ترک قرص ب 2 ؛ افشای پشت پرده فریبکاری نُخاله‌های دو صنف محترم!

یکی از اقداماتی که به ترک قرص ب 2 کمک می‌کند، اطلاع رسانی صحیح درباره این قرص و افشای فریبکاری نخاله‌هایی است که خود را به دو صنف محترم جامعه وصله‌پینه کرده‌اند!

حاصل تلاش معتادان خسته و به ته‌خط رسیده برای ترک اعتیاد، گاه چیزی شبیه از چاله به چاه افتادن است! آنها ناامید و سرگردان هر راهی را برای ترک اعتیاد جستجو می‌کنند. متاسفانه بسیاری از آنها در دام هر شیاد و حقه‌بازی که وعده ترک به آنها می‌دهد، می‌افتند.

قرص ب 2

ترک قرص ب 2 : پشت پرده اول – افتادن به دام شیادان قانونی!

برای درک پیچیدگی‌هایی ترک قرص ب 2 باید داستان اعتیاد به این قرص جهنمی را از ابتدا بازخوانی کنیم.  اعتیاد به قرص ب 2 (بوپرنورفین) برای اغلب معتادان داستانی متفاوت از اعتیاد به دیگر مواد مخدر است. برخلاف دیگر مواد مخدر کسب وکار این قرص در دست کاسب‌های خلافکار و تابلوی همیشگی نیست.

بخش عمده کسب وکار قرص ب 2 در واقع یک کار کاملا قانونی در روز روشن است. هیچکس تاکنون مزاحم شیادانی که در لباس درمانگر مشغول این کسب وکار و چپاول معتادان هستند، نشده است.

این شیادان ظاهر بسیار فریبنده‌ای دارند. برخی از آنها عنوان پزشک متخصص ترک اعتیاد را یدک می‌کشند. طنز تلخ ماجرا این که برخی از این حقه بازها ترک قرص ب 2 را هم در پکیج خدمات خود گنجانده‌اند!

آنها با لباس های سفید در مطب‌های شیک خود نشسته‌اند. از نهادهای قانونی تاییدیه دارند. حتی بورد تخصصی خود در ترک اعتیاد را به دیوار مطب‌شان نصب کرده‌اند! پرسشنامه‌ای طولانی به معتادان می‌دهند تا پر کنند و نهایتا نسخه‌ای می‌نویسند که  قرص ب 2 در آن خودنمایی می‎کند. نسخه‌ای که نه تنها گره‌ای از معتادان باز نمی‌کند بلکه گرفتاری آنها را دوچندان می‌کند.

معتاد نگون‌بخت به هوای ترک‌اعتیاد، قرص‌های ب 2 را مصرف می‌کند. نه هشداری درباره اعتیادآور بودن این قرص‌ها به معتاد داده می‌شود و نه از اثرات مخرب جانبی آنها مطلع می‌شود. در حالی که باید این قرص‌ها به مدت بسیار محدود برای وی تجویز شود، تجویز قرص‌ها نسخه پشت نسخه تکرار می‌شود.

مطالب پربازدید را بخوانید:

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

قرص ب 2

ترک‌قرص ب 2 : پشت پرده دوم – قرص‌فروشی زیرمیزی عطاری‌های طماع!

پیش از این گفتیم که ترک قرص ب 2 مستلزم شناخت ابعاد  بازار سیاه این قرص است.  برای مبارزه با ترویج اعتیاد به قرص ب 2 باید دانست بخش مهم دیگری از کسب وکار این قرص در دست نخاله‌های یکی از اصناف قدیمی جامعه است.

در واقع، علاوه بر برخی پزشکان پشت کرده به قسم‌نامه بقراط – حساب پزشکان شریفی که در کار درمان اعتیاد اصول حرفه‌ای و اخلاقی را رعایت می‌کنند و از درمان معتادان برای خود جیب ندوخته‌اند، کاملا از هم صنفان بی‌وجدان خود جداست – برخی عطاری‌ها هم در بازار سیاه پررونق فروش قرص‌ب 2 فعالیت می‌کنند.

متاسفانه فروش قرص ب 2 در شمار قابل توجهی از عطاری‌ها رایج است البته به صورت پنهانی، زیرمیزی و یواشکی! باور این که در بین عطاری‌ها که همیشه به عنوان درمانگران سنتی جامعه مورد اعتماد بوده‌اند، چنین طمع‌کاران بی‌وجدانی یافت شود، سخت است. صد البته هنوز هم تعداد عطاران شریف و قابل اعتماد کشور بسیار بیشتر از متخلفان این صنف است.

مطالب پربازدید را بخوانید:

با کمال تاسف به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک برخورد قانونی کارسازی با فعالان کسب‌وکار قرص ب 2 صورت گیرد. اگر شما یا عزیزانتان دچار بیماری اعتیاد هستید و قصد دارید در مسیر بهبودی گام بردارید، باید مراقب باشید که در دام برخی پزشکان و عطاران که خواسته یا ناخواسته اعتیاد به قرص ب 2 را ترویج می‌کنند، نیفتید.

باید دانست ترک قرص ب 2 مسیری بسیار دشوار دارد. مسیری که حتی برای بعضی معتادان از ترک سنگین‌ترین مواد مخدر هم دشوارتر بوده است. در آینده از روش های ترک قرص ب 2 بیشتر خواهیم گفت.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

عباس

همه جای نوشته دون به کناز اون قسمتی که نوشتین بعضیا مواد سنگین میزدن گذاشتن کنار این قرص کوفتی رو نمیتونن بذارن کنار عالی بود. من ۳ سال هر چی فکر کنید زدم ولی الان ۵ ساله نمیتونم این قرص لعنتی رو بذارم کنار مادر زنمم شرط کرده بود باید ترک کنم و اینقدر عجله کرد که منو مجبور کردن با ب۲ بذارم کنار توروخدا چند هفته خماری بکشید خودتونو بدبخت نکنید

ساناز

با سلام
دایی من معتاد بود جای تریاک بهش قیر داده بودن و باعث مرگش شد
تشکر از زحمات شما

تاران

باعث تاسف است.

اکبر

این قرص معلوم نیست چیه مصرف که میکنی واقعا انگار مواد زدی گاهی اوقات از مواد هم بیشتر گیرایی داره
ولی خب میای چشم رو درست کنی ابرو هم خراب میشه از اعتیاد به مواد میری رو اعتیاد به قرص این دارو وابستگی شدیدی داره حاجی ما مصرف میکنه

داود

واقعا درست اشاره شد به عوارض ب2 من خودم مصرف کردم واقعا وابستگی پیدا میکنی بلافاصله بعد از مصرف از سر شروع میشه کم کم تمام بدن رو تحت تاثیر میزاره
ولی نکته که باید رعایت بشه دوران مصرف باید مصرف رو تو هفته اول کم کرد وبه یک چهارم رسوند و بعدمصرف رو قطع کرد واز کشیدن سیگار هم حتما پرهیز کرد
من یک ماه درگیر بودم تا متوجه تغییرات زیادی شدم تو رفتارم فوق‌العاده توکار کردن تاثیر داره جوری شده بود وقتی صبح یه قرص زیر زبون میزاشتم تا 8 شب بکوب کار می‌کردم و بعد دوهفته تمام سیستم بدنم بهم ریخت و آشفتگی واظطراب وابستگیش داشت روانم رو بهم می‌ریخت که تصمیم گرفتم به نصف وهفته آخر به یک چهارم ونهایتا به قطع مصرف منجر شد
ولی شخصا توصیه نمیکنم ب2 رو برای ترک جایگزین کنید ولی اگر هم مجبور به مصرف شدید کمتر از یک هفته به صورت روزانه‌ از دوز مصرف کم کنید وبعداز مصرف کردن یک چهارم فورا مصرفش رو قطع کنید واجازه ندید بیشتر از یک هفته درگیر این نوع قرص بشید

ضیغمی

با آرزوی سعادت و سلامت برای همگان. از این که در جامعه ما انقدر معضل اعتیاد ریشه دار شده متاسفم. این که تعدادی از پزشکان و عطاران هم به سو استفاده از معتادان دست بزنن خیلی جای تاسف داره. پس نهادهای قانونی چه می کنن در این کشور؟

Sanaz

قرص بی 2 عطاری تو محل ما می فروشه من همیشه برای شوهرم می خرم. هر قرصی 5 هزار تومن. نسخه داشته باشی داروخونه ها یک بسته 10 تاییشو میدن 1800 تومن. خود دکترا هم قرصو می فروشن البته از لفاف درمیارن و میریزن توی پاکت

زهرا

من معمولا تایید نمیکنم اما جدی عالی بود این قرص بشکل خاص مصرف میشه باید حتما قطع مصرفش در عرض ۲هفته باشه
مقاله بسیار عالی بود
اگر فرصت بود بعدها خواهم گفت بی ۲ترامودول و متادون چه بر سر جوانان آورد

طاها

این عمل پزشکان و عطاران شاید از سر ناآگاهی اون هاست، چون از ترکیبات شیمیایی این قرصها و اثار مخربشون اطلاعی ندارن و تنها با عنوان یک مسکن قوی میشناسن و برای معتادان تجویز میکنند. غافل از اینکه با این عمل ناشیانه فرد معتاد رو دچار مشکل بزرگتری میکنند.

اکبری

چقدر آگاهی از این موضوع که یک عده‌ای از تمایل به ترک عده‌ای معتاد که پر از درد و ناامیدی هستن سوء‌استفاده میکنند دردناک و تاسف‌باره.
ممنون از تولید محتوایی که به آگاهی جامعه کمک میکنه

جعفر

من بی ۲ مصرف نکردم ولی اگر مثل ترامادول باشه پس معلومه خیلی مزخرفه

Kaveh

سلام .من تجربه شخصیمو میگم
دوستم بی ۲ میخورد روزی شش عدد و پزشکش بهش گفته بود تا اخر عمر حتی روزی ده تا هم بخوری هیچ عوارضی نداره و جالب اینکه خود پزشک قرص ها رو ۲۰۰ تا ۲۰۰ تا بهش میفروخت.که البته تعداد زیادی هم آقای دکتر مشتری داشت.
بالاخره به اصرار من قرار شد یه روز نخوره تا ببینیم این قرص واقعا بدون عوارضه یا نخوردنش مشکل سازه…
چشمتون روز بد نبینه مثل مار به خودش میپیچید. کار کشید به اورژانس.تازه متوجه شد چه سمی میخورده. البته توی دوران مصرف بی ۲ هم خیلی عصبی و پرخاشگر شده بود و رفتاراش واقعا غیر قابل تحمل بود.
خلاصه با برنامه ریزی و کاهش مصرف پلکانی و کمک خانواده قرص بی ۲ رو ترک کرد.

رستم

چیزی که معلومه اینه که مسئولین بی سواد و نا آگاه هستند و حالا حالا ها زمان میبره تا بفهمند و جایگزین بشند و سرشون از سرگرمیهاشون در بیاد و به این چیزها بپردازند

سارا

خیلی جالب بود. ممنون

رضا

تو رو خداااااا ب۲ نخورید
من بعد ۱۰ سال مصرف تریاک تصمیم به ترک گرفتم و توی ۳ روز درد و خماری قابل تحمل تریاک ترک کردم ولی متاسفانه بعد یکسال دوباره درگیرش شدم و اینبار به خاطر ترس از اون درد و خماری به ب۲ رو آوردم ، بعد مصرف ۶ ماه دوزش رو از روزی ۲ تا به یک چهارم رسوندم ، ولی هر کاری کردم این یک چهارم نمیتونم کنار بزار ، به محض اینکه یک ساعت از زمان مصرفش میگذره و استفاده نمیکنی ، تمام بند بند وجودت از هم میخوان جدا شن ، جوری اعصاب و روحت میریزه بهم که میخوای دنیا رو بهم بریزی ، بالاخره بعد ۵ سال مصرف که نتونستم بزارم کنار دوباره به تریاک رو اوردم و بعد مصرف ۶ ماه تریاک و بیرون شدن عوارض قرص ب۲ ، تونستم با تحمل ۳ روز خماری قابل تحمل کنارش بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *