خوب درمیارم با موادمم خوشحالم ترک برای اونایی که بدبختی میکشن من دوستش دارم فقط زنم داره اذیت میشه خیلی یه راهکاری برای راضی کردن اون ندارید

ناشناس

تنها راه حل ساده ترک همینه
شما که تصمیم گرفتین ترک کنین
با خودش بزارین کنار
یعنی شده با روزی ۳ تا دود ……

دوست همدرد

سلام دوستان همدرد
اگه واقعا قصد ترک کردن دارین بادمنوشهای گیاهی ویسری پودردستسازباکمترین درد بزارین کنار
من خودم اینکارو کردم وبه دوستان هم توصیه میکنم ولی حواستون باشه از پیجهای صاحب سگ صفت خرید نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *