ترک شربت تریاک ؛ 3 نکته که ترک شربت اپیوم را آسان می‌کند

ترک شربت تریاک بعد از گران شدن این ماده مخدر رواج یافته اما برای موفقیت در ترک این شربت باید ویژگی‌های آن را بشناسید.

به گزارش ترک باما ، شربت تریاک از آن شربت‌هاست که برای هر کس تجویز شود باید در مصرف آن احتیاط کند. این شربت می‌تواند برخی بیماری‌ها را درمان کند و ضمنا این شربت یکی از داروهای درمان اعتیاد است. همین شربتی که در صورت تجویز درست و مصرف تحت نظر متخصص، معجزه بهبودی را به ارمغان می‌آورد، در عین حال بسیار اعتیادآور است. ترک شربت تریاک هم آسان نیست و اصلا نباید خماری آن را دست کم گرفت. با این حال ترک این شربت کاملا امکان‌پذیر است و توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید تا در مورد آثار و پیامدهای شربت تریاک یا همان شربت اپیوم بیشتر بدانید.

شربت اپیوم از زمانی که به فهرست داروها اضافه شد به عنوان مسکن و آرام بخش استفاده می شده است، اما کار از آنجا مشکل ساز شد که می توان از این شربت به دلیل اثرات سرخوشی و نئشگی نیز استفاده کرد. در ایران اکثر افرادی که برای ترک شربت تریاک به کمپ ها مراجعه می کنند از این شربت بعد از گران شدن تریاک برای رفع خماری استفاده می‌کرده‌اند ولی دوران ارزان بودن این شربت هم دیگر به سر آمده است!

اگر به ترک اعتیاد فکر می کنید یا در حال ترک مواد مخدر هستید …
خواندن رُمان« آلزایمر» برای شما مفید است.

برای مشاوره رایگان درباره ترک اعتیاد به تریاک، شیشه، متادون،
شربت تریاک و سایر مخدرها و همچنین
برای آشنایی بیشتر با رمان آلزایمر با شماره 09194085047 تماس بگیرید

متأسفانه اعتیاد به شربت تریاک می‌تواند عواقب جدی بر سلامت جسمی و روانی افراد داشته باشد. در ادامه، اثرات اعتیاد به شربت تریاک را بر روی سیستم‌های مختلف بدن از جمله کبد، قلب، فشار خون و سطح قند بررسی خواهیم کرد تا بهتر درک کنیم که چگونه این مواد در طول زمان بر بدن ما تأثیر می‌گذارند و ترک شربت تریاک چقدر ضروری است.

برای موفق شدن در ترک اعتیاد خود این مطالب مهم را حتما بخوانید:

ترک شربت تریاک دوستی با کبد است

شاید بتوان گفت شدیدترین پیامد سوء مصرف شربت تریاک آسیب به کبد است. این آسیب ناشی از غلظت بالای مواد آلی موجود در ترکیبات این شربت مانند کدئین یا مورفین است.  بسیاری از انواع شربت های پایه مورفینی مانند داروهای ضد سرفه یا مسکن های تجویزی مثل استامینوفن کدیین که  در ایران مثل نقل و نبات مصرف می شود نیز به همین درجه برای کبد زیان آورند. با گذشت زمان و استفاده بی رویه ای شربت تریاک این سموم در کبد ما جمع می‌شوند و منجر به التهاب می‌شوند که باعث ایجاد زخم‌هایی به نام سیروز می‌شود. اگر این وضعیت درمان نشود در نهایت می تواند منجر به نارسایی کبدی شود که مرگبار است.

مطالب مهم را بخوانید:

شربت تریاک قلب را ضعیف می کند

اگر به فکر ترک شربت تریاک هستید با این کار علاوه بر کبد به قلب خود هم محبت فراوانی می کنید. علاوه بر این، مصرف مواد افیونی ممکن است تغییرات قابل توجهی را در سیستم قلبی ایجاد کند، زیرا توانایی آن در کاهش سرعت تنفس است که باعث کاهش اکسیژن رسانی در سراسر بافت های بدن از جمله بافت هایی که در نزدیکی عضله قلب قرار دارند، منجر به انقباضات ضعیف می شود که کارایی پمپاژ را کاهش می دهد و در نتیجه خطر سکته مغزی را در میان سایر عوارض قلبی عروقی مانند فشار خون بالا افزایش می دهد. (فشار خون بالا)، آریتمی (ضربان قلب نامنظم)، نارسایی احتقانی قلب و غیره.

!!! نکته مهم !!!

اگر در حال درمان اعتیاد خود یا عزیزانتان هستید و سوالاتی برای شما ایجاد شده است به بخش پرسش و تجربه سایت «ترک باما» مراجعه کنید. سوالات شما در این بخش توسط معتادانی که موفق به ترک اعتیاد خود شده اند و همچنین درمانگران متخصص ترک اعتیاد پاسخ داده می شود. ضمنا خواندن سوالات و پاسخ های منتشر شده در این بخش می تواند، مسیر ترک اعتیاد را برای شما هموار کند. برای ورود به بخش پرسش و تجربه اینجا کلیک کنید.

ترک شربت اپیوم

شربت اپیوم تعادل گلبول های سفید و قرمز خون را به هم می زند

مصرف شربت تریاک با کاهش تولید گلبول های قرمز بر سیستم گردش خون ما تأثیر می گذارد در حالی که همزمان افزایش تعداد گلبول های سفید باعث عدم تعادل بین دو جزء مورد نیاز برای حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی می شود. نتیجه این کاهش ایمنی در برابر عوامل بیماری‌زا ، بیماری هایی است که به انسان هجوم می آورند و ضمنا احتمال ابتلا به کم خونی به دلیل کمبود آهن نیز افزایش می یابد.

از طرفی اگر ترک شربت تریاک را به تاخیر بیندازید هموگلوبین هم که مسئول حمل اکسیژن در جریان خون است از انجام وظایف خود باز می ماند و دچار کاهش سطح اکسیژن خون می شوید. به عنوان معتاد یادمان نرفته که در اپیدمی های کرونا چقدر از کاهش سطح اکسیژن خون می ترسیدیم!

ترک شربت تریاک خطر دیابت را کاهش می دهد

باید دانست که مصرف طولانی مدت شربت تریاک خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد زیرا این دارو مراکز کنترل عصبی واقع در لوزالمعده را کاهش می دهند و از ترشح هورمون انسولین جلوگیری می کنند. زمانی که قندهای وارد شده به خون ما توسط لوز المعده فرآوری نشده باقی بمانند تبدیل به سلول های چربی ذخیره شده می شوند که منجر به افزایش وزن و چاقی می شود. بله درست شنیدید! همه معتادان برخلاف تصور لاغر نیستند و برخی از آنها اضافه وزن دارند. این  شرایط با مصرف این شربت احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم تشدید خواهد شد.

مطالب پربازدید را بخوانید:

انتهای مطلب

دیدگاه ها

منا حیدری

چقدر نکات علمی رو با بیان شیوا و خوبی بیان کردید واقعا سایتتون خیلی مطالب خوبی داره من برای دوستانی که مشکل اعتیاد دارن میفرستم دائم مطالبتون رو

ساغر

پدر من بنده خدا تو عمرش تا حالا اصلا لب به سیگار و این چیزا نزده بود ولی با ماشین تاکسی کار میکرد یه روز رفته بود دکتر ازمایش کبدشو نشون بده دکتر گفته بود بهش آقا خجالت بکش یکم رعایت کن. بنده خدا گفته بود چی شده مگه آقای دکتر. دکتر گفته بوده دیگه کبد نداری که شما اینقدر کشیدی نابودش کردی بابامم گفته بود من تاکسی رونم ولی لب به سیگار نمیزنم اصلا، یه لحظه با خودم گفتم توروخدا ببین یکی از زور نداری و بدبختی اینجوری بدنش نابود میشه یکی هم خوشی میزنه زیر دلش خودش بدنش رو نابود میکنه هی روزگار

اصغر

سلام ضمن عرض خسته نباشید خدمتتون میخواستک یه سوالی بپرسم من حقیقت چند باری تریاک کشیدم و خوردم ولی اصلا روم تاثیری نداشته به نظرتون مشکلی دارم باید برم دکتر یا نه ؟ ممنون میشم جوابم رو بدین چون به هر کی میگم باورش نمیشه

ناشناس

مطلب مفید بود .
تشکر

نرگس

سلام من برای برادرم مشاوره میخواستم هزینه مشاوره تلفنی تون رو میفرمایید باید خودش تماس بگیره یا خودمون ؟

ناشناس

مشاوره که نوشتن رایگانه . پول نمیخواد

ناشناس

دوستان عزیز من اینو در جواب یکی از سوالات این سایت نوشتم. دوباره اینجا هم مطلبو میذارم شاید به یه دوست همدرد کمک بشه. سوال این بود که بهتر نیست تریاک و شیره رو ترک کنیم و بجاش شربت تریاک یا همون شربت اپیومو بخوریم. جواب من با 4 سال پاکی و تجربه 10 سال مصرف شیره و تریاک و بعدشم 3 سال مصرف شربت تریاک اینه که این کارو نکنید. خودتونو درگیر این شربت که دست مافیای دارو هم توش هست ، نکنید.
یکی به من بگه واسه چی وسط این گرونی تریاک هنوز شربت تریاک به وفور پیدا میشه ؟ از اینا بگذریم چون همه می دونن که اگه اون بالاییا نخوان چیزی نه زیاد میشه و نه کم . به هر حال اینو بدونید که عوارض شربت تریاک اصلا کمتر از شیره و تریاک نیست. عوارضش تقریبا به اندازه خود شیره و تریاکه . بستگی داره چقدر مصرف کنید تا عوارضشو نشون بده.
البته باید یه واقعیتو گفت و انکار نکرد. اون واقعیتم اینه که شربت تریاک دیگه توش شیرین بیان و خون شتر و گاو و هر آت و آشغالی که کاسبای مواد میزنن لای تریاک که وزنشو زیاد کنن، نداره . این مزیت شربت تریاکه ولی یه بدیِ مهم شربت اپیوم اینه که درصدش پایینه و اگه عمل آدم بالا باشه به این راحتیا جواب نمیده. یعنی شما یک شربت بگیری و عملت روزی 3 گرم تریاک یا 1 گرم شیره باشه 3 روزم جوابگوی عملت نیست. من خودم شربت تریاکو می گرفتم می جوشوندم و غلیظ ترش می کردم اونو مصرف می کردم. در حد شیره غلیظ نمی کردم ولی نصف آبشو می جوشوندم. همه این حرفا رو بهت زدم که نهایتا بگم شربت تریاک دوای درد تو نیست و اگه می خوای آزاد و رها بشی یک بار برای همیشه تصمیم بگیر و اعتیادتو ترک کن. فکر نکن چون 50 سالگی رد کردی دیگه نمی تونی ترک کنی یا اگه ترک کنی سکته می کنی. این حرفا چرت و پرته.
من خودم در 43 سالگی ترک کردم و الان که خدمت شما هستم 4 ساله هیچ موادی نمی زنم و پاکم. البته به کمک انجمن معتادان گمنام. من توی این 4 ساله خیلی چیزا دیدم که باور کردم در هر سنی میشه ترک کرد.
خودم آدم می شناسم و می تونم بهتون معرفی کنم که 55 سالگی ترک کرد. آدم می شناسم 68 سالگی ترک کرد روزیم 5 گرم شیره می خورد. شما اگه شیره رو بذاری کنار و بجاش شربت تریاک مصرف کنی یه روز به خودت میای می بینی چند ساله درگیر این شربت شدی و اونوقت باید برای ترک شربت تریاک کاسه چه کنم چه کنم دستت بگیری. همین شربتو 4 سال پیش من می خریدم 90 تومن . بعد شد 120 تومن . الان فکر کنم 500 تومن باشه. معلوم نیست یه سال دیگه چند بشه. اراده کن ترک کنی و برو جلسه na. مطمئن باش موفق میشی.

ناشناس

سلام دوستان من شربت تریاک مثل شیره سفت می کنم و میکشم . سه ساله میخوام ترک کنم .کمکم کنید

ناشناس

ترک شربت ازخود تریاک سخت تره

حمید

سلام
اگه در مورد مدت ترک هر کدوم از شربتها هم توضیح میدادید خیلی عالی میشد.
مدت سم زدایی و مدت بعداز اون !؟

جلال محمدی

باعرض وسلام بنده پنج سال تریاک کشیدم الانهم یک سال هست شربت ایپوم مصرف میکنم میخواهم شربت ایپوم راترک کنم اونهایی که راهشونومیدونی تورابه عزیزان برام بگه توراجان هرکیودوستداری برام بگه چجوری شربت ایپوم رابذارم کنارباتشکروفراوان فدایتان گلباران

Alone

سلام جلال جان منم درحال کم کردن این شربتم اگه پایه باشی باهم ادامه بدیم

مدیرسایت

سلام دوست عزیز. لطفا با شماره ای که در سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *