ترک شیشه بدون دارو ؛ 3 روش ترک دادن معتادان بی‌پول !

ترک شیشه بدون دارو کار ساده‌ای نیست اما اگر مصمم و با انگیزه هستید موفقیت شما کاملا امکان پذیر است. البته اراده و انگیزه در این مسیر کافی نیست و آگاهی از برخی اصول هم برای شما الزامی است.

بگذارید از همین ابتدا روراست باشیم! ترک شیشه بدون دارو روشی است که بیشتر مد نظر معتادان بی‌پول است. ترک شیشه برای معتادان پولدار که از امکانات و شرایط مالی خوبی برخوردارند، متفاوت است. این گروه از معتادان می‌توانند در کلینیک‌ها از مراقبت‌های تخصصی پزشکی و دارو درمانی در دوران سم‌زدایی بهره‌مند شوند. ضمنا شرایط مالی به آنها اجازه می‌دهد بعد از سم‌زدایی به صورت بلندمدت از خدمات روان درمانی استفاده کنند.

مطالب مهم و پربازدید درباره بهبودی از اعتیاد را بخوانید:

خبر خوش اینکه معتادانی که از تمکن و قدرت مالی برخوردار نیستند نیز برای ترک شیشه شانس کافی دارند. آنها می‌توانند ترک شیشه بدون دارو را تجربه کنند و از خدمات روان درمانی حرفه‌ای هم بی ‎نیاز باشند.

برای مشاوره تخصصی رایگان درباره ترک اعتیاد به تریاک، شیشه، متادون،
شربت تریاک و سایر مخدرها با شماره 09194085047 تماس بگیرید

در ادامه 3 اصل ترک شیشه بدون دارو و با کمترین احتمال بازگشت و لغزش را مرور می‌کنیم. آگاهی از این اصول می‌تواند برای معتادان بی پول بسیار مفید باشد. یادآوری می‌شود این اصول از تجربه معتادان در حال بهبودی بدست آمده است.

اصل 1. ترک شیشه بدون دارو در خانه امکان پذیر است

می‌دانیم که این اصل مخالفان فراوانی دارد اما تجربه نشان داده سم زدایی شیشه بدون دارو در منزل شدنی است. بله درست شنیدید! اگر پولی برای بستری شدن در کلینیک‌ها ندارید در خانه هم می‌توانید شیشه را ترک کنید.

واقعیت این است که سم‌زدایی شیشه معمولا درد جسمانی چندانی ندارد. بنابراین داروی ضروری نیز لازم ندارید. روزهای ابتدایی قطع مصرف شیشه، معتادان عموما بی‌حال و خوابالود خواهند بود و روزهای بعد هم بی‌حال و عصبی.

این وضعیت به کلی با سم‌زدایی مواد مخدر مورفینی که در هفته اول آن معتاد درد فیزیکی بی امانی دارد، و دارو می تواند درد وی را کاهش دهد، متفاوت است.

اکنون صدای مخالفان ترک شیشه بدون دارو در منزل بلند می‌شود که مشکل معتاد به این ماده هنگام سم زدایی فقط درد فیزیکی نیست! او عصبی، بدخلق و غیرقابل کنترل می‌شود. حضور چنین فردی در خانه برای خود وی و دیگران خطرآفرین است.

این حرف کاملا درست است اما بی پولی هم مشکلی نیست که بتوان به سادگی حلش کرد! توصیه ما این است که اگر معتاد بی پولی هستید و می‌خواهید در منزل ترک کنید بهتر است محیط منزل آرام باشد. ضمنا یک فرد صبور و دارای تجربه ترک اعتیاد به شیشه هم برای کمک به شما آنجا حضور یابد.

ترک شیشه بدون دارو

اصل 2. ترک شیشه با روشی تا حدودی شبیه به ماتریکس اما رایگان!

از همان روزهای ابتدای سم زدایی، معتادان به شیشه می توانند در جلسات NA شرکت کنند. موثر بودن جلسات NA در ترک شیشه بدون دارو را تجارب هزاران معتاد در سراسر جهان تایید می‌کند.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که در کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد روش ماتریکس اجرا می‌شود. ماتریکس روشی برای ترک اعتیاد بدون دارو است. وارد جزئیات این روش نمی‌شویم اما همین قدر بدانید که ترک به روش ماتریکس توسط روانشناسان متبحر اجرا می‌شود و طولانی‌مدت و پرهزینه است.

موضوع جالب این که معتادانی که روش ماتریکس را تجربه کرده و در جلسات NA نیز شرکت کرده‌اند می‌گویند تشابه فراوانی بین روش‌ها و راهکاری ماتریکس و آنچه در جلسات NA شنیده اند یافت می‌شود.

برای مشاوره تخصصی رایگان درباره ترک اعتیاد به تریاک، شیشه، متادون،
شربت تریاک و سایر مخدرها با شماره 09194085047 تماس بگیرید

به عنوان مثال در ترک شیشه بدون دارو به روش ماتریکس، مشاوران حرفه‌ای تلاش می‌کنند «وسوسه» را به معتادان بشناسانند. علاوه بر این، آنها مهارت‌های پیشگیری و مهار وسوسه را به معتادان آموزش می‌دهند. این دقیقا همان اتفاقی است که در جلسات NA نیز به گونه‌ای موثر می‌افتد. قطعا تفاوت‌های اساسی بین روش ماتریکس و جلسات NA وجود دارد اما در یک نکته شکی نیست. این که جلسات NA در ترک شیشه بدون دارو بسیار موثر است و هزینه سنگین روش ماتریکس را هم ندارد.

شرکت در جلسات انجمن‌معتادان‌گمنام(NA) برای همه معتادانی که تمایل به ترک مواد مخدر دارند، آزاد و رایگان است.

روش 3. بستری شدن در خانه های بهبودی ارزان قیمت

خدمات سم زدایی مواد مخدر از جمله شیشه علاوه بر کلینیک‌ها و کمپ‌ها در خانه‌های بهبودی هم انجام می‌شود. برخی از این خانه‌های بهبودی خیلی لوکس‌تر و گران‌تر از کمپ‌ها و حتی کلینیک‌ها هستند. بعضی دیگر از آنها خدمات خود را ارزان‌تر به معتادان عرضه می کنند. برای ترک شیشه بدون دارو می توانید به این خانه های بهبودی مراجعه کنید.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

ساناز

با سلام
ممنون میشم اگه درباره شیشه بازم مطلب بذارید. من گاهی پا میده می کشم باورم نمیشه معتاد بشم اما می خوام بیشتر از این ماده بدونم بلکه ترس جای لذتو بگیره

الهام

مطلب متفاوتی بود درباره ترک شیشه . یعنی خیلیا از بی پولی ترک نمی کنن؟ خب پس چطوری پول موادشونو جور می کنن

مهسا

پدر شوهر من شیشه مصرف میکنه و خانواده‌اش میخوام بیارن بذارمش خونه ما تا ترک کنه چون تو این شهری که ما هستیم کسی نمیشناسشون من خیلی مخالفت کردم چون بچه کوچیک دارم و میترسم بلایی سر بچه‌ام بیاره یه وقت تا الان با شوهرم چند بار مفصل دعوا کردم حتی کتک کاری هم کردیم توروخدا بگید برن کمپ من و بچه‌ام چه گناهی کردیم نه سر پیاز بودیم نه ته پیاز

الهام

ممنون از مطالب مفیدتون

فائزه

خب خداروشکر حداقل یه درد فقیر فقرا بدون پول هم رفع میشه!
احتمالا این روش ترک شیشه برای خیلی ها راحت تر باشه؛ هرچند که خطراتی هم به همراه داره اما دیگه نگران جور کردن پول و خرج کردنش نیستن و تنها مشکلشون سم زادیی و ترک موادشون هست.

اکبر

شیشه خیلی مخدر ناجوریه واقعا مخربه عذاب اوره

Kaveh

شیشه یه ماده مخدر خطرناکه. اولین چیزی که ازت میگیره زیبایی چهره است. بعد دندونات بعد اعتماد به نفست بعد اخلاق و اعتبارت. و خیلی بی سروصدا تو رو نابود میکنه. شیشه واقعا ترسناکه

حمیدرضا

دقیقا درسته
شیشه ترسناکترین مواده باید در موردش بیشتر اطلاع رسانی کنید

مهدی

فکر نمی کردم دنیای اعتیاد انقدر پیچیده و بزرگ باشه

ف

به نظر من بدترین نوع افیون همین شیشه اس پدر من تا زمان مرگش شیشه مصرف میکرد همیشه هم تو توهم بود ما دیگه از خدامون بود بمیره راحت شیم
یه بار ما خونه نبودیم نمی دونیم چه توهم کوفتی زده بود وقتی رسیدیم خواهرمو غرق خون پیدا کردیم الانم برادرم گرفتارش شده بابای ما تنها ارثی که برای ما گذاشته همین دود بود فکر میکردیم میمیره تموم میشه ولی حالا داداشمون جا گذاشته جای پای اون

ناشناس

سلام وقتتون بخیر
یکی از همکارای من تازه عروسه و شک داره که شوهرش اعتیاد داره یا نه میخواست از شما در اینباره کمک بگیره ولی روش نمیشه بهتون زنگ بزنه امکانش هست من با شما تماس بگیرم یا حتما باید خودش باشه ؟

ناشناس

من حدود 5 سال پیش با یه اعتیاد شدید شیشه رفتم کمپ خوابیدم اون موقع زنم هنوز ول نکرده بود بره ولی اینقدر من شورشو در آوردم که بچمو برداشت و از طریق دادگاه ازم طلاق غیابی گرفت
کاش الان بود می دید من پاک شدم و برمیگشت
بچه ام منو تو خیابون ببینه نمیشناسه خیلی درده

ناشناس

من تو مواد زدن سر نترسی دارم متاسفانه ولی با اینحال این یه قلمو نزدم نمیدونم بعضیا با چه دلی میرن سمت این لعنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *