ترک اعتیاد یک روزه چرا فاجعه‌ است؟

معتادان خواهان بهبودی گاهی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات ترک اعتیاد یک روزه مواجه می‌شوند. این گونه تبلیغات قطعا فریبکارانه و فاجعه بار است.

رویای همه معتادانی که می‌خواهند ترک کنند این است که با تحمل کمترین خماری اعتیادشان را ترک کنند. ترک اعتیاد یک روزه سراب خیال انگیز و دروغینی است که از دل همین رویا بیرون می‌آید. هیچکس نمی‌خواهد در دوران سم‌زدایی بدن‌درد بکشد، بی‌خواب شود، بی‌حال و عصبی باشد و سایر عوارض خماری را تحمل کند.

این خواسته معتادان که دوره سم‌زدایی کوتاه و بدون خماری داشته باشند، راه سوء استفاده را از آنها باز می‌کند.

اعتیاد یک بیماری است و قدم گذاشتن در مسیر درمان این بیماری نیاز به آگاهی دارد. سوء‌استفاده از معتادانی که از ویژگی‌های بیماری خود ناآگاه باشند، بسیار آسان است.

یکی از راه‌های شایع سوء‌استفاده از معتادان، فریب دادن آنها با تبلیغات دروغین است. این تبلیغات مُتقلبانه همه روزه در رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به وفور منتشر می‌شود.

شاید شما هم این تبلیغات را گوشی موبایل خود دیده باشید. تبلیغاتی در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی که افراد سودجو و کلاه‌بردار پشت آنها قرار دارند و وعده ترک اعتیاد یک روزه به معتادان می‌دهند.

شاید شما هم فریب این تبلیغات را خورده‌اید و پول، وقت و امید خود را در این بازی متقلبانه باخته‌اید.

وعده ترک اعتیاد یک روزه ؛ دروغی شیرین با نتیجه‌ای بسیار تلخ

فاجعه‌بار‌ترین اتفاقی که با دروغی تحت عنوان ترک اعتیاد یک روزه روی می‌دهد نابود شدن باور فرد معتاد است.

معتادی که برای ترک اقدام کرده و به مدعیان ترک اعتیاد یک‌روزه اعتماد می‌کند به زودی سرخورده و ناامید می‌شود.

چنین فردی بعد از آن برایش روشن شدن هیچ دارو یا روش درمانی وجود ندارد که با کمک آن اعتیاد بتوان یک روزه ترک اعتیاد کرد ، تصور می‌کند همه افرادی که در درمان اعتیاد فعالیت می‌کنند دروغگو و کلاهبردار هستند!

متاسفانه مدعیان ترک اعتیاد یک روزه مواد خطرناک و ناشناخته‌ای را نیز به عنوان داروی ترک اعتیاد فوری به معتادان خواستار بهبودی با هزینه های گزاف عرضه می کنند و معتاد فریب خورده علاوه بر از دست دادن باور و امید خود، پول خود را هم به جیب این کلاهبرداران می ریزد.

ترک اعتیاد یک روزه

آگاهی از اسرار بیماری اعتیاد ؛ کلید شکست کلاهبرداران ترک اعتیاد یک روزه

بیماری اعتیاد یک بیماری مرموز است و بسیاری از معتادان از اسرار و رموز این بیماری اطلاعی ندارند. افراد کلاهبردار و شیاد دقیقا از همین نقطه یعنی ناآگاهی معتادان به آنها نفوذ و جیب آنها را خالی می‌کنند!

با آگاهی از ابعاد و وجوه مختلف و مرموز بیماری اعتیاد می‌توان راه این کلاهبرداران را سد کرد.

باید دانست بیماری اعتیاد یک ناخوشی جسمی ساده نیست بلکه ابعاد و ریشه‌های پیچیده و عمیق روانی دارد. این بیماری هیچکس را یک روزه درگیر نمی‌کند که یک روزه هم بتوان از شرّ آن خلاص شد. حتی از نظر جسمی هم نمی‌توان از وابستگی و اجبار به مصرف هیچ ماده مخدری به‌سادگی و یک‌روزه رها شد.

معتادانی که موفق یه قطع مصرف و سم زدایی مواد مخدر مختلفی همچون تریاک، شیره ، شیشه، هرویین و … شده اند بارها و بارها تجربه خود از سم زدایی را بیان کرده‌اند. هیچیک از آنها از تجربه‌ای تحت عنوان ترک اعتیاد یک روزه سخنی نمی گویند چرا که کاملا دروغ است!

مطالب مهم درباره بهبودی از اعتیاد را بخوانید:

به دنبال روش‌های واقعی ترک اعتیاد باشید

بر اساس تجربیات معتادان پاکی بالا، سم زدایی و قطع مصرف هر ماده مخدری ولو با کمک پزشک و افراد متخصص، مدت زمان حداقل یک هفته‌ای می‌طلبد و این تازه شروع فرآیند بهبودی از اعتیاد است.

فردی که سم‌زدایی کرده است هرگز نمی‌تواند مدعی شود که قطعا موفق به ترک اعتیاد شده است. چنین فردی تنها از نظر جسمی از مواد مخدر پاک شده و درمان و پاکی طولانی مدت او مستلزم درمان‌های تکمیلی از جمله شرکت در جلسات روان درمانی و گروه درمانی است.

در سایت « ترک باما » مطالب مفید درباره ترک اعتیاد بر اساس روش‌های تجربه شده و واقعی منتشر می‌شود. مطالعه این مطالب به شما کمک می‌کند فریب تبلیغات دروغین ترک اعتیاد یک روزه را نخورید و  پیگیر راه های واقعی برای حل و درمان بیماری اعتیاد باشید.

انتهای مطلب

دیدگاه ها

R

بسیار عالی. مطلب مفیدی بود. تقزیبا هیچکاری یکروزه ممکن نیست

رضا فیروزیان

با سلام
من‌ تو کشور کانادا این سایت و مطالب و راهکارهای مفید آن را می خونم. چون به افراد این گروه اجتماعی آشنایی دارم و نتایج کارهاشون رو عملی دیده ام .
واقعا افتخار می کنم که یک نفر با اینهمه چالش اطراف معتادان توانست حرفی برای گفتن داشته باشه وبا ترک دادن یک بیمار ۶۸ ساله نشان داد که جامعه سالم و خانواده سالم چقدر براش مهم هست .
باید بگویم هیچکس راه صد ساله را نمی تواند یکشبه برود.
با کمک ترک باما ارام و مطمعن از اعتیاد پاک شوید.
دعا می کنم روزی همه جوامع از این الودگی پاک شوند.

Samane

ترک اعتیاد یک روزه هم مگه داریم؟! کسی که معتاد بشه به این راحتیا نمی تونه ترک کنه. خیلی باید زحمت بکشه . خیلی باید اراده داشته باشه تا بتونه ترک کنه

فرید

عمرا کسی بتونه یک روزه ترک کنه. خیلی جالبه که بعضیا چقدر ساده‌ن و باور می‌کنن . توی ماهواره هنرپیشه قدیمی این مملکت میاد تبلیغ ترک اعتیاد تضمینی می‌کنه. من گول همون تبلیغو خوردم کلی پول دادم اعتیادمو که ترک نکردم هیچی کبدمم مشکل پیدا کرد.

ستیا

چقدر سنجیده و دقیق بررسی کردید، ممنون ازتون بابت مطالب مفیدتون، من فکر میکنم فرایند درگیری به مواد مخدر همونطور که به مرور و طی یک پروسه طولانی مدت اتفاق میفته به همون روال باید به مرور و گذشت زمان هم کنار گذشتنش اتفاق بیفته موثرتر خواهد بود و اینکه طی یک روز و یا کوتاه مدت امیدی به ترک باشه منطقی نخواهد بود.

علی

اصلا امکان نداره یک روزه .

خسرو

ترک اعتیاد یک روزه که هیچی ترک اعتیاد یک هفته‌ای و یک ماهه و یکساله هم دروغه. اگه بگن سم زدایی یک هفته ای شاید بشه گفت راست میگن

سعید

تو پیج اینستاگرام دارو خریدم برای ترک اعتیاد فوری و بدون خماری ۸۰۰ تومن ازم پول گرفتن کپسولاشو میخوردم مثل جنازه میفتادم ۱۶ ساعت پیام دادم اینا چیه به من دادید گفتن شماره حساب بده پولتو پس بدیم دیگه جوابمو ندادن

جواد

من 3 ساله به خانوم قول دادم ترک کنم با همین سیستم ترک اعتیاد یک روزه هم جلو میرم یه روز نمیکشم مثلا ترک کردم فرداش دور از چشم خانومم سر کار میکشم بنده خدا دلش خوشه من پاک شدم

ت

ببخشید اینایی که میگن در عرض 24 ساعت بیهوش میکنن طرفو تو خواب و بیهوشی ترک میدن مگه ترک اعتیاد یه روزه محسوب نمیشن من از اعتیاد چیزی نمیدونم میخوام اطلاعاتم زیاد شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *