ترک تریاک 3 روزه و مصیبت‌هایی که این دروغ به بار می‌آورد

ترک تریاک یا هر ماده مخدر و محرک اعتیاد آور دیگر در 3 روز ممکن نیست. کسانی که چنین دروغ بزرگی را به خورد معتادان می‌دهند شیادانی هستند که برای معتادان جیب دوخته‌اند.

به گزارش ترک باما، معتادان اغلب انسان‌هایی هستند که از نظر ویژگی های شخصیتی همه چیز را خیلی زود و فوری می‌خواهند. بسیاری از آنها درکی از مفهوم صبر ندارند. در نتیجه برای رسیدن به اهداف خود به دنبال راه‌های میان‌بُر می‌گردند ولی همین میان‌بُرها آنها را به چاه‌های عمیق می‌اندازد. حتی وقتی قصد ترک اعتیاد دارند هم همین بی صبری کار دستشان می دهد و در دام شیادان و کلاهبردارانی می‌افتند که دروغ بزرگی تحت عنوان ترک اعتیاد 3 روزه را به خورد آنها می دهند.

معتادانی که به مخدر تریاک اعتیاد دارند باید به این نکته توجه کنند که ترک تریاک 3 روزه یک دروغ بزرگ و بی معنی است چرا که این مخدر علاوه بر جسم در روح و روان آنها اثرگذاشته و حتی بعد از قطع مصرف هم تا پایان عمر با آثار روانی آن دست به گریبان خواهند بود. شاید برخی از تبلیغ کنندگان ترک تریاک 3 روزه مدعی شوند که منظور آنها از این تبلیغ سم زدایی 3 روزه و فوری است اما باید دانست که سم زدایی کوتاه مدت یک مداخله پزشکی است و باید در درمانگاه ها و کلینیک های مخصوص و تحت نظر پزشک متخصص برگزار شود. ضمنا سم زدایی هیج تضمینی برای ترک اعتیاد و درمان قطعی بیماری اعتیاد ایجاد نمی کند.

سایت ادنا در مطلبی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ در سه روز نمی توان اعتیاد را ترک کرد چرا که معتادانی که سم زدایی می شوند تا آخر عمر در معرض خطر بازگشت به اعتیاد قرار دارند. حتی کسی که ۱۰یا 20 سال هیچ مواد مخدری مصرف نکرده و به افراد فراوانی کمک کرده تا پاک شوند هم ممکن است در یک لحظه اسیر وسوسه شود و دوباره به چرخه اعتیاد بازگردد.

مطالب مرتبط را بخوانید:

چه بسیار دیده شده که معتادان با پاکی های بالای 10 سال در یک شب پاکی خود را به باد داده اند و حتی در همان شب اول بازگشت به اعتیاد در نتیجه اوردز  از دنیا رفته اند. بنابراین فرآیند ترک تریاک قطعا 3 روزه نیست و یک پروسه است که به تلاش و مراقبت مادام‌العمر نیاز دارد چراکه اعتیاد به تریاک و هر ماده اعتیادآور دیگری در اصل ریشه در روان دارد تا جسم.

بر اساس اظهارات یک کارشناس اعتیاد که در این سایت مصاحبه او درج شده هر فردی که به‌ مدت ۶ماه یک مواد اعتیاد آور مثل تریاک یا گل یا حشیش یا … را مصرف کند جسم و روان چنین فردی دیگر به حالت عادی برنمی‌گردد. این شخص تا زمانی که از دنیا برود هوس و شوق مصرف در وجودش زنده می ماند.

شاید برخی افراد تصور کنند گل یک ماده مخدر نیست و اعتیاد ندارد اما این کارشناس اعتیاد در این مورد نظرات بسیار متفاوتی دارد. به گفته وی، گل ماده‌ اعتیادآوری بسیار مخربی است. این ماده قسمت‌هایی که کانون تمرکز و تصمیم‌گیری در مغز است را دچار آسیب های جدی می‌کند و شخص مصرف کننده گل بسیار سخت می‌تواند گل را کنار بگذارد.

مطالب مرتبط را بخوانید:

خبر بد دیگر برای مصرف کنندگان گل این است که درمان خاصی برای ترک موادی مثل گل و حشیش وجود ندارد و تنها روش‌هایی مثل درمان‌های روانشناختی، ورزش کردن یا دوری از افرادی که مصرف می‌کنند، می‌تواند کمک‌کننده باشد ولی درمان قطعی نیست. البته باید دانست یک فرآیند درمانی بسیار موفق برای ترک انواع اعتیاد وجود دارد و آن شرکت در جلسات گروه درمانی انجمن معتادان گمنام است.

کسانی که با تبلیغات فریبنده‌ای مثل ترک تریاک در ۳روز، پول‌های گزافی از معتادان به جیب می زنند معمولا به معتاد می گویند از۲۴ساعت قبل از مراجعه به مرکزی که قرار است ترک تریاک 3 روزه در آنجا انجام شود مواد مصرف نکند و با حالت خماری مراجعه کند. بعد هم با یک بیهوشی غیر علمی و فقط با زدن یک سرم تقویتی با ریختن مواد مسکن و خنثی کننده اثر مواد داخل سرم به اصطلاح سم‌زدایی می کنند. این روش سم زدایی خطرناک است و به هیچ عنوان علمی نیست.

به گفته کارشناسان و پزشکان متخصص ترک اعتیاد ، سم‌زدایی عملی کاملا پزشکی و در اتاق عمل و تحت‌نظر پزشک متخصص باید انجام شود.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

ناشناس

ترک فوری جواب نمیده ایها الناس ! حتی اگه بهترین کلینیک نیاوران برید حتی اگه بهترین کلینیک سوئیس برید بازم فایده نداره. ترک تریاک 3 روزه محاله.سمزدایی این مطاع لعنتی هم 20 روز طول میکشه ترکش که تا آخر عمر داستان داره چون توی روح و روانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *